Gå til innhold

Skal du inn på Fallskjermjeger - rekruttskolen 2009?


S-PN

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
var ute å sprang 5 km i dag , i ulent terreng :) , masse tunge oppover bakker , vet at 5km testen er på strak grus vei men morro å teste hvor kjapt jeg klarte det i opp over bakker å shit ;D

 

24:10 , er tia mi til nå , regner med 20-19 min på strak vei.

 

Ja, synes vi burde skrive hvordan vi ligger ann atm. Testet meg selv nylig på noen av styrkeøvelsene, løpingen er litt eldre:

 

Push-ups: 83

Sit-ups: 127

Hang-ups: 10

Rygg-ups: Ikke testet, men trener 3x20 med 5-10kg holdene i henda mens jeg gjør det.

3000m løping: 10.27min

5000m løping: 19.05min

7km speedmarsj med 25 kilos sekk og feltstøvler: 46min (da jeg gjorde denne testen var jeg ute i skogen. Noen steder var stien snødd igjen slik at jeg sank 1/2 meter ned i snøen mange steder + at det var glatt mange steder. Så det var ikke særlig bra forhold for veldig rask gåing)

Baklengs stup fra 5m: Check! (Hørte bare noen ryktet om at dette kunne komme)

 

Må gå mer med sekk fremover, og trene biceps og rygg for hang-upsen. Skal opp på 15 stk i hvert fall før opptaket.

 

må bare spørre dere, hvordan vet du/dere at det var akkurat 3000m, 5000m og 7km når du/dere testet dere selv?

Lenke til kommentar
må bare spørre dere, hvordan vet du/dere at det var akkurat 3000m, 5000m og 7km når du/dere testet dere selv?

 

3000 meteren gjorde jeg på bane, noe en ikke gjør i militære. Men men, det gir en indikasjon på hvor jeg ligger. 5000m har jeg fra en løype i skogen vi løper på skolen når vi skal teste oss på 5000 meteren. Den er kanskje ikke nøyaktig 5000m, men veldig nær. 7000m regnet jeg ut ved å bruke google earth faktisk :)

Lenke til kommentar
må bare spørre dere, hvordan vet du/dere at det var akkurat 3000m, 5000m og 7km når du/dere testet dere selv?

 

3000 meteren gjorde jeg på bane, noe en ikke gjør i militære. Men men, det gir en indikasjon på hvor jeg ligger. 5000m har jeg fra en løype i skogen vi løper på skolen når vi skal teste oss på 5000 meteren. Den er kanskje ikke nøyaktig 5000m, men veldig nær. 7000m regnet jeg ut ved å bruke google earth faktisk :)

 

Ok, tusen takk. Har begynt å beinhinnebetennelse, ganske irriterende. Lest litt på forumer om det, 95% sier de ikke greier å bli kvitt det:S Fikk det vel sikkert på grunn av all den asfalten, går med tung sekk på asfalt, løper på asfalt.. vanskelig å løpe i skogen når jeg bor midt i byen, må ta t-banen til nordmarka for å løpe i skog:( og har ikke måndeskort, så gidder ikke betale 100kr for å løpe i skogen 2 ganger i uken.. hvor løper og går du med sekk?

Lenke til kommentar

Hva er grunnen til dere har lyst til å gjennomføre et knallhardt år som fallskjermjeger?

 

For meg er det flere grunner, først og fremst er det vel tanken på å få harde utfordringer ute som setter meg på prøve på flere måter, bli rik opplevelser. Mange andre motivasjonsfaktorer som godt kameratskap, bli kunnskapsrik på mange felt som også kan være nyttig senere i det sivile liv. Få en knallhard psyke, hoppe i fallskjerm. Du er med på noe som vil forandre deg som person og være stolt av dette året resten av livet!

 

Så lenge du kommer deg igjennom hatet på opptaket blir året et eventyr. Ihvertfall det en gammel kjenning som var med for et par år siden fortalte om året. Stå på med treninga gutta!

Lenke til kommentar
Hva er grunnen til dere har lyst til å gjennomføre et knallhardt år som fallskjermjeger?

 

For meg er det flere grunner, først og fremst er det vel tanken på å få harde utfordringer ute som setter meg på prøve på flere måter, bli rik opplevelser. Mange andre motivasjonsfaktorer som godt kameratskap, bli kunnskapsrik på mange felt som også kan være nyttig senere i det sivile liv. Få en knallhard psyke, hoppe i fallskjerm. Du er med på noe som vil forandre deg som person og være stolt av dette året resten av livet!

 

Så lenge du kommer deg igjennom hatet på opptaket blir året et eventyr. Ihvertfall det en gammel kjenning som var med for et par år siden fortalte om året. Stå på med treninga gutta!

 

Jeg søkte til fallskjermjeger som hovedgrunn for at jeg drømmer om å bli spes.jeger. Fallskjermjegerrekrutten virker som en ypperlig måte å forberede seg til dette på grunnet erfaringene en tar med seg.

 

Men det er flere grunner. Jeg elsker utfordringer, fordi det lar meg teste meg selv og en er fornøyd med utført arbeid etterpå. Jeg liker å teste meg selv fordi det gir meg en indikasjon på hvordan jeg ligger ann i forhold til andre og meg selv fra fortiden. Selv om jeg er i dårligere form nå enn jeg en gang var da jeg drev med toppidrett som værst er formen fortsatt bra. Løp nylig 5000m (på bane) på 19.34min. Er et konkurranse-menneske som hater å tape, gir meg aldri! Liker å drive på med fysiske ting, samtidig som de krever psykiske ferdigheter (skiskyting f.eks). Broren min var i FSK, noe som motiverer meg. Har venner, kjæreste og familie som synes at det jeg skal begi meg utpå er både moro og galskap som er motiverende. Er eventyrlysten, liker skog og natur. Presse grenser er noe som jeg syns er spennende. Generelt sett ser denne FgTj ufattelig spennende ut! Jeg liker ting som virker galskap for mange, er rått, tøft og det er kun noen som er i eliten. Hater å bli nummer 2. Jeg har en holdning som sier at jeg gidder ikke å være en av de som er andrevalget. Det er i toppen luften er renest.

 

Uansett hvor mye hat det blir skal jeg aldri gi meg på det fysiske eller psykiske. Det som kan stoppe meg er en skade! :)

 

Hmm, når jeg leser over dette innlegget virker det som jeg er en kjepphøy type, men er i praksis veldig ydmyk :) Bare i tankene jeg er veldig offensiv og det var de som ble skrevet ned her.

 

Lykke til videre med trening til samtlige. Er selv i en rolig periode fortiden grunnet at russetiden starter her i Oslo nå hvert øyeblikk. 3 treninger i uka skjer under russetiden, selv om det blir mye alkohol og sene netter. Det er viktig å ha det moro og ta en sidebrekk selv om en skal begi seg ut på noe krevende som skjer om litt fremover i tid.

 

Nå som jeg samtidig skriver er det på tide å skrive hvordan vi ligger ann i samme slengen.

 

Høyde: 180

Vekt: 83

Push-ups: 86

Sit-ups: 100 +

Rygg-ups: Trener 3x20 med 5-10kg holdene i hendene, har aldri testet meg selv ennå.

Pull-ups: 11

5000m: 19.34 min

3 og 5 meter stup forlengs, baklengs og sidelengs begge veier: Utført!

Benkpress: 102.5 kg

 

Gleder meg sykt! VI SEES PÅ RENA!!

Endret av S-PN
Lenke til kommentar

Høres ut som en maskin S-PN.

 

Okay, kan fortelle litt hvordan jeg ligger, bruker din som mal S-PN

 

Høyde: 180

Vekt: 75

Push-ups: ca. 50

Sit-ups: fåglarna vet

Rygg-ups: kanskje 30

Pull-ups: 13-14

5000m: tipper ca. 16-17 min

3 og 5 meter stup forlengs, baklengs og sidelengs begge veier: Never done, men er på "to do" lista.

Benkpress: 100 kg

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hallo!

 

Nok en kar som skal prøve seg på Rena til juli!

Jeg er 90-modell som de fleste andre her antar jeg. Kan skrive litt som basic fakta som dere andre har gjort:

 

Høyde: 1.80

Vekt: 75

Push-ups: 60

Sit-ups: 100+

Chins: 20

5000 m: 19:30

Alle mulige slags stup: Check :p

 

Gleder meg til å få testa meg til det maksimale og få en opplevelse for livet, god kameratskap og krabbe rundt nedi gjørma! ^^

 

Lest mange gode innlegg og anbefalinger på denne tråden, og jeg vil gjerne legge til et par. Jeg har selv bestilt og lest boka: Fallskjermjeger, Arven fra Kompani Linge av Anders Nilsen og Are Løset. Denne gir veldig mye informasjon om hva vi har i møte og et typisk fallskjermår går ut på. Bl.a. er generelle skogskunnskaper (spæææidern) sykt lurt å kunne, da både båltester og forskjellige prøver venter.

 

Så at dere tidligere diskuterte hvorvidt det er lurt å gi jernet på de ulike testene når man likevel vil klare minstekravene. Hvis man ikke yter til bristepunktet sitt vil vel det gi befalet dårlige signaler mtp prestasjon og evne til å tøye sine egne grenser?

Endret av Bergem
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...