Gå til innhold

Skal du inn på Fallskjermjeger - rekruttskolen 2009?


S-PN

Anbefalte innlegg

Om de forteller det så må de drepe oss.

 

Er det slik at hvis du har godt over minstekrav og aldri gir deg, så kommer du inn uansett? Det er jo bare ca. 5% som klarer det, men hypotetisk om alle 100% klarer det utmerket, hiver de ut 95% tilfeldige da? 

 

JA ;)

De klarer å få deg til å gi deg. Hvorvidt det er en øvre grense for fallskjermjegere som kan utdannes hvert år vet jeg ikke, men jeg vet FSK/HJK stort sett får det de peker på og har veldig store ressurser, og jeg vet at man aldri har vært i nærheten av å nå en slik øvre grense, så det er ikke noe å bekymre deg for. Er du god nok, kommer du inn.

 

I motsetning til når det konkurreres om stillinger i de fleste andre avdelinger, eller plasser på BS-opptak. Da gjelder det ikke bare å være god nok, men bedre enn de andre som søker.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
alle som klarer det kommer inn
Fullført opptaket er ingen garanti for å komme inn. Bestått opptak er en garanti for å komme inn. Når man blir sliten kan det være vanskelig å skjule lite flatterende personlighetstrekk. Blir man sur og vrien, egoistisk, tafatt, uaktsom, etc etc når det røyner hjelper det ikke om man er aldri så sterk
Lenke til kommentar

Er jo det jeg mener, har du bestått så kommer du inn, garantert. Er det bare en som klarer det, greit da tar de bare en, er det femti som klarer det, tar de femti.

Det hørtes da litt tvilsomt ut?

Teoretisk sett er det slik at ingen kan bli tatt inn, eller 100 kan komme gjennom opptaket, men som herr brun seier, så er det så mange søkjarar kvart år at talet av folk som får bestått opptak blir ganske likt uansett. Dersom fallskjermjegertroppen berre fekk inn 1 godkjent eit år tvilar eg sterkt på at dei ville ha senka standarden for å bli fallskjermjeger likevel, og på same måte ville ikkje grensa bli høgare om plutseleg 100 besto opptaket.

Sånn har eg forstått det etter ein god del lesing på temaet ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...