Gå til innhold

Den store The Sims 3 tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde egentlig ikke tenkt å skaffe meg dette spillet, men utifra all iveren og interessen her å dømme så virker The Sims 3 som et bra spill. Vurderer sterkt å kjøpe det... Husker at jeg spilte The Sims for ca. 10 (!) år siden (tiden flyr) og synes det var kjempeartig, men nå skal det mye mer til for at jeg orker å sette meg ned med et dataspill.

Lenke til kommentar
Er det en kode for å få simmene "glade"? Altså at alle punktene blir grønne... :)

 

Ctrl+Shift+C - skriv testingcheatsenabled true

 

Så kan du dra i f.eks Energy baren og sette den så høy/lav du vil. Alternativt tror jeg du kan shift-klikke på postkassen for å sette alt til max.

Lenke til kommentar
Ingen problemer med temperatur på skjermkortet.. Grafikken er slik hele tiden. Driverene er de siste. Har alle oppdateringer fra windows Update også :dontgetit: XP-64 som er for sært? :p har ikke problemer med noen andre spill da..

 

Såvidt jeg kan se er ikke The Sims 3 offisielt støttet under Windows XP x64. Dermed er det ikke sikkert at alt fungerer slik det skal, selv om du har de siste driverne til OS'et og maskinvaren din. Selv om de andre spillene dine fungerer under x64 så er det ingen garanti for at dette også gjelder TS3.

 

Jeg kjører selv XP x64, men til spill bruker jeg XP x86 (multiboot). Da slipper jeg alt surret som måtte oppstå i forbindelse med spill under x64. Ting blir også ryddigere og ikke minst mer stabilt siden alle spill er installert på et eget OS, og ikke på de OS'et jeg bruker til daglig (hobby- og jobbrelaterte ting).

Lenke til kommentar

Et par spørsmål (jeg er totalt fersk):

 

1) Når simmene går inn i bygninger som ikke er sitt eget hus (f.eks restaurant, jobb, osv) så kan jeg ikke se hva som foregår der eller prate med noen der inne. Er det meningen?

 

2) Jeg har på den vanlige hastigheten 1x (tror jeg), men synes at døgnet er vannvittig kort når man må jobbe. Det er nesten umulig å rekke å få gjort noe med familie hvis en eller flere gjør noe som helst annet enn jobb. Man klarer jo knapt å treffe hverandre.

 

3) Det irriterer meg at man ikke kan ha samtaler mens man gjør ting. Når en sim blir stående i 2 timer ved siden av en annen for å vente på å si noe, eller man ikke engang rekker å fortelle en spøk, og den blir lagt i kø til dagen etter, da er det mer irritasjon en realisme.

 

4) Enda mer angående tid. Jeg rekker ikke engang alltid å ta telefonen når den ringer. Må sette på pause med en gang jeg ser den ringe. Hver gang det dukker opp likenden ting eller menyer så griper jeg etter pauseknappen for å ha en sjanse for å henge med...

 

5) Er det mulig å hente ut en sim fra et annet spill når jeg starter et nytt. Jeg trenger ikke skills osv, jeg vil bare ha simmen slik den ser ut og med interesser og egenskapene jeg originalt valgte.

 

Noen innspill?

Endret av mad_arab
Lenke til kommentar
Er det en kode for å få simmene "glade"? Altså at alle punktene blir grønne... :)

 

Ctrl+Shift+C - skriv testingcheatsenabled true

 

Så kan du dra i f.eks Energy baren og sette den så høy/lav du vil. Alternativt tror jeg du kan shift-klikke på postkassen for å sette alt til max.

 

Funka ikke :hmm:

Lenke til kommentar
Et par spørsmål (jeg er totalt fersk):

 

1) Når simmene går inn i bygninger som ikke er sitt eget hus (f.eks restaurant, jobb, osv) så kan jeg ikke se hva som foregår der eller prate med noen der inne. Er det meningen?

 

2) Jeg har på den vanlige hastigheten 1x (tror jeg), men synes at døgnet er vannvittig kort når man må jobbe. Det er nesten umulig å rekke å få gjort noe med familie hvis en eller flere gjør noe som helst annet enn jobb. Man klarer jo knapt å treffe hverandre.

 

3) Det irriterer meg at man ikke kan ha samtaler mens man gjør ting. Når en sim blir stående i 2 timer ved siden av en annen for å vente på å si noe, eller man ikke engang rekker å fortelle en spøk, og den blir lagt i kø til dagen etter, da er det mer irritasjon en realisme.

 

4) Enda mer angående tid. Jeg rekker ikke engang alltid å ta telefonen når den ringer. Må sette på pause med en gang jeg ser den ringe. Hver gang det dukker opp likenden ting eller menyer så griper jeg etter pauseknappen for å ha en sjanse for å henge med...

 

5) Er det mulig å hente ut en sim fra et annet spill når jeg starter et nytt. Jeg trenger ikke skills osv, jeg vil bare ha simmen slik den ser ut og med interesser og egenskapene jeg originalt valgte.

 

Noen innspill?

1) Ja det er meningen. Dersom du besøker en nabo og blir invitert inn skal du kunne se huset inni osv.

 

2) Høres ut som du har på en høyere hastighet. Har ihvertfall ikke samme problem selv. Eller kanskje du bare må vende deg til alle tingene du må rekke. :)

 

3) Ser ikke helt hva du spør om her.

 

4) Samme som 2.

 

5) Du kan spille på den simmen du lagde først, trykke på telefonen/dataen og velge flytt ut, og deretter flytte personen til det nye spillet du vil ha den på.

Lenke til kommentar

Jeg vurderer sterkt å kjøpe det, men hadde egentlig tenkt å la være siden jeg er en person som ofte ser på forandringer som en plage .. : p

Men det virker skikkelig kult, og mulighetene virker uendelige, så kanskje det ikke er så verst likevel ;) Jeg er en Sims fan, så. Men jeg synes det var en dyr pris for det. Jeg så at det kostet 499,- en plass, men jeg tror jeg finner billigere. :p

Lenke til kommentar
Jeg vurderer sterkt å kjøpe det, men hadde egentlig tenkt å la være siden jeg er en person som ofte ser på forandringer som en plage .. : p

Men det virker skikkelig kult, og mulighetene virker uendelige, så kanskje det ikke er så verst likevel ;) Jeg er en Sims fan, så. Men jeg synes det var en dyr pris for det. Jeg så at det kostet 499,- en plass, men jeg tror jeg finner billigere. :p

Coop OBS! = 299,-

Elkjøp = 299,-

SpaceWorld = 349,-

Platekompaniet = 349,-

 

Så det er jo ikke så dyrt.

Lenke til kommentar

Bidrar til tråden med bilder av huset mitt :)

 

Begynte med ett billig hus, ferdig inredet og utvidet det etterhvert som sim'en min begynte å tjene litt penger.

post-53135-1244667403_thumb.jpg

 

Så solgte jeg huset, men tok vare på tingene mine og flyttet til en tomt nede ved stranden. Der har jeg prøvd i mange timer å lage ett fint hus, men det blir skikkelig stygt hver gang. Har nå endelig klart å komme frem til ett resultat jeg klarer å leve med.

post-53135-1244667551_thumb.jpg

 

 

 

post-53135-1244667610_thumb.jpg

post-53135-1244667628_thumb.jpg

post-53135-1244667659_thumb.jpg

post-53135-1244667674_thumb.jpg

post-53135-1244667691_thumb.jpg

post-53135-1244667711_thumb.jpg

 

 

 

Hva syntes dere? jeg så nå at det var litt for mange lys på bakken foran huset :p

Lenke til kommentar
Er forlovet med hushjelpen min nå. :p Saken er, hvordan får jeg hun til å flytte inn hos meg?

 

Spør også nok en gang; Hvordan kjøper jeg tomter?

Du må prate med henne og velge vennelig, og deretter flytte inn tror jeg. Hvis den muligheten ikke er der må du nok sweet-talk her some more. Hva mener du med å kjøpe tomter? Skal du ha en sim til å flytte fra et hus til en tomt eller bare starte på en tom tomt med/uten sim?

Lenke til kommentar
Har en sim i et hus, men tomten er fælt liten. Vil kjøpe en tomt i byen på samme spill, og bygge et svært hus.

Hvis du vil at den samme simmen skal bo på den neste tomten også velger du telefon/dataen og velger flytt ut. Da får du valget om du skal flytte alene eller evt. ta med andre som bor i huset, og velger om du vil flytte til en tom tomt, eller til et hus, og deretter setter simmen seg lydlig ned i taxien og flytter til neste tomt. :)

Lenke til kommentar
Er det en kode for å få simmene "glade"? Altså at alle punktene blir grønne... :)

 

Ctrl+Shift+C - skriv testingcheatsenabled true

 

Så kan du dra i f.eks Energy baren og sette den så høy/lav du vil. Alternativt tror jeg du kan shift-klikke på postkassen for å sette alt til max.

 

Funka ikke :hmm:

Merkelig. Testet dette nå nettop og det fungerer strålende for meg. Pleier å dra opp energy litt da jeg syns de sover unødvendig mye. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...