Gå til innhold

Play.com - Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Noen som har kjøpt filmen "Avatar: Extended Collector's Edition (3 Discs) (Blu-ray)" hos Play.com?

 

Jeg tenkte å kjøpe denne ettersom den ikke inkluderer DVD-platene (Hva i all verden skal jeg med disse). Kombibosksen i Norge koster 200kr og inneholder norsk undertekst.

 

Det jeg lurer på er om denne versjonen på Play.com inneholder norske undertekster. Finner ikke noe informasjon om det for denne filmen.

 

 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Dårlig pakking av DVD/Blu-ray fra Play?

 

Har opplevd flere ganger at de pakker veldig minimalt med det resultat at boksene kommer fram med bulker (metallboks) eller at plastetuiene har gått i stykker.

 

Mer trøbbel enn det er verdt å returnere synes nå jeg, men det er irriterende uansett. Noen andre som også opplever at sendingene ikke kommer fram hele?

 

Venter også på en film som jeg har bestilt 3. mai som ennå ikke har kommet fram, mens en film som jeg bestilte 14. mai kom i dag.

Lenke til kommentar

Hjelper ikke å få gave på det, så lenge det er snakk om at det kommer ifra en butikk og ikke fra en privatperson.

Toll og tull blir det uansett.

 

Og nei, tror ikke play kommer til å sette ned verdien eller merke på en annen måte.

 

 

Har tidligere bestilt ett pc-batteri fra en butikk i hongkong og dem skreiv på pakken at det va en gave... Batteriet kosta over 500NOK og man måtte ikke betale toll for den..

 

Regne med det gjell det samme fra play...

Lenke til kommentar

Såklart kan det slippes igjennom. Jeg fikk akkurat kabler ifra hongkong til 400spenn, uten å måtte betale ekstra.

Hva jeg mente var at "gave" merknaden ikke hjelper om pakken blir plukket ut (stikkprøve eller annet), da det gjelder ifra privatpersoner.

Derimot kan det at verdien på pakken er skrevet ned gjøre at pakken slippes igjennom.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hjelper ikke å få gave på det, så lenge det er snakk om at det kommer ifra en butikk og ikke fra en privatperson.

Toll og tull blir det uansett.

 

Og nei, tror ikke play kommer til å sette ned verdien eller merke på en annen måte.

 

 

Har tidligere bestilt ett pc-batteri fra en butikk i hongkong og dem skreiv på pakken at det va en gave... Batteriet kosta over 500NOK og man måtte ikke betale toll for den..

 

Regne med det gjell det samme fra play...

 

Play er en av Europas største og mest seriøse nettbutikk, så de skriver ikke ned verdien på noen varer.

Lenke til kommentar

Har ikke lest hele tråden, så unnskyld ... Men hvis man kjøper et skjerf (Harry Potter skjerf) til 300 kr. Hvor mye vil det koste? (moms, toll etc). Ser ut som det blir dyrt. Nærme 500 kr?

 

Har ikke handlet mye online (bare Amazon). Men Play er annerledes... Man oppretter konto og gir kort opplysninger samtidig? Pleier som regel å gi dem når man skal betale på andre sider.

 

Betaler man i pund?

Endret av Luna91
Lenke til kommentar

Det blir nok moms, pluss at du må betale et forenklet tollgebyr eller hva det er de kaller det. Ikke noe problem å gi kortopplysninger fra seg, det er sikkert og blir lagret slik at du slipper gi dem hver gang du handler. Jeg har handlet over 300 varer hos play uten problemer.

Lenke til kommentar

Unnskyld for å si det men å skylde på posten i norge er noe forbanna tull.

 

Da må dere neste forklare meg hvordan filmer fra amazon.com bruker 7-10 dager, amazon.co.uk bruker 3-5 dager. Hvordan yesasia.com klarer å levere fra Hong Kong på under en uke. Men når play bruker 3-5 uker så er det posten sin feil, når de pakkene går igjen akkurat det samme systemet når de kommer til landet som de tre eksemplene jeg nevner.

 

Dere får det dere betaler for that's it. Jammen jammen de har jo gratis frakt, tror dere play går på posten hver gang de har pakket ferdig en pakke for å sende den så fort så overhode mulig???

De hiver pakka i en konteiner og venter til den er full før de sender den avgårde, har du flaks så ender du på toppen av haugen og den blir sendt av gårde med en gang. Eller du havner i bånn og må vente til konteineren er full før de sender.

 

Spander 15 kroner i frakt fra amazon.co.uk en gang i blant (som også gjerne blir borte når de trekker ifra vat/mva) så kanskje dere skjønner hvor lite bra play.com faktisk er.

 

Så slutt å skylde på posten her på berget og legg heller skylden der den hører hjemme, hos play.com!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

noen som vet om en butikk lignende Play? En musikksjappe her i nærheten har fått kjøpt gadgets fra en engelsk nettbutikk men vil ikke si hvor i frykt førr at andre skal bynne og handle der og ikke kjøpe hos henne. Play sender ikke gadgets, noe som er veldig dumt da det er veldig billig å enkelt å finne f.eks bursdagsgave der...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...