Gå til innhold

Innkalt til førstegangstjeneste 09


r.giggs

Anbefalte innlegg

Jeg ser det utmerket godt fra din side. Du har LYST til å gå i militære og kan overhode IKKE forestille deg at et annet menneske kan ha andre verdier i livet enn deg selv (gud forby). Du ser kun deg selv, du er rett og slett egoist i din tankegang. Du klarer ikke å se at et annet menneske kan ha helt andre holdninger til ting. Du skjønner vel neppe hvordan vi føler det, gjør du?

 

Du gjør akkurat det samme selv, bare fra motsatt side. Å kritisere han for noe du gjør selv blir for dumt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg ser det utmerket godt fra din side. Du har LYST til å gå i militære og kan overhode IKKE forestille deg at et annet menneske kan ha andre verdier i livet enn deg selv (gud forby). Du ser kun deg selv, du er rett og slett egoist i din tankegang. Du klarer ikke å se at et annet menneske kan ha helt andre holdninger til ting. Du skjønner vel neppe hvordan vi føler det, gjør du?

 

Du gjør akkurat det samme selv, bare fra motsatt side. Å kritisere han for noe du gjør selv blir for dumt.

Du tar ikke poenget eller? Det er to forskjeller her: Han er FOR overgrep, jeg er IMOT overgrep. Det er helt annerledes for den som overgriper å sette seg inn i hvordan det er å bli overgrepet, enn det er for den som blir overgrepet å sette seg inn i hvordan overgriperen har det.

 

Satt på spissen blir dette som en dialog mellom Fritz og datteren:

Fritz: Prøv å se på det fra min side da. Du kan få mene hva du vil, men jeg har fortsatt krav på deg.

Datter: Skjønner du ikke at jeg misliker å være slave, skjønner du ikke hvordan jeg føler? Du har en egoistisk tankegang synes jeg.

Fritz: Du er ikke bedre selv, du er like egoistisk som ikke klarer å sette deg inn i mine følelser.

 

Prinsippet bak denne dialogen går igjen i diskusjonen vår. Så vennligst spar meg for slike usaklige og høyst spydige kommentarer som du jevnt å trutt kommer med.

Endret av Warz
Lenke til kommentar

Jeg ringte inn idag og spurte om når jeg kom til å få informasjon og endelig innkalling. En veldig hyggelig fyr svarte "Eh. Den ble sendt idag, hehe!"

Madla here I come..

 

Har ringt vpv to ganger og hver gang har det vært to hyggelige og hjelpsomme personer.

Har erfaring at i mange informasjonssentre er folk litt sure og gretne.

Lenke til kommentar

Klart jeg forstår at noen har et annet syn på militæret. Har heller ikke prøvd å komme med argumenter MOT din overbevisning, men heller argumenter som støtter opp under min egen.

Prøver på ingen måte å sette de som ikke ønsker militærtjenesten i et dårlig lys, det går på mine egne meninger, og de skal (i utgangspunktet) respekteres, ikke besvares med antydninger om hva jeg tenker og mener om ting.

Lenke til kommentar
Jeg hadde ikke fått noen innkallelse, så jeg ringte i dag og valgte ingeniørbataljonen :) . Tror det var innrykk 18. august i Skjold om jeg ikke husker helt feil. Noen andre som havner i Skjold?

Gled deg til sene kvelder med pils på stranda og damer i bikini :thumbup:

Lenke til kommentar

sorry siste innlegget var møk. men fikk innkallinga forrige uke en gang. tirsdag eller onsdag. skal nok til sverige og kjøpe mye snus før jeg drar inn. kan ikke betale 70 kr for en boks på butikken det var d dagpengene.

 

men ihvertfall skal bli digg å komme seg vekk fra vestfold for en del måneder.beretløp og 0,65 gram kvinnfolk per mann

Lenke til kommentar
Garden: SLO og vask florerer sammen med ekstrem skaporden og spitshining av sko.

 

Da er det nok mange som heller vil løpe rundt og "leke villmann" i skogen. Og ja, jeg har prøvd sistnevnte. AG + rødfis + laservester = jævlig morro:P

 

Oslo = masse damer og liv

 

Skjold Garnison = Helvete

 

Men lykke til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...