Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Post eksempler på kvinnfolk-logikk


Anbefalte innlegg

Typisk kvinnfolklogikk:

Jenter mener gutter lyver når de konsekvent utelater detaljer når de forteller noe. Eksempel:

Jente: Hvem dro du på ferie med?

Gutt: Masse forskjellige folk

Jente: Hvordan kjenner du de da?

Gutt: Det er noen av de jeg gikk på vgs med.

Jente vet at én av de som reiste var exdama til gutten, en detalj han utelater.

Ergo, jente mener gutt lyver.

Dette er veldig kvinnfolklogikk, men det irriterer. Hvorfor vil ikke gutten si det? Det er jo ikke alle jenter som klikker av den grunn, eller lager drama av det?..

 

Dette er en hypotetisk situasjon, vel og merke, men noe lignende hente nettopp med meg. Hvorfor skal guttene "lyge" om småtteri?

Det trenger ikke å være å hensynsmessig utelate detaljer. Det er veldig mulig å ha et helt normalt forhold til en eks-kjæreste, slik at det ikke er noe poeng å nevne denne personen spesifikt. Å sette fokus på at den personen var med, uten å spesifisere de andre nøyere, synes jeg virker mer "mistenkelig".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får nestne lyst å nerdrage på facebook med "hvorfor faen skal vi vite at du er trist hvis du ikke vil ha hjelp? Jævla oppmerksomhtkåte kvinnfolk.

Du klarer ikke å komme på en annen grunn? Det er nok her litt av problemet ligger - man sliter med å forstå hvorfor andre gjør ting og tror derfor at det er tilfeldig og irrasjonelt. Det hun sannsynligvis er ute etter er å få luftet frustrasjonene sine (akkurat som man gjør i en dagbok, bare at dette er mer offentlig) samt få høre "Ååh, stakkar deg, håper du føler deg bedre - tenker på deg!". Det er ikke kjempekomplisert.

Lenke til kommentar

Jente: Tegn meg

Jeg: Jeg er ikke flink å tegne, det vet du

Jente: Tegn meg likevel

Jeg: Javel, men ikke bli sur hvis det blir stygt

Jente: Hvorfor skulle jeg bli sur?

 

*Ferdig å tegne*

 

Jente: Kaller du det der meg?!

Jeg: Det er bare en strekfigur, ro deg ned

 

*Jeg blir ignorert*

 

 

Grrr folk i klassen min >.>

Lenke til kommentar

Får nestne lyst å nerdrage på facebook med "hvorfor faen skal vi vite at du er trist hvis du ikke vil ha hjelp? Jævla oppmerksomhtkåte kvinnfolk.

Du klarer ikke å komme på en annen grunn? Det er nok her litt av problemet ligger - man sliter med å forstå hvorfor andre gjør ting og tror derfor at det er tilfeldig og irrasjonelt. Det hun sannsynligvis er ute etter er å få luftet frustrasjonene sine (akkurat som man gjør i en dagbok, bare at dette er mer offentlig) samt få høre "Ååh, stakkar deg, håper du føler deg bedre - tenker på deg!". Det er ikke kjempekomplisert.

 

hmm, det har jeg ikke tenkt på, men likevel, syns den slags kan holdes privat.

eller iallefall innenfor "nærmeste".

Tro meg, jeg la ikke merke til den slags før noen påpekte at de fleste jenter aldri svarer tilbake på hva som er galt.

 

Jente: Tegn meg

Jeg: Jeg er ikke flink å tegne, det vet du

Jente: Tegn meg likevel

Jeg: Javel, men ikke bli sur hvis det blir stygt

Jente: Hvorfor skulle jeg bli sur?

 

*Ferdig å tegne*

 

Jente: Kaller du det der meg?!

Jeg: Det er bare en strekfigur, ro deg ned

 

*Jeg blir ignorert*

 

 

Grrr folk i klassen min >.>

 

huff, hva kan man svarer til sånt? :(

Endret av amir90
Lenke til kommentar

Får nestne lyst å nerdrage på facebook med "hvorfor faen skal vi vite at du er trist hvis du ikke vil ha hjelp? Jævla oppmerksomhtkåte kvinnfolk.

Du klarer ikke å komme på en annen grunn? Det er nok her litt av problemet ligger - man sliter med å forstå hvorfor andre gjør ting og tror derfor at det er tilfeldig og irrasjonelt. Det hun sannsynligvis er ute etter er å få luftet frustrasjonene sine (akkurat som man gjør i en dagbok, bare at dette er mer offentlig) samt få høre "Ååh, stakkar deg, håper du føler deg bedre - tenker på deg!". Det er ikke kjempekomplisert.

Jepp, heldigvis har jeg ei dame som er konstant i tutorial-modus:

"Dette betyr at du må trøste meg"

Lenke til kommentar

Jepp, heldigvis har jeg ei dame som er konstant i tutorial-modus:

"Dette betyr at du må trøste meg"

Du er heldig. Dama mi sier jeg skal være forsiktig med hva jeg tar meg til, fordi hu holder øye med meg. Peil på om det er noen måte å få henne tilbake i tutorial-modus på? En rebootknapp et sted?

Aner ikke, min kom slik out-of-the-box. Enten må du prøve og feile, eller ta en prat med leverandøren.

Lenke til kommentar

Aner ikke, min kom slik out-of-the-box. Enten må du prøve og feile, eller ta en prat med leverandøren.

Modellen min har vært ute av produksjon siden 1990, så jeg tviler på at de kan hjelpe no særlig dessverre. De fleste "firmaer" dropper kundeservice på såpass gamle modeller.

Endret av BTK Nyhus
Lenke til kommentar

Alt har sine fordeler og ulemper. Selv om en reboot er den enkleste måten å løse problemet på, så må en ikke glemme at det tar litt tid før produktet er fullstendig funksjondyktig. Dessuten betyr dette ikke at problemet er borte. Alternative løsninger er å anbefale hvis problemet dukker opp oftere, og hindrer produktet i å fungere slik den skal.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...