Gå til innhold

Skrekkhistorie om asylsøkere som voldtok i 2005.


Anbefalte innlegg

Mareritt på nachspiel i Sandnes for to kvinner i 2005. Skrevet av Jan Simonsen, men jeg tviler ikke på at opplysningene stemmer.

 

 

 

Lørdagskrim: Fanger i eget hjem.

lørdag 21. mars 2009 av Jan Simonsen

 

dalePå Dale i Sandnes kommune ligger et asylmottak. Det har flere kvinner i området fått føle på kroppen i årenes løp. Lørdagens sanne kriminahistorie er skremmende lesning. Denne historien er fra 2005, da to norske jenter endte som asylsøkernes slaver i deres eget hjem. Historien er sann, men personene i historien er anonymisert av hensyn til personvernet.

 

Fanget i eget hjem

 

På Dale i Sandnes kommune ligger et asylmottak. Det har ikke bare vært til velsignelse for befolkningen i området. Og spesielt ikke for de to venninnene Trine og Kjersti, og Kjerstis mor, Else.

 

Lørdag 22.januar 2005 startet de tre kvinnene kvelden med å hygge seg med gode cocktails i Trines leilighet. Deretter dro de en tur på byen. Trine var trøtt, og dro hjem etter kort tid. Avtalen var at Kjersti og moren, som hadde lengre vei hjem, skulle komme senere på natten, og ligge over. Da Trine kom hjem gikk hun rett til sengs. Hun sovnet med en gang, og sov så tungt at hun ikke engang hørte ringeklokken da vennene kom en times tid senere.

 

På nattklubben kom Kjersti og moren raskt i prat med to hyggelige mørkhudede menn, Rahid og Azam, som fortalte at de var asylsøkere og opprinnelig kom fra Libanon. 30 år gamle Rahid bodde på asylmottaket på Dale, mens 34år gamle Azam hadde flyttet til en leilighet i Oslo, etter at han fikk avslag på sin asylsøknad. Han var i Sandnes for å besøke sin venn. Begge hadde god utdannelse fra hjemlandet. Rahid hadde studert jus, og Azam hadde studert idrettsfag. Ingen av dem snakket norsk, men det var ikke vanskelig å prate sammen på engelsk. Kjersti fikk et godt inntrykk av de to libaneserne. Spesielt likte hun Rahid godt. Da klokken ble 02.00 natt til søndagen spurte hun om de ville være med hjem til Trine på nachspiel. –”Så kan vi prate litt mer sammen. Dessuten har venninnen min mye god musikk som vi kan danse til”, flørtet hun. Kjerstis mor var noe mer skeptisk, men protesterte ikke. De forlot nattklubben og fant en piratdrosje.

 

Under spaserturen fra drosjen og opp til leiligheten begynte Azam å flørte voldsomt med Else. Han fortalte at han likte modne damer. Else ble ikke særlig begeistret. Hun syntes han var alt for påtrengende, og begynte å bli i tvil om det ville bli spesielt hyggelig å tilbringe morgentimene sammen med de to utlendingene. Foran døren til Trines leilighet fikk hun god tid til å tenke seg om. Det tok nærmere 20 minutter før en omtåket og søvndrukken Trine åpnet døren, kun iført bh og truse og med et pledd rundt kroppen. Da hadde Kjersti brukt både mobiltelefon og dørklokke for å få liv i venninnen. Klokken var blitt nærmere 04.00 på morgenkvisten. I mellomtiden hadde Elses skepsis til de to asylsøkerne bare blitt større. Hun bestemte seg for å dra hjem til sin egen leilighet. De to venninnene ble igjen i leiligheten sammen med de to asylsøkerne. Det skulle vise seg å bli alt annet en dans på roser.

 

Trine hadde ikke ventet at venninnen tok med seg fremmede personer på nachspiel i hennes leilighet. Hun var fortsatt stuptrøtt, og ga etter kort tid beskjed om at hun hadde tenkt å gå til køys igjen. De to utlendingene ble på en høflig måte bedt om å forlate leiligheten. Også Kjersti sa at det nok var på tide å bryte opp, og fant frem 200kr til å betale en taxiregning for.

 

Rahid og Azam reagerte med sinne. Rahid reiste seg og tok tak i en åpen vodkaflaske som han satt for munnen og tok en god slurk av, før han sendte flasken videre til Azam. Omtrent samtidig oppdaget Trine plutselig at mobiltelefonen var forsvunnet. Den lå vitterlig på salongbordet, men nå kunne hun ikke se den noe sted. –”Hvor i all verden kan jeg ha gjort av telefonen”, mumlet hun, og ba Kjersti om å slå nummeret hennes, så hun kunne gå etter lyden. Rahid ,som ikke forstod norsk, oppfattet ikke hva som skjedde før det kom kraftige ringelyder fra Trines mobiltelefon, som lå i lommen hans. Han leverte telefonen tilbake til Trine uten å si et ord. Samtidig ringte Kjerstis telefon. Det var Else som ringte for å høre om alt var greit. Hun hadde følt seg usikker på datterens mannlige selskap. –”De oppfører seg ikke helt som de burde, men det er ikke noe problem. De er i ferd med å gå”, svarte datteren. Der tok hun feil.

 

Trine og Kjersti gikk inn på badet sammen. De var irritert på de to gjestene og ville prate litt om hvordan de skulle bli kvitt dem. De glemte å låse døren. Nesten med det samme ble den revet opp av en rasende Rahid. Den høflige og vennlige asylsøkeren fra nattklubben var forvandlet til et uhyre. –”Sitt”, brølte han, og dyttet Trine ned på doskålen. Han og Azam pratet høyt og aggressivt på deres eget språk. De vettskremte jentene hørte Rahid si ”kill”. Samtidig dro han en finger over egen hals. Deretter ble jentene fratatt mobiltelefonene.Rahid dro Kjersti med seg inn i stuen, mens Azam ble stående på badet og passe på Trine.

 

voldtekt3Kjersti skrek høyt om hjelp og forsøkte å rive seg løs fra Rahid, men det nyttet ikke. Hun ble dyttet ned i sofaen og slått i hodet, samtidig som Rahid skrek ”kill”. Hun protesterte da Rahid rev av henne buksen og trusen, men orket ikke lenger å gjøre fysisk motstand. Mot sin vilje ble hun omformet til en seksdukke for den kåte araberen. Han gjorde som han ville, og han holdt på lenge. Kjersti ble voldtatt i skjeden, i anus og i munnen, før Rahid hentet Azam.

 

Mens Kjersti ble voldtatt av Rahid i stuen, ble Trine plaget av Azam. Han tvang Trine til å se på når han urinerte. Deretter stilte han seg foran Trine med penisen hengende ut av buksen. Trine prøvde å snu seg vekk. Da tok Azam et hardt grep i håret hennes og presset ansiktet tilbake, samtidig som hun ble kommandert til å ta Azams penis i munnen. –”Mannen min vil bli rasende dersom du tvinger meg til å gjøre det”, sa Trine. Det hjalp, foreløpig. Azam puttet penisen tilbake i buksen.

 

Etter at Rahid var ferdig, var det Azams tur til å voldta Kjersti, mens Rahid passet på Trine. Også han brukte god tid. Kjersti ble voldtatt av de to araberne i nærmere 1 ½ time. Etter at Azam hadde gjort seg ferdig, ropte han på kammeraten, som forlot Trine og gikk inn i stuen. Trine var redd. Først og fremst for hva som var skjedd med venninnen. –”Hun er sikkert kvalt, og nå vil de drepe meg også”, tenkte hun, samtidig som hun tok mot til seg og gikk inn i stuen for å finne ut hva som var skjedd. Der så hun Kjersti ligge apatisk på sofaen uten benklær, med en bluse på overkroppen. Trine ble likevel litt lettet. Venninnen var i live.

 

De to voldtektsmennene ga seg ikke. De plasserte de to jentene sammen i sofaen, og Azam fortsatte med å kysse Kjersti på den nakne kroppen, helt til han sovnet. De to venninnene ventet til Rahid måtte på toalettet. Da benyttet de anledningen og stormet ut døren. De kastet seg inn i Trines bil og kjørte til Sandnes politistasjon. Klokken var 08.00 da de møtte opp på politistasjonen og fikk fortalt hva de hadde vært utsatt for.

 

Marerittet var over for de to venninnene. Eller var det egentlig det? Kanskje vil marerittet vare resten av livet. Ettervirkningene har vært brutale. Kjersti må bruke medisiner mot depresjon og søvnproblemer for å fungere. Hun har store problemer med å gå ut blant venner, og mangler tiltakslyst. I følge moren er hun preget av skyld og skam. Trine torde ikke å gå tilbake til leiligheten sin før etter en uke. Nå har hun flyttet til en ny leilighet. Hun var sykemeldt i seks uker etter voldtekten, og har mareritt, angst og problemer med å gå ut blant andre mennesker. Begge blir behandlet av spesialister.

 

Gjerningsmennene må sone 5år og 6 måneder i fengsel, og kan nok også regne med at deres opphold i Norge er slutt etter det.

 

Asylsøker på jakt

 

Rahid og Azam var ikke de eneste asylsøkerne med utgangspunkt i asylmottaket på Dale i Sandnes kommune, som ikke klarte å styre lystene sine i fjor. En 24år gammel asylsøker fra det samme mottaket der Rahid bodde, må belage seg på å sone 5 år i fengsel, etter å ha blitt dømt for 2 overfallsvoldtekter og et voldtektsforsøk i Stavanger.

 

Det startet 1.januar 2005. kl. 05.00 om morgenen. 24åringen var i nærheten av Stavanger sentrum da han oppdaget Tone på vei hjemover. Han gikk opp på siden av jenten og sa hei. Tone følte kontakten ubehagelig og gjorde det klart at hun ikke ønsket noen kontakt. Det hjalp ikke. Asylsøkeren fortsatte å trenge seg innpå. Til slutt ble Tone så nervøs at hun begynte å springe. Asylsøkeren sprang etter og nådde henne igjen. Han holdt tak i Tone og tvang henne inn i et skur i nærheten, som var laget for folk som ventet på bussen. Der presset han henne ned på bakken, dro av skjørtet, og rev over trusen og strømpebuksen hennes. Deretter la han seg over henne. Tone ropte stopp, og gjorde kraftig motstand. Hun klarte å rive seg løs og løp av gårde. Asylsøkeren ble stående igjen på bussholdeplassen.

 

To lørdager senere var han på jakt igjen. Denne gangen gikk det utover flere jenter. Den første var Karin, som like etter midnatt natt til lørdag 15.januar gikk gjennom passasjen mellom posthuset og et forretningsbygg i sentrum av Stavanger. Hun gikk over parkeringsplassen bak posthuset og over til en fotobutikk på andre siden, da hun hørte skritt bak seg. Det hørtes ut som om det brukt damesko, så hun ble ikke redd. Ikke før hun snudde seg og oppdaget at det var en ung mann. Det var ingen andre mennesker i nærheten, så hun begynte å føle seg urygg. Hun syntes mannen så truende og aggressiv ut. Mannen gikk fortere enn Karin. Han gikk opp på siden av henne og sa ”hei”. Karin svarte ikke. Hun fortsatte å gå. Da la asylsøkeren plutselig armene sine rundt livet hennes og sa at det var uhøflig å ikke si hei når han sa hei til henne. –”La meg være i fred”, svarte Karin, samtidig som hun vred seg løs fra grepet hans og fortsatte å gå hjemover. 24åringen fulgte etter. Av og til gikk han på venstre siden av henne. Av og til på høyre siden. Han holdt seg hele tiden i nærheten. Når Karin satt opp farten, gjorde han det samme. Det føltes mer og mer ubehagelig.

 

”Hva gjør jeg nå”, tenkte Karin. Så fikk hun en god ide. Hun tok frem mobiltelefonen og ringte til sin mor. Moren tok telefonen. –” Jeg blir forfulgt av en skummel fyr”, fikk Karin fortalt. –”Hvor er du”, spurte moren. Det fikk hun ikke svar på. Før Karin fikk sagt mer fikk hun et slag med knyttet hånd i kjeven, samtidig som telefonen ble revet fra henne. Asylsøkeren holdt telefonen opp i triumf. Begge kunne høre morens fortvilete rop gjennom telefonen. Karin var både redd og sint. Hun forsøkte å rive telefonen tilbake, men lyktes ikke. Deretter begynte hun å løpe. Asylsøkeren ble stående igjen.

 

Den 24år gamle asylsøkeren fra Dale Asylmottak, ville ha sex denne natten. Han dro ikke hjem. I stedet gikk han hvileløst rundt i Stavanger sentrum på jakt etter en ny mulighet. Den dukket ikke opp før ut på morgenkvisten. Klokken var 06.40 og Tonje gikk på gangstien på jernbanebruen like utenfor sentrum. Hun merket ingen farer før en person plutselig griper tak i henne bakfra og kaster henne ned i en hekk som løper langsmed gangstien. Hekken vender ut mot en parkeringsplass noen meter nedenfor, og Tonje ble først livredd for at hun skulle blir kastet utfor kanten og ned på betongen på parkeringsplassen.

 

-” Vil du ikke ha sex med meg, så dør du”, brølte mannen som holdt henne fast. Samtidig viste han frem knyttneven for å understreke at han mente alvor. Reimene på Tonjes ryggsekk gled ned over armene hennes. Det gjorde det vanskelig å gjøre motstand. Dessuten var hun redd for å falle over kanten.

 

Asylsøkeren slet i buksen hennes. Den ble revet i stykker ved gylfen. Til slutt klarte han å få av både buksen og trusen, og tok en finger inn i skjeden, mens han fikk tatt på seg et kondom. Deretter førte han penisen inn i skjeden. Da falt kondomet av. Han tok på seg et nytt, og fortsatte voldtekten. Mens han gjennomførte samleiet kysset han henne med munnen sin åpen. En kort stund måtte han også holde hånden sin over Tonjes munn, for å forhindre at de ble hørt av en syklist som passerte like i nærheten.

 

Etter voldtekten var asylsøkeren frekk nok til å be om Tonjes navn og telefonnummer. Det fikk han ikke. 24åringen forsvant fra stedet, og Tonje fikk etter en stund hjelp fra forbipasserende.

 

Det var ikke vanskelig for politiet å få tak i asylsøkeren på mottaket. Han ble dømt til fengsel i 5år.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Snodig" nok så er dette sakset fra norgespatriotene sine hjemmesider. Vil du få fram poenget ditt så bruker du journalister og aviser som kilde, ikke diktere med fri fantasi. Finner det meget merkelig at damene vil utbrodere en så stor sak i en slik detalj og attpåtil godkjenne at norgespatriotene legger det ut på sine nettsider.

Propaganda kaller jeg dette.

 

http://stavangeravisen.com/art.asp?id=24065

Endret av Mith
Lenke til kommentar

Dette er en interessant artikkel skrevet av Jan Simonsen. Hvordan vi skal tolke den er jeg usikker på. Det letteste ville vært å protestere høylytt og skrike "send den hjem" (noen man også burde, da dette er uakseptabelt, da altså protestere), men det som hadde vært bedre og mer konstruktivt hadde vært å straffe de skyldige hardt og sørge for at denne type fremtreden ikke forekommer. Voldtekt er en særs grov kriminell hanlig, som dessverre ikke straffes hardt nok i dagens Norge, da uansett etnisitet.

 

:)

Lenke til kommentar

http://www.frie-ytringer.com/?p=1530 <-- Det originale blogginnlegget.

 

Det er jo her ingen kilder til nyhetssaker, vitneuttalelser, dommer og annet på dette, og hele innlegget er svært detaljert rundt hva som skal være gjort og ikke gjort. Det måtte faktisk en annen bruker til for å finne link til den ene saken. Hverken trådstarter eller Jan Simonsen gjorde seg bryet verdt. Lurer også på hvorfor denne historien er postet nå, 4 år etter dommen falt.

 

Og, totalt er det 3 asylsøkere som nevnes her. Dale asylmottak huser flere HUNDRE asylsøkere.

 

Så, Robocoop: Hvorfor poster du en slik generalisering ang "de" i ditt siste innlegg?

 

NB: Jeg tar selvfølgelig avstand fra det de 3 har gjort her. Om noen skulle starte å påstå at jeg forsvarer enkelte handlinger.

 

Men jeg savner dokumentasjon, og liker ikke generaliseringer.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar

 

http://www.frie-ytringer.com/?p=1530 <-- Det originale blogginnlegget.

 

Det er jo her ingen kilder til nyhetssaker, vitneuttalelser, dommer og annet på dette, og hele innlegget er svært detaljert rundt hva som skal være gjort og ikke gjort. Det måtte faktisk en annen bruker til for å finne link til den ene saken. Hverken trådstarter eller Jan Simonsen gjorde seg bryet verdt. Lurer også på hvorfor denne historien er postet nå, 4 år etter dommen falt.

 

Og, totalt er det 3 asylsøkere som nevnes her. Dale asylmottak huser flere HUNDRE asylsøkere.

 

Så, Robocoop: Hvorfor poster du en slik generalisering ang "de" i ditt siste innlegg?

 

NB: Jeg tar selvfølgelig avstand fra det de 3 har gjort her. Om noen skulle starte å påstå at jeg forsvarer enkelte handlinger.

 

Men jeg savner dokumentasjon, og liker ikke generaliseringer.

 

 

 

Angående innlegget til Simonsen så skrev jeg ikke at dette var verifiserbare opplysninger. Man må vurdere selv om man tror på det, og jeg gjør det. Han har vært innblandet i litt rare ting noen ganger, men jeg tror på dette. Som fremtredende politiker får man kunnskaper om mye som ikke er offentlig kjent.

 

Jeg burde forøvrig ha lagt ut link, selv om man fort finner dette innlegget........

Endret av Robocoop
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor Norge sa ja til avtalen om å ta inn så mange som vi får in hvert år. Mange land får bare halvparten.

 

Flere av asylsøkerne sitter på asylmottakene i flere år, snakker BARE arabisk, og stjeler sykler (har opplevd dette selv), handlevogner, mat, voldtar.

 

FÅ av disse kommer seg ut i arbeidslivet, og da blir de som oftest VELDIG vellykket. Jeg møtte en som hadde doktorgrad i en alder av 20! Fra Palestina. Bodde her i Lofoten på asylmottak. Nå er han på universitetet i Bergen.

 

Kan ikke Norge ta inn få som faktisk kan være RESSURSER for Norge, og ikke skattesnyltere og trygdesnyltere?

Lenke til kommentar
Flere av asylsøkerne sitter på asylmottakene i flere år, snakker BARE arabisk, og stjeler sykler (har opplevd dette selv), handlevogner, mat, voldtar.

Jeg er ikke uenig i at Norge har tildels tatt seg vann over hodet i denne sammenheng. Men å antyde at alle asylsøkere voldtar og stjeler er vel å trekke konklusjonen litt langt? Jeg er personlig for en strengere politikk på området. Selv er jeg også for såkalte lukkede asylmottak. Dette ville forhåpentligvis bidratt til en nedgang på disse områdene, uten at jeg kan si dette med sikkerhet. Danmark har i så måte god erfaring med denne løsningen.

 

:)

Endret av roberteh
Lenke til kommentar

Mente ikke å skjære alle over en kam her. Hørtes kanskje slik ut.

 

Men det er mange som stjeler og voldtar, og få i forhold (begge i forhold) som lærer seg norsk, skaffer seg jobb osv.

 

En her i Svolvær har eget malerfirma, noen har et helt imperium av restauranter og puber her.

 

Og resten, ja, de stjeler sykler. Og snakker arabisk. Kan være det er ille her oppe sånn sett, men få snakker norsk iallefall.

 

Men en venn av han palestinern som jeg nevnte, var øyelege i Palestina, i alder av 20-24 ;) Og utdanner seg i Norge en plass nå han også

Lenke til kommentar

Digger når folk generaliserer på bakgrunn av egne erfaringer. Mye lettere enn å forholde seg til statistikk og fakta.

En jeg kjenner... ....resten... ...i forhold til...

Svolvær er en liten plass med såvidt 4000 mennesker, det nytter ikke å bruke det som ett representativt utvalg på hverken innvandring, integrering eller holdninger generelt.

Det er helt umulig å ha en diskusjon på grunnlag av hva du har opplevd der.

Endret av Mith
Lenke til kommentar

Det bor mange på asylmottaket her. Det er et hotell av større størrelse, de bor to stk på hvert rom, og det er snakk om 4x3m her.

 

Men, det er mange plasser at de stjeler sykler. Det er få som lærer seg norsk og kommer ut i arbeidslivet. Beklager, men de to siste er FAKTA.

 

Og det bor 4500 her ;)

Lenke til kommentar

Mange vil vel ikke, mange får vel heller ikke tilbud.

 

Sett at det er 100 stk her.

 

10 får seg jobb, da får kanskje 40 ikke tilbud om norskkurs og skole, mens de resterende 50 ikke vil, sitter BARE på asylmottaket og ser på TV mens de mottar penger fra staten.

Lenke til kommentar
Hvor mange er "MANGE", hvor mange og hvorfor lærer de seg ikke norsk og får jobb?

 

Ha,ha.

 

Det han sier er vel basert på hva lokalbefolkningen ser er tilfelle. Hva er det du etterspør? Det er ikke matematiske bevis tilgjengelig for alt her i verden, om sykkelen din er borte så er den borte. Uenig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...