Gå til innhold

Anbefalte programmer til Android


Anbefalte innlegg

Har den siste uken brukt min rootede Desire med MoDaCo r9 ROM som Wifi-hotspot på hytta. Stort sett fungerer den tilfredsstillende, men det er irriterende at forbindelsen alltid brytes etter et kvarters tid, spesielt når jeg forsøker å laste ned eller opp større filer. Har lurt på om bruddene skyldes Telenor eller telefonen (bruker Telenors ti-kroner-om-dagen-ordning og har for lengst overskredet grensen på 200MB, noe som etter avtalen gir sakte fart), men kommer til at det må være telefonen som går over i hvilemodus selv om Wifi-hotspot er stilt inn på "always on".

 

1) Er problemet kjent for andre som har brukt Wifi-hotspot?

 

2) Vet noen om en app som ganske enkelt holder telefonen våken? (Kjenner flere som har dette som tilleggsfunksjon, men de har stort sett uheldige bivirkninger).

Jeg opplevde også dette da jeg brukte internett fra mobilen på PCen. Da jeg skrudde på "Enable always on mobile network" så slutta den å koble ut. Verdt et forsøk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har den siste uken brukt min rootede Desire med MoDaCo r9 ROM som Wifi-hotspot på hytta. Stort sett fungerer den tilfredsstillende, men det er irriterende at forbindelsen alltid brytes etter et kvarters tid, spesielt når jeg forsøker å laste ned eller opp større filer.

Jeg opplevde også dette da jeg brukte internett fra mobilen på PCen. Da jeg skrudde på "Enable always on mobile network" så slutta den å koble ut. Verdt et forsøk.

 

Utmerket tips. Visste ikke om den valgmuligheten. Det virker sannsynlig at det er mobildata som automatisk slår seg av - kontakten blir umiddelbart gjenopprettet når jeg låser opp telefonen.

Endret av SvartUtenSukker
Lenke til kommentar

Har et supert tips til brukere av diskusjon.no som ønsker å lage applikasjoner og få tilbakemeldinger på disse:

 

Siden forumet ikke tillater reklame for egne ting her har man i praksis tre løsninger:

 

1. Man etterspør tilbakemeldinger på en applikasjon, dette må man selvsagt gjøre før man begynner å ta betalt.

 

2. Om man vil reklamere for en applikasjon man har laget så sier man bare ikke at man har laget denne selv.

 

3. Eller man sender en PM til en annen bruker på forumet og spør om han/hun kan skrive om appen i et innlegg.

 

Så kan andre forklare forskjellen på disse over og det og være ærlig :)

Endret av Jotun
Lenke til kommentar

Jeg hørte nylig om et program ala en soundbar, det skulle visst være veldig bra, og verdt de 6 kronene det kostet :-P Det het Joke Effects

 

Jeg skjønner forøvrig godt at han ville dele det her.

Det er jo fullstendig umulig å finne i market. Jeg husket ikke hva det het, så jeg måtte bare drive tilfeldig søking og gå nesten bakers på alle listene og se igjennom noen sider om jeg fant det.

 

Det er kanskje "få" apps i forhold til iPhone, men det er jo umulig å få en god applikasjon til å komme fram i den vanvittige mengden der. Det er forøvrig første gang jeg har leitet etter noe som ikke var populært (Da jeg ikke har en Android enda), og da må man visst vite navnet på akkurat hva man leiter etter...

Lenke til kommentar

Søkemulighetene i Android Market er rett og slett elendige.

Sannere ord blir sjelden sagt. Jeg har selv tenkte mange ganger at det er ironisk at Google, kongen av søk, presterer å snekre noe det er så vanskelig å finne frem i som Android Market.

 

Jeg bruker i all hovedsak Appbrain i stedet, der får jeg relativt fornuftige treff. I noen tilfeller har det vært så ille at jeg ikke har funnet frem i Market selv om jeg har visst nøyaktig hva jeg lette etter.

Lenke til kommentar

Jeg har alltid bare regnet med at Android Market var herlig å søke i. Tatt det som en selvfølge. Det er jo strengt tatt Google.

Jeg merket at jeg mangler for få "sorter etter" og "kriterier" for å kunne gjøre et godt søk.

Dessuten synes jeg ikke jeg traff akkurat det jeg søkte etter heller. Populære programmer som kunne relateres til søkeordene kom før de som var mest relevante, til tross for at jeg valgte relevant som søkekriterie...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...