Gå til innhold

Akambrukernes bilder - april/mai 2009


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hadde meg en liten runde på nærmeste motorcrossbane idag og dette ble resultatet *serie*
Fire bra øyeblikk det der. Men lurer på om du burde øke fargemetning litt for å skape litt mer drama? Spesielt mettede rødfarger gir følelse av fart og drama, og du har rødt som tåler litt justering.
Lenke til kommentar

Et bilde som jeg kunne tatt for to dager siden, men jeg hadde ikke tid da (før Akam treff i Oslo). Var tilbake idag og dette er et jeg var fornøyd med. Holder fortsatt på å laste inn de ca 500 eksponeringene som kom ut av dagens tur.

 

Håper dere får glede av de fargene jeg fikk ut av å bruke polariseringsfilter.

 

post-172141-1243110836_thumb.jpg

1/1000 f/4 60mm ISO200

Lenke til kommentar

Snodig: digget bildene dine fra Tou Scene, må jaggu få somlet meg bort dit neste gang jeg er i området!

 

 

Noen parisere:

 

Boulevard de Clichy, Paris - Mai 2009

post-50883-1243157403_thumb.jpg

1/400 sek - f/11 - 30mm - ISO 200

 

 

Sacre Coeur, Paris - Mai 2009

post-50883-1243157408_thumb.jpg

1/200 sek - f/7,1 - 30mm - ISO 400

Endret av sverrelerre
Lenke til kommentar

Hmm, tør jeg poste noe her da? Vanskelig å holde en slik standard som dere andre her har.

 

Tenkte først å legge ved 2 bilder fra min tur til New Zealand, men er så flott natur der nede, så her kommer ett og så legger jeg med en liten bildeserie i neste post, fra World's End eller Cape Reigna som det egentlig heter.

 

Det første er tatt på Mangawhai Beach. Har croppet og endret kontrastene.

Tatt med Ixus 75 kompaktkamera

 

post-61602-1243181154_thumb.jpg

Endret av night_mare
Lenke til kommentar
Er ikke helt fornøyd med fargene og fokusen på noen av bildene. Føler de blir litt "blasse"

Har ikke gjort noe annet enn å kroppe kantene litt på de bildene her.

 

Ikke noe å skamme seg over her - flotte bilder! Den blassheten du nevner kan nok skyldes kombinasjonen av kompaktkamera og liten blender. Jeg så at det flotte bildet av fyrhuset var tatt med f/8, det er nok litt lite på kompaktkameraer, og en får da gjerne "diffraksjon". Åpne opp blenderen, eller enda bedre: kjøp et billig speilreflekskamera:-)

Endret av sverrelerre
Lenke til kommentar
Ikke noe å skamme seg over her - flotte bilder! Den blassheten du nevner kan nok skyldes kombinasjonen av kompaktkamera og liten blender. Jeg så at det flotte bildet av fyrhuset var tatt med f/8, det er nok litt lite på kompaktkameraer, og en får da gjerne "diffraksjon". Åpne opp blenderen, eller enda bedre: kjøp et billig speilreflekskamera:-)

 

Så vidt jeg vet så kan jeg ikke på noen måte endre blender åpningen. Men jeg kan endre lukkertiden, men da bare fra 1-12 sekunder så vidt jeg husker. Kan "exposure" (-2 0 +2) endre noe på blenderåpningen?

 

Har planer om et skikkelig speilreflekskamera, men må få første lønning fra sommerjobben først :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...