Gå til innhold

Skal du inn på Fallskjermjeger - rekruttskolen 2009?


S-PN

Anbefalte innlegg

En ting til som jeg ble fortalt: Du kommer til å gjøre feil. Jepp, det stemmer. I noen situasjoner vil befalet sette deg i scenarioer hvor du er nødt til å gjøre feil eller rett og slett drite deg ut i vinkel. Tingen er at du ikke må la det gå inn på deg. "Greit, jeg gjorde en feil, nå ser jeg fremover". Som med alt annet så skal visst dette fungere som en av mange tester.

 

Jeg har den uvanen at jeg HATER å feile, det er det værste jeg vet. Jeg er ikke redd for å feile, men bare hater det skikkelig. Men jeg skal tenke på det du skrev her nå den gangen jeg er satt opp i en slik situasjon til høsten ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-INkUtP

Skal ikke inn på FSK, men har lyst til å prøve meg på KJK, men fikk 6 i gangfunksjon, men det plager ikke meg. Men har forhørt meg om det og det er helhets inntrykket som teller. Scoret 9 i resten av fysiske på sesjon.

Lenke til kommentar
Skal ikke inn på FSK, men har lyst til å prøve meg på KJK, men fikk 6 i gangfunksjon, men det plager ikke meg. Men har forhørt meg om det og det er helhets inntrykket som teller. Scoret 9 i resten av fysiske på sesjon.

 

Fotballtreneren min var i KJK ;) Han fortalte noen historier.

Lenke til kommentar

morro med en post om hjk :) skal inn til opptak 24 juli :) gleder meg som faen:)

det blir hardt, men motivasjonen er på topp :) hvilken leir skal dere til?? rana ?

 

var inne å loka etter litt mer info om opptaket ect:

 

fant en post av en kar som tydligvis hadde peil .

 

Du må være godt over mistekravene, men disse stryrketestene er kun for å skille møkka fra de som har en fair sjanse. De siste faller i fra i opptaksukene når man er våken 23 timer i døgnet og får et par kalktabletter og litt blåbær å spise. Da hjelper det lite at man tar 150 tonn i benken og 2000 push.

 

Nei, kom deg ut i skauen med 20-40kg på ryggen. Gå i 50 min, sett deg under en busk i 10min og gå deretter i 50 min til, slik forsetter du dag etter dag.

Lær deg kart og kompass!

Lær deg å ta vare på føttene dine. Ødelegger du de, ryker du fort!

Skal du bli MJ bør du ha god kontroll på svømming både over og under vann, og ikke i det lokale svømmebasenget, nei, kom deg ut i den loakale fjorden. Men for all del husk sikkerhet.

 

Husk at som vernepliktig hos HJK kjemper du om å bli fallskjermjeger som er en enhet som består kun av vernepliktige. Som vernepliktig hos MJK kjemper du om å bli marinejeger, du vil selvfølgelig være vernepliktig, men på opptak vil du være omgitt av offiserer som har vært i forsvaret i lang tid, noe som kan heve nivået uten at jeg vil uttale meg for bastant om det.

 

Oppsummert; du bør ligge langt over minstekravene. Med 100push, 100situps og 15-20 chins vil du være på rimelig trygg grunn.

Men det er ikke på SATS grunnlaget for en fremtidig jeger bygges, det er i skauen (og i vannet om du vil bli MJ)

 

EDIT: og ikke mist motet :-)

 

Husk at det er i motbakke det går oppover!

Endret av shacal
Lenke til kommentar
Skal ikke inn på FSK, men har lyst til å prøve meg på KJK, men fikk 6 i gangfunksjon, men det plager ikke meg. Men har forhørt meg om det og det er helhets inntrykket som teller. Scoret 9 i resten av fysiske på sesjon.

 

Fotballtreneren min var i KJK ;) Han fortalte noen historier.

 

Og?

 

Vell, en av historiene var at de ble satt på tvangstrøyer og en sekk over hodet slik at de hadde vanskeligheter med å puste. Deretter ble de satt inn på et tynt lite rom som holdt 30-40 grader. Og de hadde jo ikke peil på hvor de var, og plutselig slapp befalen inn en schæfer som bjeffet deg i trynet. Der var de inne en og en i kanskje 2-5 timer.

 

Det var en av historiene. Jeg har vell egentlig ikke lov til å fortelle for mye ;)

Endret av S-PN
Lenke til kommentar
morro med en post om hjk :) skal inn til opptak 24 juli :) gleder meg som faen:)

det blir hardt, men motivasjonen er på topp :) hvilken leir skal dere til?? rana ?

 

var inne å loka etter litt mer info om opptaket ect:

 

fant en post av en kar som tydligvis hadde peil .

 

Du må være godt over mistekravene, men disse stryrketestene er kun for å skille møkka fra de som har en fair sjanse. De siste faller i fra i opptaksukene når man er våken 23 timer i døgnet og får et par kalktabletter og litt blåbær å spise. Da hjelper det lite at man tar 150 tonn i benken og 2000 push.

 

Nei, kom deg ut i skauen med 20-40kg på ryggen. Gå i 50 min, sett deg under en busk i 10min og gå deretter i 50 min til, slik forsetter du dag etter dag.

Lær deg kart og kompass!

Lær deg å ta vare på føttene dine. Ødelegger du de, ryker du fort!

Skal du bli MJ bør du ha god kontroll på svømming både over og under vann, og ikke i det lokale svømmebasenget, nei, kom deg ut i den loakale fjorden. Men for all del husk sikkerhet.

 

Husk at som vernepliktig hos HJK kjemper du om å bli fallskjermjeger som er en enhet som består kun av vernepliktige. Som vernepliktig hos MJK kjemper du om å bli marinejeger, du vil selvfølgelig være vernepliktig, men på opptak vil du være omgitt av offiserer som har vært i forsvaret i lang tid, noe som kan heve nivået uten at jeg vil uttale meg for bastant om det.

 

Oppsummert; du bør ligge langt over minstekravene. Med 100push, 100situps og 15-20 chins vil du være på rimelig trygg grunn.

Men det er ikke på SATS grunnlaget for en fremtidig jeger bygges, det er i skauen (og i vannet om du vil bli MJ)

 

EDIT: og ikke mist motet :-)

 

Husk at det er i motbakke det går oppover!

 

Kult! Enda en deltager ;) Skal inn 25. juli om jeg husker rett. Rena her også. Det er vell egentlig bare ett sted for HJK.

 

Ja jeg har lest mye selv om dette, hehe. Jeg tar ikke 100 push, eller 20 chins. Men jeg er der snart! 80+ push og 11 chins for øyeblikket. Sit-ups er enkelt, ligger på over 100 der nå. Rygg-ups er oxo viktig å ikke glemme, noen som ryker ut på det oxo har jeg lest. Jeg trener rygg-ups oxo, og tar over 20 slik det er vist på den filmen som er på HJK sin hjemmeside.

 

Jeg prøver å gå så mye med sekk som mulig, men det blir ikke mer enn 1-2 ganger i uken. Altså en langtur. For det meste nå så løper jeg, 3-10km nesten hver dag. De dagene jeg løper, løper jeg oxo innom Elixia, og trener styrke der med egen kroppsvekt for det meste. De dagene jeg ikke løper trener jeg styrke hjemme :) Jeg følger ikke den treningsdagboken som ligger på nettsidene deres hvor jeg synes den er litt urealistisk fremgangsmessig. Har trent hele livet så vet en del om trening. Gjør alt jeg kan for å være så godt utrustet som mulig.

 

Jeg gleder meg skikkelig selv! Det blir drrit fett.

Lenke til kommentar

har satt opp et program jeg skal følge i ukene mot opptaket , trening hver dag med løping mandag onsdag . gang me sekk tirsdag torsdag å søndag , å styrke hver dag , å svømming på lørdager :) blir heftig men skal være så klar som mulig , selv om det kommer sikkert mye shit vi ikke er så forberedt på :)... har du kjøpt inn m2 støvler? er det noe som er jævelig lurt eller funker normale tur sko ?...

 

skal ta noen helger på fjelle i snøen me kjapp gåing å langrenn også :)

gleder meg som faen... blir vanskelig men fy faen så delig det blir å fullføre =)

 

Keep it up ;D

Lenke til kommentar
har satt opp et program jeg skal følge i ukene mot opptaket....

 

Det høres bra ut dette, men har du tenkt på at musklene må få restitusjon/hvile. Det sies vel at de skal hvile i 24 timer. Så man skal vist ikke drive med styrke to dager på rad. Men styrke en dag og løping/utholdenhet neste dag går vist greit.

 

Stå på :thumbup:

Endret av akle
Lenke til kommentar
har satt opp et program jeg skal følge i ukene mot opptaket , trening hver dag med løping mandag onsdag . gang me sekk tirsdag torsdag å søndag , å styrke hver dag , å svømming på lørdager :) blir heftig men skal være så klar som mulig , selv om det kommer sikkert mye shit vi ikke er så forberedt på :)... har du kjøpt inn m2 støvler? er det noe som er jævelig lurt eller funker normale tur sko ?...

 

skal ta noen helger på fjelle i snøen me kjapp gåing å langrenn også :)

gleder meg som faen... blir vanskelig men fy faen så delig det blir å fullføre =)

 

Keep it up ;D

 

Høres bra ut det programmet. Jeg har bestilt M77 støvler som jeg skal gå inn, hørt at det er lov å ta med egne godkjente støvler på rekrutten. Heftige gnagsår er skikkelig pain, så skal gjøre alt i min makt for å unngå det.

Lenke til kommentar
har satt opp et program jeg skal følge i ukene mot opptaket....

 

Det sies vel at de skal hvile i 24 timer. Så man skal vist ikke drive med styrke to dager på rad. Men styrke en dag og løping/utholdenhet neste dag.

 

Stå på :thumbup:

 

Sit-ups og push-ups kan en ta hver dag. Men hvis du trener styrke på, la oss si på et treningsstudio, hvor du trener masse triceps og bryst, er det dumt med 2 dager på rad. Men jeg tar sit-ups og push-ups hver kveld.

 

Det er også viktig å spise og drikke mye. Sunn vanlig norsk kosthold er det jeg holder meg til.

Lenke til kommentar
har satt opp et program jeg skal følge i ukene mot opptaket , trening hver dag med løping mandag onsdag . gang me sekk tirsdag torsdag å søndag , å styrke hver dag , å svømming på lørdager :) blir heftig men skal være så klar som mulig , selv om det kommer sikkert mye shit vi ikke er så forberedt på :)... har du kjøpt inn m2 støvler? er det noe som er jævelig lurt eller funker normale tur sko ?...

 

skal ta noen helger på fjelle i snøen me kjapp gåing å langrenn også :)

gleder meg som faen... blir vanskelig men fy faen så delig det blir å fullføre =)

 

Keep it up ;D

 

Høres bra ut det programmet. Jeg har bestilt M77 støvler som jeg skal gå inn, hørt at det er lov å ta med egne godkjente støvler på rekrutten. Heftige gnagsår er skikkelig pain, så skal gjøre alt i min makt for å unngå det.

Det er ikke bare lov, det er anbefalt.

Lenke til kommentar

hehe styrke treningen blir variert :) men push ups å sittups er i skjema hver dag :)

jeg satser på å fullføre minstekravene med en god margin :) skal ringe forsvaret i morgen å spørre om hvor mye over minstekravene vi bør ligge :).... men det blir skauen next for meg :)... men har hørt at mange sliter på pullups... de tar for lett på det ... selv skal jeg trene godt på det :)..

 

Hvor bestilte du m77 støvler fra :) ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...