Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

Jeg har hatt diverse fra eBay eller dealextreme (husker ikke om jeg har fått fra den siste), og alle har vært helt greie. Tror invisibleShield er noe litt annet, så kan ikke uttale meg om den.

 

Med en gang etter å ha tatt på en beskytter, blir skjermen veldig treg/mye friksjon ("uglatt"). Dette ordner seg så fort en har brukt skjermen litt, og et herlig fettlag sørger for å smøre skjermen.. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Huh, første gang jeg har postet i denne tråden. Holder vanligvis til på xda-dev forumene men må jo bidra litt her og :)

 

Her er en apns-conf.xml fil med innstillingene til alle operatørene jeg vet om i Norge. Har ikke fått sjekket om andre enn Telenor funker, men alle skal i teorien virke. Hvis de ikke fungerer, si i fra så skal jeg prøve å finne ut hva som er galt ;)

 

Er forøvrig ikke sikker på MCC og MNC kodene til alle, så om noen vet hva de er så takker jeg gladelig i mot. De som står oppført nå er de jeg antar er gyldig med tanke på resten av instillingene, og hvem de ser ut til å leie nett hos.

 

Instrukser for installering:

 

Fra ADB, krever at apns-conf.xml filen er plassert i samme mappe som adb.exe

adb remount
adb pull /system/etc/apns-conf.xml apns-conf.xml.backup
adb push apns-conf.xml /system/etc/apns-conf.xml
adb shell reboot

 

Fra terminal emulator, krever at apns-conf.xml filen er plassert i bunnivået på SD kortet:

§su
#mount -o rw,remount /dev/block/mtdblock3 /system
#cp /system/etc/apns-conf.xml /sdcard/apns-conf.xml.backup
#cp /sdcard/apns-conf.xml /system/etc/apns-conf.xml
#reboot

 

For å gjenopprette gjør følgende:

 

Fra ADB, krever at apns-conf.xml.backup filen er plassert i samme mappe som adb.exe

adb remount
adb push apns-conf.xml.backup /system/etc/apns-conf.xml
adb shell reboot

 

Fra terminal emulator, krever at apns-conf.xml.backup filen er plassert i bunnivået på SD kortet:

§su
#mount -o rw,remount /dev/block/mtdblock3 /system
#cp /sdcard/apns-conf.xml.backup /system/etc/apns-conf.xml
#reboot

 

Er ikke sikker på om omstarten er nødvendig, men det skader ikke :)

 

edit: Klarte jo selvsagt å glemme å legge ved filen :whistle:

 

Jeg prøver å gjøre dette nå, men hva er ADB og terminal emulator?

 

EDIT: jeg får også feilmelding når jeg skal laste ned filen. Noen andre som har den?

Endret av MagnusW
Lenke til kommentar

Noen forslag til nytt kult ROM og hva er evnt forskjellen?

 

Har i dag CyanogenMod 4.0.4 og sliter med MMS på den, har lest litt om at nyere rom's er bedre for MMS.

 

Noen som anbefales, and why?

 

Btw noen gode guider for program installering til minnekort?

Endret av Itw
Lenke til kommentar

Har fått oppgradert SciPhonen min (Eller kan vel kalle den DSTL1 nå..) til 1.6. Fikk roota og lagt inn market også, funker fett som fjell.

 

Har lagt inn noen andre dialers, men ser ut som orginal dialeren i 1.6 funker fett med norske telefonnummer, men det er litt irriterende at den deler de opp med - mellom .. Har ikke funnet no fix til det enda.

 

Synes også at det var litt kjassent å legge inn andre ringetoner, sleit f.eks med å få den til å ta en liten .wav fil.. Men, strålende fornøyd for 1400kr ihvertfall ;D

Lenke til kommentar

Hehe, neida, de finner en IMEI et sted og klasjer den inn. Koster jo avgofter osv. å være autorisert mobil-produsent, og en eller annen GSM-organiasasjon har ansvar for å dele ut IMEI.

Hvis en telefon med samme IMEI blir meldt stjålet, risikere man å ikke få brukt den i mange land.

Lenke til kommentar
Jeg prøver å gjøre dette nå, men hva er ADB og terminal emulator?

 

EDIT: jeg får også feilmelding når jeg skal laste ned filen. Noen andre som har den?

ADB er en forkortelse for Android Debug Bridge og krever at du har lastet ned SDKet til Android fra Google. Der følger det med en driver og noen programmer du kan bruke til å kontrollere telefonen din.

 

HowTo: http://theunlockr.com/2009/10/06/how-to-se...ndroid-devices/

 

Terminal Emulator er et program til Android som tilbyr en konsoll hvor du kan skrive inn kommandoer.

 

Har merket meg noe med tiden, nemlig at dette helst bør gjøres fra recovery console eller at filen bør flyttes ved hjelp av ADB Shell mens telefonen er i recovery modus.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Etter å hatt og brukt android en stund no må jeg si meg svært så fornøyd, men det er en ting jeg ikke helt skjønner.. hvorfor er Android Market så "dårlig" iforhold til Apple store (app store)? 

 

Er en av 2 tinger jeg savner fra min tid med iphone, android telefoner selger no bra, så burde no komme bedre spill og utvalg snart.

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar

Tenkte jeg skulle oppgrade telefonen min til den nyeste som lå på HTC sine sider og begynte å titte litt på backup av forskjellige ting.

I teorien så skal alle kontaktene mine ligge på gmail kontoen min(Har huket av for "All contacts" under sync menyen på telefonen), men når jeg logger inn på gmail kontoen min ligger det ikke

en eneste kontakt der.

Er alt som det skal være eller er det noen måter jeg kan tvinge en sync igjenom? Evt finnes det andre måter å ta backup av contacts på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...