Gå til innhold

Anbefalte programmer til Android


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så langt finnes kun Trackmaster som du viser til under her. Men det er dårlig. Ingen av treningsprogrammene for løping osv, har mulighet for å legge inn start og stopp punkter på forhånd, og få støtter også automatisk start og stopp. Og blir dermed ubrukelige for racing og også all annen trening som de er beregnet på. Så det ser ut for at du må få tak i enten en Symbian, eller en Windows telefon, og bruke Racechrono på den fram til han kommer med en versjon til Android, regner med at han har klar det iløpet av våren.

 

Noen som vet om et rundetidtaknings-program? Så man kan legge inn et punkt på Rudskogen, og når man passerer punktet, så starter tiden på nytt. Også høyeste hastighet og et par splittider. Lest litt rundt omkring. Noe slik:

logger_horiz_gal.jpg

 

Også g-kraft måler og 0-100 tidteller? :)

Lenke til kommentar

Zedge Ringtones & Wallpapers

Norskutviklet app for å laste ned ringetoner og bakgrunner for din Android. Du kan høre på ringetonene før du evt laster dem ned eller setter dem som standard ringetone. Støtter alle kjente android telefoner og deres skjemoppløsninger.

Vurdering: Veldig godt utvalg av bakgrunner og ringetoner. Verdt å prøve.

Pris: Gratis

URL: http://www.zedge.net/android

 

zpCx.u.cs.png

 

zpCp.u.cs.png

Endret av vidarv
Lenke til kommentar
Noen som vet om noe cellspotting-program til android? Skulle gjerne hatt mulighet til å logge hvilke basestasjoner man er innen rekkevidde av, hvilke tjenester de tilbyr (GSM,3G,HSDPA) , og hvilken man er koblet til i øyeblikket.

Dette hørtes interessant ut, jeg kunne også tenke meg dette..

Lenke til kommentar
noen her har sikkert spurt om dette her før, men hva skal man gjøre for å kunne få in musikk på mobilen?

Kanskje litt feil tråd?? Hvilken telefon da? Jeg har Hero og når jeg kobler den til pc-en, så får man opp to notifications på telefonen i notifications-"rullgardinen", så trykker man på den øverste av dem og får opp en melding. Da kan man velge mellom mount eller noe annet :p Velg da mount, så får man opp minnekortet som en harddisk på pc-en. Jeg får ikke til det med HTC Sync og sånt, p.g.a. noe drivere som må installeres og masse piss :p Men når du får opp minnekortet som harddisk, så er det bare å gjøre som vanlig på pc-en. Håper det hjalp?

Lenke til kommentar
noen her har sikkert spurt om dette her før, men hva skal man gjøre for å kunne få in musikk på mobilen?

Lurer du på hvordan du overfører filer til mobilen eller hvordan du får MP3-filer inn i musikkavspilleren?

 

Fremgangsmåten er uansett relativt lik. Du kobler til USB-kabelen, "drar ned" Notifications og trykker på det øverste valget (USB Storage el mener jeg det heter). Du blir da spurt om du vil mounte minnekortet. Trykk på mount og minnekortet kommer da opp som en flyttbar disk på PCen. Legg sangene dine i en mappe som heter MP3 (jeg husker ikke om denne eksisterer eller om du må opprette den selv).

 

Dette kunne du vel strengt tatt funnet ved et søk da det er besvart mange ganger ;)

 

For meg som er ny med telefonen og ikke klart annet enda (foreløpig) enn å laste inn litt musikk. Er det noe hokus pokus for meg å få til å få dette programmet du linker til.

 

Laster jeg det ned til dataen og bruker sync programmet for å få det videre over til telefonen??

 

Jeg får til å endre ringetoner - evt ringetoner for spesielle kontakter,

 

Men jeg får ikke til å endre varslingslyd/ meldingslyd. Har lagt inn noen nye på minnekortet, men får liksom ikke tatt dem i bruk som meldingslyder....

 

Sikkert lite avansert spørsmål, men noen som gidder?

Når det kommer til programmer antar jeg at du har testet market? Jeg har ikke testa Wavesecure, men kan ikke annet enn å anta at det kan hentes enten der eller at man må laste ned en fil (husker ikke fil etternavnet på android apps akkurat nå). Hvis du overfører den fila til rooten på minnekortet ditt kan det innstalleres ved hjelp av f. eks Apps Installer (det finner du på Market).

 

For å endre meldingslyder kan du enten bruke Ringdroid (market...) og velge meldingslyd derfra eller du kan gå inn på meldinger --> Menu (tasten) --> Settings --> Select Sound. Dette forutsetter at du har lagt meldingslydene i en mappe på minnekortet som heter notifications.

Lenke til kommentar

Et lite tips (jeg tror ikke jeg har sett det i tråden før) når det gjelder vekkeklokken. For å bruke f.eks mp3 som alarmlyd, lag en mappe på minnekortet som heter alarms og legg lyden(e) du ønsker å bruke inn i den. Da kommer de opp under "alarmlyder".

 

Jeg måtte ha en restart før de dukket opp...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...