Gå til innhold

Innkalt til førstegangstjeneste 09


r.giggs

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fint å se at det er fler på forumet som skal inn i 2 Bn ja :) Men er det noen som kommer seg inn på utvalgt.no? eller får du ikke tilgang der før det nærmer seg innrykk?

 

Jeg er den eneste bortsett fra befalet som er der. Har fortsatt brukeren fra siste innrykk jeg var med på. Du får et eget skriv med kode osv til utvalgt når den tid kommer.

 

Jeg får vel ikke tilgang på utvalgt.no i det hele tatt? Dette gjelder vel for hæren? Jeg skal i luftforsvaret :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-INkUtP

Går det ann å skifte tjeneste under rekrutten? Si jeg gjør en drit bra innsats, med bra resultater ofc og noen dimmer fra en tjeneste. Er det mulig å flytte til den hvis man heller vil den tjenesten enn den man ble innkalt til?

Lenke til kommentar
Da har du krav på fly, ja. Om ikke buss tar under 10 timer, no jeg tviler på :p

 

Det tviler jeg også på :p Bor i Stavanger-området, faktisk i nærheten av Madlaleiren

 

Går det ann å skifte tjeneste under rekrutten? Si jeg gjør en drit bra innsats, med bra resultater ofc og noen dimmer fra en tjeneste. Er det mulig å flytte til den hvis man heller vil den tjenesten enn den man ble innkalt til?

 

Det tviler jeg egentlig på at det finnes noen fasit for. Det må du nesten undersøke når den tid kommer, med befal og slikt på leiren du bor i.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Jeg fikk opprinnelig varsel om innkalelse til Luftforsvaret mars 2010. Var uaktuelt for meg både pga. tidspunkt og type tjeneste, så jeg ringte de nå 8. april og spurte om det var mulig å få plass i 2. bataljon. Det var dessverre fult til sommeren, men har ikke noe i mot et halvt år der jeg kan gjøre andre ting nå etter VGS. Så det endte med at jeg fikk plass i 2. bataljon januar 2010. Har lest litt på forskjellige sider (forsvaret.no & milforum), og det virker som 2. bataljon skal bytte innrykk med panserbataljon, og ha hovedinnrykket sitt i januar i stedet. Altså kan det være en av grunnene til at de fleste får innkalling til januar? Det var forresten også veldig få plasser igjen på det tidspunktet jeg ringte inn. Bare 25 ledige plasser allerede nå til januar. Dermed bør vel folk som absolutt vil inn i 2. bataljon plukke opp telefonrøret snarest. :)

 

Noen andre som skal inn i 2. bataljon januar 2010?

 

Jupp, og gleder meg :o)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...