Gå til innhold

Slipper Geforce GTS 250


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Morsomt er det også at om du har 9800GTX+ og installerer GeForce 182.08 WHQL driveren så blir kortet ditt gjenkjent som et GTS250 skjermkort :p

 

Skulle venta med å selge mitt 9800GTX+ kort, kunne sikkert lurt noen til å betale mer for det nå som jeg kunne kalt det "splitter nye GTS250!!"

 

182.08 driveren ser forøvrig ut til å være helt lik 182.06, bare at GTS250 har blitt lagt inn i inf fila.

Dårlig med nye drivere fra nVidia for tiden :(

Lenke til kommentar
182.08 driveren ser forøvrig ut til å være helt lik 182.06, bare at GTS250 har blitt lagt inn i inf fila.

Dårlig med nye drivere fra nVidia for tiden :(

Nei, er et par bugfixer, og noen SLI profiler som er lagt til.

 

New in Release 182.08:

 

Added support for GeForce GTS 250.

Added SLI profile support for some newly released games.

Additional information on specific bug fixes can be found in the release documentation notes.

 

Ingen grunn til å gnåle om drivere. 7 (syv) WHQL-drivere er sluppet det siste halve året!

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar
Latterlig navngiving atter en gang. Man kan jo begynne å lure på hvilke lanseringer som er nye produkter.

 

Støttes. Det er utrolig forvirrende og nvidia bare fortsetter med den praksisen. Vanskelig å følge med i markedet når et kort lanseres både 2 og 3 ganger. Har nesten lyst å boikotte nvidia bare av den grunn.

Lenke til kommentar

Nja, Nvidia leverer da veldig spennendes HIGH-END kort, mens middelklasse kortene er da bare gamle kort med nye navn og det er da opp til forbrukeren og skrive inn "9800gtx vs gts250" i en søkemotor for å finne ut om det er bedre eller ei (noe som tar 5-10 minutter og sparer deg for 1000-1500kr). Business er business og det er opp til oss å vise litt IQ ;)

Lenke til kommentar

de kunne sikkert funnet på en inteligent måte å navne kortene sine på. som f.eks bruke noen av spesifikasjonene i navnet. minnebanbredde, og hvilket marked den var ment for eventuelt GFLOPs .

 

sånn som det er nå, så kan man risikere at mange trur at man får nyere og bedre skjermkort ved å bytte fra f.eks. hd38xx til hd43xx/gf8800 til gf9400 bare for at den har høyere modell nummer.

Endret av kjeLL//
Lenke til kommentar
sånn som det er nå, så kan man risikere at mange trur at man får nyere og bedre skjermkort ved å bytte fra f.eks. hd38xx til hd43xx/gf8800 til gf9400 bare for at den har høyere modell nummer.

 

Sånn har det bestandig vært, noen lærer aldri, men disse korta er da iallefall forskjellige om ikke annet, og ikke "same shit - new wrapping" metoden som Nvidia kjører hardt på nå ;-)

Lenke til kommentar
de kunne sikkert funnet på en inteligent måte å navne kortene sine på. som f.eks bruke noen av spesifikasjonene i navnet. minnebanbredde, og hvilket marked den var ment for eventuelt GFLOPs

Ja, men det er vanskelig. Samme utfordringen har du innenfor prosessorer, både med Intel og AMD. Navn som ikke sier så mye. Intel sine mobile CPU'er er jo et kaos.

 

sånn som det er nå, så kan man risikere at mange trur at man får nyere og bedre skjermkort ved å bytte fra f.eks. hd38xx til hd43xx/gf8800 til gf9400 bare for at den har høyere modell nummer.

 

Sånn har det bestandig vært, noen lærer aldri, men disse korta er da iallefall forskjellige om ikke annet, og ikke "same shit - new wrapping" metoden som Nvidia kjører hardt på nå ;-)

Aller først, før folk begynner å dra frem "du jobber for nvidia-kortet", så vil jeg bare si at rebranding er en dårlig ting. GTS 250 512MB er bare et rebranda 9800GTX+ til en lavere pris.

 

GTS 250 1GB er derimot ikke en rebranding. Her er hele PCB redesignet, slik at kortet er mindre, og strømforbruket på kortet er mye lavere.

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3523

 

Idle (hele systmet):

9800GTX+: 203W

GTS 250 1G: 164W

 

Load (hele systemet):

9800GTX+: 280W

GTS 250 1G: 247W

 

Det er en differanse på nesten 40W under idle og 30W under load.

Lenke til kommentar

Jeg synes faktisk Intel sine mobile CPU navn er vesentlig mer lettforståelige enn AMD sine som virkelig er et kaos.

 

Problemet med rebranding er når man er på tredje navnet med rebranding, da burde det nesten være forbudt å gjøre dette for ytterligere en gang å villede forbrukerne.

 

Som sagt:

- Folk tror 9800GT er bedre enn 8800GT, folk får dermed problemer med å eks. selge brukte 8800GT kort.

- Folk kjøper 9800GT når de har 8800GT i den tro at det nye er bedre.

- Selv vi som har god koll begynner å miste oversikten over kortene som rebrandes og får sitt tredje navn.

 

Dette har blitt rene galskapen.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jepp, dette er galskap satt i system. Bare synd det er genial galskap, her får de solgt gammel "dritt" som rykende fersk.

 

Er jo så utrolig mange tråder her inne på forumet og overalt ellers på nettet der forståsegpåerne sitter å syns og mener noe om at 9800gt er bedre enn 8800gt, og nå sikkert at gtx 240 er bedre enn disse to.

 

Når man klarer å villede majoriteten av potensielle kunder på en så effektiv måte så får man jo likevel solgt til alle som ikke sitter å følger med på hw fronten hver gang nye ting lanseres.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Aller først, før folk begynner å dra frem "du jobber for nvidia-kortet", så vil jeg bare si at rebranding er en dårlig ting. GTS 250 512MB er bare et rebranda 9800GTX+ til en lavere pris.

 

GTS 250 1GB er derimot ikke en rebranding. Her er hele PCB redesignet, slik at kortet er mindre, og strømforbruket på kortet er mye lavere.

http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=3523

 

Idle (hele systmet):

9800GTX+: 203W

GTS 250 1G: 164W

 

Load (hele systemet):

9800GTX+: 280W

GTS 250 1G: 247W

 

Det er en differanse på nesten 40W under idle og 30W under load.

 

Jeg skal ikke dra frem det faktum at du forsvarer Nvidia i noen tråder.

For det kan du fint gjøre.

Og du har rett i at selv om det er "rebranding" av en GPU, så er det revisjoner og forbedringer av f.eks. PCB/strømstyring.

Det gjaldt vel også 9800-versjonene i forhold til 8800.

Mitt ankepunkt er og blir den horrible prisingen av Nvidia "middle/high-end".

Dette kan jo Nvidia fritt gjøre sålenge "dunce" er villig til å betale det for noe han mener er best. :)

 

PS/Edit:

"Sikler" litt på ett GTX260 i skrivende stund, da jeg liker ha kort fra begge "leire".

I det siste året har det gått mest i HD3nn0 da de har gitt klart mest for penga, har vært basert på *ny* teknologi (GPU) og prisingen har vært rett.

GTX260 skal ikke begynne på rundt 2k, 1.5k hadde vært mer rett.

Og da hadde jeg kjøpt tvert. :)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Det er nok mange av oss "merkeubevisste" som hadde kjøpt Nvidia tvert hvis prisen hadde kunnet matche ATI sine mellomklasse til highendkort. Slik det er nå, er det ingen tvil i mine øyne ihvertfall.

 

Merker at det begynner å fylles opp med ATI grafikk i husets 5 stasjonære, kun en med Nvidia nå.

 

Siste tilskudd er et Sapphire 4850 demo1 til 700 kr på Komplett. Det kaller jeg mye for penga :fun:

Endret av lucky666
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...