Gå til innhold

Play.com - Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg tok å spurte Play om dette, om det var noe nytt de hadde begynt med å nevnte at vi måtte betale ekstra i tollen osv hvis det var slik. Fikk et "svar" tilbake.

 

"Thank you for your email.

 

In case that yoiu have been charged by Custom to your parcels and this is

first time to happen, we will be happy to offer you a refund. However

please note any subsequent charges made on future orders must be paid for

by you.

 

Should you have any further questions or concerns please do not hesitate

to contact our Customer Support Team on 0845 800 1020 ( UK only ) or +44

(0)1534 877 595 (outside UK ). Our opening hours are 9am - 8pm Monday to

Friday and 9am - 5pm Saturday and Sunday.

"

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Mitt første innlegg. Hallois, peoples of the internet.

 

Jeg bestilte 5 varer fra play.com. 3 DVD'er og 2 bøker. De sto som Order Placed i noen døgn før jeg sendte inn mail og da tok det 10 minutt før de begynte å pakke de. Og dette var midt på natten. Jeg har ikke annet å si enn at det er ganske god service. Jeg fikk også alle pakkene mine innen 14 dager, men kan ikke gi presise datoer siden jeg var på vinterferie for det meste under sendingstiden.

 

Jeg opplevde at to av DVD'ene kom i samme pakke. Dette var to filmer som begge hadde Jim Carrey som skuespiller så det kan jo være de nå sender filmer som har samme skuespillere/regissører i lag. Uansett gjorde det ikke noe siden prisen var 85 kroner for de to filmene til sammen.

 

Og en ting til.. Og jeg såg gjennom tråden, men gav opp. Tror du de markerer et box set til 39,99 pund som gave om jeg spør dem om det? Det er en gave og jeg hadde ikke sagt nei takk om de faktisk var så grei å gjorde det. Noen erfaringer der?

Lenke til kommentar

Hvordan fungerer det å kjøpe samlebokser/TV-serier som koster mer enn 200kr, må man betale moms ved innføring av slike pakker?

Ja.

Syntes det var litt kort svar der over...

Det er igrunnen logisk at man må betale moms/toll for en vare som i helhet koster mer enn 200 kroner, da samlebokser/TV-serier ikke brytes opp i mindre artikler (og som kan kjøpes hver for seg). Dessverre. Play selger f.eks. Alien-filmene på Bluray til £27.99, der blir det toll... :(

 

At grensa er for lav er utvilsomt en annen diskusjon som jeg har helt klare meninger om. :p

Lenke til kommentar

Jeg opplevde at to av DVD'ene kom i samme pakke. Dette var to filmer som begge hadde Jim Carrey som skuespiller så det kan jo være de nå sender filmer som har samme skuespillere/regissører i lag. Uansett gjorde det ikke noe siden prisen var 85 kroner for de to filmene til sammen.

Ja, har også opplevd at de pakker flere ting sammen nå, til glede for pakkerne, meg, miljøet og postmannen... :)

De er klar over den fine grensa til Norge, og pakker da varer til langt under 200 sammen. Begynner de å nærme seg grensa (ikke nærme seg, men faktisk et stykke under) pakker de heller hver for seg slik at vi som mottaker ikke får en ubehagelig overraskelse. :thumbup:

Lenke til kommentar

Om man har gavekort på £25 og en vare koster £39,99 slik at om man bruker gavekortet på denne varen slik at prisen blir £14,99. Hvilken pris er det som blir oppført på varen når den blir sendt, da? Siden helt teoretisk sett betaler man bare £14,99 og ikke full pris grunnet gavekortet som noen andre har betalt for? Dette kan godt være er et meget dumt spørsmål, men om det hadde fungert så kunne jeg jo fått noen til å kjøpe play.com gavekort og gi det til meg for så å bruke det og slippe moms og avgifter.

Lenke til kommentar

Hva er greia med at play.com har begynt å sende to filmer i en forsendelse? Jeg har da vitterlig betalt frakt for begge hver for seg? Hvor blir det av de pengene de egentlig skulle brukt på å sende den andre?

 

Det står vel ikke noe sted hos play at varer blir sendt hver for seg.

Så å påstå at du har betalt for dette, er vel å ta i. Men skyt meg gjerne om jeg tar feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...