Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

UGE STATISTIK viser at Android Market vokser kraftigt. Pt over 13.400 applikationer og spil

 

Uge 43 havde rekord med nye 622 nye apps og spil og efter lanceringen af Android 1,6 opdateringen ser det ud til at væksten at øges yderligere

 

Uge 43 viser følgende tal

 

Aplikationer : 11.078 stk ialt - heraf er 7.241 eller 65,4%, er gratis. 540 flere apps mere end sidste uge

 

Spil: 2313 stk ialt - heraf er 1355 eller 58,6%, er gratis. Sammenlignet med sidste uge, er dette en i forøgelse på 82 spil.

Dette giver ialt 13.391 apps / spil, heraf 8.596 stykker (64,2%)som er gratis og dermed til rådighed for os skandinavere, med nogle undtagelser.

 

Dette giver en samlet forøgelse på 622 nye apps / spil i den forløbne uge.

 

androidmarketv437005839.png

Statistik taget fra AndroLib.

Endret av Ejensen
Lenke til kommentar

Har lagt inn Cyanogen 4.2.1 nå. Etter en god del knot i starten, gikk det greit.

Noen tips:

*Du bør ha kun en ext*-partisjon på disken ellers blir det krøll.

*ext*-partiosjonen din må være nummer to på minnekortet. Ikke bare fysisk, men også i partiosjonstabellen (den må vises som sdx2 i linux.) Min nektet å bruke en ex4-partisjon som ble listet som sdb3.

*Vær selektiv med hva du restorer med backup for root. Jeg valgte de spillene med lagring et stykke uti, og applikasjoner jeg har settinger tastet inn i (twitter, ebay, facebook app o.l.). Ikke restore systemapps med settings.

Lenke til kommentar
Jeg vil gjerne oppdatere min HTC Hero til den nyeste versjonen.

 

Hvordan gjør jeg dette?

 

Det har jeg gjort, men ble ikke akkurat noe klokere. HTC Sync, skal jeg bruke dette? Har lastet ned HTC Rom-upgrade. Skal dette legges over på telefonen via usben?

 

Og jeg trenger litt hjelp til å komme på nett. Jeg finner ingen nettverk når jeg søker.

 

Får heller ikke sendt eller motatt MMS, ringte tele2, men siden jeg hadde htc mobil, så gikk ikke dette?

Lenke til kommentar
Jeg vil gjerne oppdatere min HTC Hero til den nyeste versjonen.

 

Hvordan gjør jeg dette?

 

Det har jeg gjort, men ble ikke akkurat noe klokere. HTC Sync, skal jeg bruke dette? Har lastet ned HTC Rom-upgrade. Skal dette legges over på telefonen via usben?

 

Og jeg trenger litt hjelp til å komme på nett. Jeg finner ingen nettverk når jeg søker.

 

Får heller ikke sendt eller motatt MMS, ringte tele2, men siden jeg hadde htc mobil, så gikk ikke dette?

Du må bruke HTC Sync ja, litt lol igrunn.

 

Angående nett, burde finne noen hvis de er der ;p

 

Angående MMS så må du ha infoen tele2 bruker for APN's (Access Point Names)

Lenke til kommentar
Jeg vil gjerne oppdatere min HTC Hero til den nyeste versjonen.

 

Hvordan gjør jeg dette?

 

Det har jeg gjort, men ble ikke akkurat noe klokere. HTC Sync, skal jeg bruke dette? Har lastet ned HTC Rom-upgrade. Skal dette legges over på telefonen via usben?

 

Og jeg trenger litt hjelp til å komme på nett. Jeg finner ingen nettverk når jeg søker.

 

Får heller ikke sendt eller motatt MMS, ringte tele2, men siden jeg hadde htc mobil, så gikk ikke dette?

Du må bruke HTC Sync ja, litt lol igrunn.

 

Angående nett, burde finne noen hvis de er der ;p

 

Angående MMS så må du ha infoen tele2 bruker for APN's (Access Point Names)

 

 

 

Takk for svar! Problemet mitt nå, er at jeg sitter på MAC. Og jeg får ikke pakket ut HTC sync programmet.

 

Jeg finner noen nettverk, bare ikke mitt eget, og når jeg prøver å går inn på de jeg finner, skjer det ikke noe. Kommer inn på internett...... Hjeeeelp

Lenke til kommentar
*poff*
*poff*
*poff*

Takk for svar! Problemet mitt nå, er at jeg sitter på MAC. Og jeg får ikke pakket ut HTC sync programmet.

 

Jeg finner noen nettverk, bare ikke mitt eget, og når jeg prøver å går inn på de jeg finner, skjer det ikke noe. Kommer inn på internett...... Hjeeeelp

HTC Sync greien funker bare på Windows, er så jævlig tull, når jo mobilens OS er bygd på Linux...

 

Litt vanskelig å debugge hva som er feilen angående nettverk desverre...

Lenke til kommentar

Det var uventet at det kom så tidlig. Ser ut som det er mange gode nyheter i 2.0. Likte spesielt mulighet til å søke i meldinger og automatisk slette gamle meldinger.

 

Under virtual keyboard står det dette:

"The framework's multi-touch support ensures that key presses aren't missed while typing rapidly with two fingers."

Men multi-touch er ikke nevnt noe annet sted. Vil dette si at Android har fått støtte for multi-touch så det kan brukes i programmer. Det hadde i så fall vært veldig bra.

 

Det ser ikke ut som at disse tingene er lagt til source. Hvertfall ikke i GitWeb. Der vises vel master branchen. Noen som vet hvordan man viser en annen branch der, eller må man laste ned hele?

Lenke til kommentar

Ja, dette er noe HTC har lagt til. Vet ikke om det går an å utvikle programmer som benytter seg av det. Om om det går, vil det ikke virke på andre mobiler enn de med HTC Hero rom. Hvis det er lagt til multi-touch framework i Android 2.0 vil man kunne utvikle programmer som bruker dette og virker på alle mobiler med Android.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...