Gå til innhold

Killzone2 kjøpt av kun 6%


Anbefalte innlegg

Fant ein artikkel om kor mange som har kjøpt killzone2 så langt. Det er ifølge denne artikkelen kun 6% av ps3 sin installbase.

 

samanlikna med gears2 som har 23% av x360 sin installbase. Kvifor sviktar ps3 eigarane sitt eige toppspel? Er x360 spelarar rett og slett meir kjøpekraftige enn ps3 gutta ;) ?

 

 

Upon the release of the latest weekly hardware and software sales, which had Killzone 2 in the number 20 spot, I decided to engage in a little mathematical research of my own. As it turns out, only 6% of PS3 owners have purchased Killzone 2. (1,320,000/21,550,000) As all of you armchair statisticians are aware of, numbers mean nothing unless you have something to compare them to. Therefore, I went over to compare these numbers with the percentage of Xbox 360 owners that picked up Halo 3 and Gears of War 2. The results are shocking.

 

Det er ikkje sikkert dette er 100% korrekte tall. Men kz2 har vel uansett ikkje runda 2mill endå, noko som eg vertfall meine er skuffande...

 

 

LINKY

Endret av _KroSjefen_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er jo ikke noe fantastisk spill i det hele tatt. Kan godt skjønne at folk ikke gidder å bruke penger på gjespefremkallende skytespill det går tretten av på dusinet. Det de ikke burde ha gjort var å slippe en demo. Jeg spilte den, fikk makk, avskrev tittelen.

 

Dette var litt personlig, men uansett - du kan ikke sammenligne slik. Dette er to forskjellige spill på to forskjellige konsoller. Killzone 2 har ingen "forpliktelse" til å leve opp til Gears of Wars salgstall, og å konstruere et slikt forhold mellom titlene blir kunstig og uinteressant. "Svikte sitt eget toppspill", det høres ut som det handler om fotballsupportere som ikke gidder å gå på stadion.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
Kvifor sviktar ps3 eigarane sitt eige toppspel? Er x360 spelarar rett og slett meir kjøpekraftige enn ps3 gutta ;) ?

 

Finanskrisen? Hjernedødt fps-markedet er mettet? PS3-eiere er opptatt med CoD4-multiplayer? Gears 2 er et bedre spill? De første spillene i seriene satt standarden (94/70 på Metacritic)? PS3-eiere er stort sett fjortiser med strenge foreldre? Ikke godt å si. :)

Lenke til kommentar

6% er flaut lavt.. menne de andre toppspillene til ps3 har vel ikke stort mer.. fatter ikke hva andre med ps3 driver med :)

Kompisene mine med ps3 har kanskje 5-6 spill maks.. de med xbox360 har haugevis..

 

Selv har jeg vel 25-30 ps3 spill og samtlige er sjefsspill, kjøper ikke rææl ;)

Lenke til kommentar
Kvifor sviktar ps3 eigarane sitt eige toppspel? Er x360 spelarar rett og slett meir kjøpekraftige enn ps3 gutta ;) ?

 

Finanskrisen? Hjernedødt fps-markedet er mettet? PS3-eiere er opptatt med CoD4-multiplayer? Gears 2 er et bedre spill? De første spillene i seriene satt standarden (94/70 på Metacritic)? PS3-eiere er stort sett fjortiser med strenge foreldre? Ikke godt å si. :)

 

Lese en annen artikkel om at killzone var det 4. raskest selgende spillet til sony noensinne. Sådetså.

Ingen liker fanboys psilocybe ;)

Lenke til kommentar

Hm. Demoen gjorde da at jeg kjøpte spillet.

 

At spillet ikke solgte som "forventet", er en pussig påstand med tanke på at internetthype på ingen måte kan sammenlignes med, ehh, "RL-hype". Alle som følger med i spillbransjen visste om det, mens folk som spiller CS, Halo og CoD og ikke sjekker innom N4G daglig visste ikke om det.

Lenke til kommentar

Vel, jeg kommer til å kjøpe det en dag, men per dags dato er det uaktuelt for meg økonomisk å svi av 500 kr på et spill. Dessuten imponerte ikke demoen meg noe sånn voldsomt mye. Helt greit, men jeg har aldri vært fan av fps på konsoll. Men samtidig er det bare en tilvenningssak. Killzone 2 havner nok i spillsamlingen min etterhvert, men det må ned i pris først.

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar
Jada, jeg har god tro på at det havner på en akseptabel pris ganske snart :) Eller så bedrer økonomien min seg gjennom sommeren, sånn at jeg kan bruke litt ekstra på det likevel. :p

 

Sliter med det samme selv, har veldig lyst på nye spill (f.eks killzone 2) men har rett og seltt ikke penger :p

Men man får håpe på bedre tider :)

Lenke til kommentar

En ting jeg ikke gjør er å stole helt på en demo, en demo kan få ett spill som er dårlig til å virke bra og ett bra spill til å virke dårlig.

Prøvde demoen, og synes ikke at den er\var noe bra. Men tenkte å gi det en sjanse.

Treger ikke, fin spillopplevelse.. Jeg ikke har fullført det enda.

Spillet er bra gjennomført teknisk, selv om det er noen småting man kan pirke på. Og jeg tørr å påstå at det er ett bra spill.

Skal litt til før jeg faller for fps, men killzone 2 er ett av de fps spilla jeg vil anbefale til ps3. Uten tvil.

Men alle har forskjellig smak..

Endret av WaterMarked
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...