Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Frastjålet nøkkler og venter på at bilen skal bli tatt!


Anbefalte innlegg

HEi

Har oppdaget at bilnøkkelene mine er tatt.

Noen har vært inni huset og stjelt begge parene som hang ved siden av hverandre. Er jo selfølgelig tullet av meg å ha ulåst husdør og nøkklene hengene åpenlyst, men nå må jeg finne ut hvordan jeg skal løse problemet.

 

Bil tyven kommer sannsynligvis innom i natt. Har ringt politiet!

 

Hvor mye vil det ca koste å få nytt lås system, visst jeg får falken til å taue bilen og inn på reperasjon?

Noen som har noen gode ideer til en i en ganske fortvilet situsasjon???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

peugeot 307 sw

Jo, men hadde bare satt den der fordi jeg skulle inn i huset å dusje og ordne litt før jeg skulle ut igjen!

 

 

Har bare et dårlig webcamera, noen andre ideer?

 

Jeg har lagt ut noen sykler for å prøve å stoppe han, men veitkje hva annet jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar

Skru av alle hjulmutterene, så hvis h*n/de prøver seg så kommer de ikke så langt. Og når h*n/de går ut for å se hva som har skjedd, så er det bare å denge løs med noe :mad:

 

Blir kanskje litt mye skader hvis hjula ramler av da men... Kanskje bare ta ut noen sikringer så de ihvertfall ikke får start på den?

Endret av Mitt_Nick
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Det å sette opp et skjult kamera, kommer du faktisk ingen vei med, da dette er ulovlig i følge datatilsynet. Det skal bli gjort oppmerksom på at det filmes, så sett i så fall opp et skilt hvor det står at området er kameraovervåket, så virker det kanskje skremmende på en eventuell tyv. Men sånt skal hovedsaklig søkes om til datatilsynet. Men få falken, evnt. et annet bilverksted til å taue bilen til verksted foreløpig kan jo som sagt også være en midlertidig løsning. Får håper han ikke tok husnøklene i samme slengen også da, for i så fall må du kanskje sette deg i trappa med tazer.

Lenke til kommentar

Jekk opp bilen, ta av ett hjul, legg noen mursteiner under, jekk bilen ned igjen. Gjenta prosedyre for et dekk til må motsatt side av bilen. Om mulig så parkerer du også en bil fremfor denne bilen og en bil bakom, begge så tett at ingen kommer imellom(gjerne naboens bil og en som er mer attraktiv enn din). Sørg for å låse inn hjul, muttre og jekk. Den som klarer å stikke av med bilen nå uten å bli lagt merke til må enten være spøkelseskladden eller fortjene å stjele bilen.

 

Det beste forslaget er for øvrig å ringe falcken å få den tauet til noen som kan fikse nytt sett med nøkler. Gjerne et inngjerdet/avlåst sted med overvåking. Om ikke dette går må du nok holde deg våken.

Lenke til kommentar

Bilen har startsperre. Det er bare å få nye nøkler, og fjerne de gamle fra systemet.

 

De kan muligens låse opp dør med nøkkel etterpå, men fjernkontroll og start klarer de ikke.....

 

Ellers hadde jeg rett og slett sitti å venta med balltre og laga asfalt av tjuvradden.

 

Men du er helt sikker på at de er stjelt? Hvorfor tok han ikke bilen med en gang?

Endret av L O G I M A N
Lenke til kommentar

Okai takk for tips:)

Har nå lagt ut sykler og tau og potet i potta for å stoppe fyren...

 

HEILT sikker på at nøkkelen er stjelt!

Er ikke sikker på hvorfor han ikke har stjelt den enda, men kansje fordi jeg var i huset..

 

Har lest et stykke for et par måneder siden om folk som går inn i hus og tar nøkkelen også bryter seg inn i bilen på natta å tar bilen..

 

:(

Lenke til kommentar
Okai takk for tips:)

Har nå lagt ut sykler og tau og potet i potta for å stoppe fyren...

Det er bra :p Hvis poteta sitter skikkelig så kveles bilen fort, hvis ikke så smeller det =)

 

Skal du holde deg våken og?

 

 

Vær obs på at sånne drittsekker kan observere i flere dager før de slår til, så legg merke til om det er noen folk du aldri har sett før som går igjen i området hvis det ikke skjer noe i natt.

Lenke til kommentar
Tror jeg hadde nappa ut sikringen til tenninga selv. Eller tatt ut fordeleren ellerno. Da kommer banditten ingen vei ihvertfall. Kan jo sette stereoen på full guff å da :cool:

 

Da får han en liten overraskelse når han skal prøve å starte bilen.

 

Som allerede nevnt, så får han jo ikke låst opp bilen (og dermed panseret) uten nøkler.. Verktøyet for å jekke opp bilen og skru av et eller flere hjul er vei antakelig også godt innelåst i et låst bagasjerom? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...