Gå til innhold

Innkalt til førstegangstjeneste 09


r.giggs

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Han tilbød meg Garden både i aug og okt, så det er ikke fult eller noe. Men hadde ikke lyst på garden.

 

Hvordan i Guds navn kunne du finne på å velge Skjold Garnison fremfor Garden!?

Jeg ble innkalt til garden, men rinte vpv og fikk fløtta meg til 2.BN

Det er en avgjørelse jeg aldri har angret på.

 

Øverbygd (hvor Maukstadmoen leir ligger, også gjerne kalt Skjold) er et gudsforlatt sted.

Det er kanskje bare Brenneriet/Karma, to bensinstasjoner og Prix her.. men faen så gøy vi har det. Velferdstilbudet er ganske bra, også har man jo Tromsø hvor man gjerne drar på helgperm.

 

Er forøvrig ikke noe som heter Skjold Garnison :p

Endret av Scarymovies
Lenke til kommentar
Fikk også selve innkallelsen i dag. Skal møte på sessvollmoen den 12 aug. for helse og tannsjekk før jeg blir sendt til Bardufoss for sambandstjeneste. Militæret betaler den billigeste transportmiddle til innrykksplassen. Blir det slik da at de dekker togreisen som tar et døgn pga den er billigst, når man kan ta en flytur som tar halvannen time?

 

Alt du skal tenke på er transport frem til sessvoll, derifra er det forsvaret som styrer. 10 timer eller mer reisetid fra der du bor til sessvoll gir automatisk gratis fly.

Lenke til kommentar
Jeg ble innkalt til garden, men rinte vpv og fikk fløtta meg til 2.BN

Det er en avgjørelse jeg aldri har angret på.

 

Øverbygd (hvor Maukstadmoen leir ligger, også gjerne kalt Skjold) er et gudsforlatt sted.

Det er kanskje bare Brenneriet/Karma, to bensinstasjoner og Prix her.. men faen så gøy vi har det. Velferdstilbudet er ganske bra, også har man jo Tromsø hvor man gjerne drar på helgperm.

 

Er forøvrig ikke noe som heter Skjold Garnison :p

 

Het Skjold Garnison i min tid, lillegutt. Bra at du hadde det gøy. For min del gjorde det faktum at det var en dame per 1000 mann, 35 minusgrader om vinteren, bekmørkt halve året og mygghelvete resten sitt til at jeg aldri vil sette min fot i Nord-Norge igjen. Tromsø var gøy da, bortsett fra at du måtte slåss som et helvete om damene.

Endret av johnx2
Lenke til kommentar
Erstatt "skal være mulig" med "du må skinne deg" om du har hakket for langt hår ved innrykk.

Har du "for langt hår" får du valget mellom hårnett og klipp, verre er det ikke.

 

Kan du så ringe til sersjanten som klipte meg? "Rekrutt xxx, du skal klippes!" Jeg hadde hår som såvidt gikk over toppen av ørene og kragen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-INkUtP

Ahh, kan ikke innkallinga havne i postkassa snart.

Begynner å bli urolig.

 

De kan vel ikke trekke innkallinga etter de satt meg opp via tlf. og så lenge jeg kan sikkerhetsklareres?.

 

Jeg mener, det kan de ikke. Jeg fikk satt meg opp via tlf og valgte derfor å droppe 2 opptaksoppgaver siden jeg da skal inn i FgTj.

Endret av Slettet-INkUtP
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-INkUtP

Jeg har ikke byttet tjeneste eller noe.

Jeg var egentlig ikke satt opp til fordelinga 09-10.

Jeg ringte bare så fort uke 17 starta og fikk plass via telefon.

Endret av Slettet-INkUtP
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-INkUtP

SBBN 12 august. Bardøfoss->Heggelia leir tror jeg det var.

 

Men satser på at den vil havne i postkassa i løpet av neste uke.

Endret av Slettet-INkUtP
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...