Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da nedenstående artikel har gjort ufatteligt mange Apple fans rasende, vælger jeg at bringe det her og ikke i iPhone tråden, da jeg formoder, at hvis du læser Android tråden, så har du et allerede et noget mere afslappet og humoristisk forhold til Apples produkter, end ejerne selv har! Artiklen er også en passende forlængelse af kampagen i`Dont, og en dermed en indirekte ros til Android platformen og så passer den jo fint til trådens emne :-)

 

IPhone-brugere lider af Stockholm-syndrom

 

Uanset hvor mange fejl og mangler Apples iPhone har, så forsvarer brugerne produktet med liv og sjæl. Det får telekonsulentselskabet Strand Consult til at tale om et Stockholm-syndrom for iPhone-brugerne.

 

Strand Consulting har gennemgået iPhones brugerflade og teknologiske indhold og fundet ikke mindre end 20 punkter, hvor den håndholdte browser og telefon kommer til kort.

 

 

"Når vi undersøger iPhone-brugernes argumenter i forsvaret for iPhone, minder det os om det berømte Stockholm-syndrom - et udtryk der blev opfundet af psykologer efter et gidseldrama i netop Stockholm. Her begyndte gidsler at holde med gidseltagerne på grund af psykisk pres," skriver Strand Consult i analysen.

 

 

Nedenfor hele 20 undskylder og bortforklaringer, som iPhone-brugere ifølge Strand Consult er kommet med siden den første iPhone så dagens lys.

 

 

 

1. De første iPhones var ikke en 3G: Ikke noget problem, iPhone bruger det ikke, og 3G er ikke særligt udbredt alligevel.

 

2. Telefonen kan ikke sende MMS: Det er der ikke brug for, ingen gør det alligevel

 

3. Man kan ikke videresende en SMS: Den funktion er der stort set igen der bruger, så derfor var den ikke med i de første iPhones.

 

4. Den har et dårligt kamera: Det indbyggede kamera er fuldt ud godt nok og tager fremragende billeder.

 

5. Det er ikke en ægte Smartphone, den kan ikke multi-taske: Den har alle de

nødvendige funktioner og er teknisk overlegen sammenlignet med andre Smartphones på markedet.

 

6. Fordi den ikke kan multitaske er en lang række applikationer ubruglige: Fravalget af multitasking er et bevidst designvalg for at øge brugevenligheden.

 

7. Man kan ikke skifte batteri: Ingen løber jo alligevel rundt med et ekstra batteri.

 

8. Apple bestemmer hvilke applikationer du får: Det er godt, for dermed sikrer Apple at man ikke får elendige programmer ind.

 

9. App Store er et lukket univers: Apple ved hvad der er bedst for brugeren, og det er godt for dem.

 

10. Den har ikke Java, så spil skal udvikles specielt til iPhones: Java er

langsomt og ikke ordentligt integreret med mobiler. Apples spil er meget bedre, de er udviklet direkte til deres platform.

 

11. App Store indeholder en lang række ligegyldige kommercielle programmer: AppStore haret stort udvalg, der giver frihed til at vælge mellem en masse programmer der giver sjov i hverdagen.

 

12. Touch-screen er svær at bruge, når man skal sende hurtige SMS'er: Touch-screen gør iPhones nemmere at bruge og man vænner sig hurtigt til det.

 

13. IPhone er en lavteknologisk mobil pakket ind i frækt design: Apple har taget

kombinationen af design og brugerinterface op på et nyt niveau. Så teknologien betyder ikke så meget.

 

14. Man kan kun købe iPhone af operatører, der har valgt Apple: Apple har brugt en masse tid og kræfter på at finde de bedste operatører.

 

15. Mobiltelefon er af ringe kvalitet og man bliver ofte afbrudt: Det er en god telefon, problemerne skyldes operatørernes manglende netværk.

 

16. IPhone rammer et nichemarked og det bliver svært at udvikle mere på den: Apple har med succes skabt et design for mobilfolket der elsker udformning og brugervenlighed.

 

17. Man kan ikke bruge memory-cards: Der er allerede al den hukommelse man har brug for.

 

18. Man kan ikke installere sin egen browser: Apples browser er den bedste, så man behøver ikke andre browsere.

 

19. Man kan ikke bruge den som modem til ens PC: Har du en IPhone har du ikke behov for en PC.

 

20. Der er ingen radio i: Man har ikke behov for en radio. IPhone leverer al den musik man kan ønske sig.

 

Strand Consult konkluderer, at iPhone er omgivet af et hav af folk, medier og

og virksomheder, der gladeligt bøjer sandheden for at forsvare det produkt, de har købt af Apple.

Endret av Ejensen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wFUGfCRd

Hei.

Har akkurat kjøpt meg htc Magic da hero ble for dyr for meg.

Lurte på om noen visste om et sms program/app som gjør at meldingene vises i "riktig" rekkefølge..?? De jeg har funnet viser meldingene utrolig upraktisk. Vil heller ha de slik at de vises i den rekkefølgen de er motatt og sendt i. Slik som SE viser de i Samtalemodus og slik.iPhone viser de.

 

Setter STOR pris på hjelp her, blir nemlig gal av å måtte bla opp og ned for å finne sammenhengen i meldingssamtalen!!

Lenke til kommentar
Hei.

Har akkurat kjøpt meg htc Magic da hero ble for dyr for meg.

Lurte på om noen visste om et sms program/app som gjør at meldingene vises i "riktig" rekkefølge..?? De jeg har funnet viser meldingene utrolig upraktisk. Vil heller ha de slik at de vises i den rekkefølgen de er motatt og sendt i. Slik som SE viser de i Samtalemodus og slik.iPhone viser de.

 

Setter STOR pris på hjelp her, blir nemlig gal av å måtte bla opp og ned for å finne sammenhengen i meldingssamtalen!!

Prøv å stille inn rett tidssone.

Lenke til kommentar

Hallosann, Android-fans :w00t:

 

Som en Android-noob med en splitter ny hvit Hero i bukselomma, vil jeg veldig gjerne også kunne kalle meg fan av et såpass stort skritt i riktig retning av hva som angår "brukervennlig smarttelefon-OS". Men dessverre har noen kjepper kilt seg inn i hjulene... :

 

Hovedmenyen (hvor du velger programmer) kan ikke sorteres, og fylles opp med alle apps jeg installerer. Det virker også som plasseringen av ikonene forandres. Jeg vet noen har sagt at det er meningen man skal plassere programmene man vil bruke på de forskjellige startskjermene - noe som i mine øyne ligner Apple-fanboysimen nevnt noen poster over. Tenk om jeg vil slippe Quickoffice og kalkulator i veien på startskjermene, siden de bare blir brukt i ny og né? Jeg valgte Android/Sense med "Widgets" skinnende i hvitøyet, ikke et Iphonemessig ikoner-på-startskjermen-rot.

 

Konklusjon: Mapper på programlisten? "Skillevegger" som de man finner i Rocketdock?

 

Alle innstillingsmenyene er tekstbaserte, og ikke engang enkle ting som å skille trådløst fra varslinger er visuelt gjennomført. Jeg står fast ved at en god brukeropplevelse skapes ved at øynene fort lærer å gjenkjenne hvor ting er og hva slags funksjon de forskjellige elemtntene

 

Konklusjon: Ikoner i innstillingene? Lysere/mørkere bakrunnsfarge jo lenger inn i innstillinger du kommer? Bare to eksempler på enkle visuelle hjelpemidler som ikke vill krevd mer RAM eller CPU.

 

Vet noen om det finnes apps som på noen måte får Android til å fungere mer....komplett? Eller i det minste en måte å få telefonen til å faktisk skru av skjermen selv når jeg velger den innstillingen?

Lenke til kommentar

Programmene i listen er sortert alfabetisk.

 

Hvem sier at du må ha hele homescreens fylt opp med ikoner? Det er jo Iphone-style!

Jeg personlig har 4 ikoner på midterste, 5 ikoner til høyre og 4 ikoner til venstre. Resten er kun widgets. Jeg er STOR fan av widgets, men en snarvei til et program her og der ser jeg ikke problemet med.

Ikke gjør som Iphone-fanatikere og lås deg helt til konseptet du bruker, bruk heller litt fra begge sider :)

Lenke til kommentar

@khaffner

Jeg mente at jeg vil få problemer etterhvert som jeg installerer apps. Da vil lista bli så lang at det tar for lang tid å finne ting jeg vil ha en gang i ny og né. Jeg har allerede nok med ikoner som følger med + noen få andre ting.

 

Altså vil jeg helst unngå Iphone style. IKKE masse ikoner fremfor Widgets. Widgets fremfor ikoner. Problemet er at jeg får en LANG rekke ikoner nedover, (ala Iphone).

 

Capeesh? :p

Lenke til kommentar
Jeg mente at jeg vil få problemer etterhvert som jeg installerer apps. Da vil lista bli så lang at det tar for lang tid å finne ting jeg vil ha en gang i ny og né. Jeg har allerede nok med ikoner som følger med + noen få andre ting.

 

Jeg bruker apps organizer, den finner du gratis på markedet.

 

Apps Organizer

 

Med dette programmet kan du organisere alle programmene dine på en enkel måte. Må bare prøves :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-wFUGfCRd
De er da i riktig rekkefølge? På min er nyeste tråd øverst i trådlisten, og inni en tråd er nyeste melding nederst og eldste øverst, og alle er i den rekkefølgen de kom. Hvis det ikke er slik hos deg, sjekk om du har satt riktig tidssone (Amsterdam, Berlin, GMT+1:00).

Riktig tidssone hjalp :D

Lenke til kommentar

Jeg gikk fra HTC Hero til Motorola Milestone og savner faktisk Sense-grensesnittet til Heroen veldig mye. Dette gjorde det en del mer lettvint og "kult".

 

Noen som vet om det går ann å legge inn "Sense" på milestone?

 

Eneste minuset jeg har fram til nå er at jeg ikke får til norsk ordliste på den. Har innstallert fra Android market, men det skjer ingenting.

Lenke til kommentar
Jeg gikk fra HTC Hero til Motorola Milestone og savner faktisk Sense-grensesnittet til Heroen veldig mye. Dette gjorde det en del mer lettvint og "kult".

 

Noen som vet om det går ann å legge inn "Sense" på milestone?

 

Eneste minuset jeg har fram til nå er at jeg ikke får til norsk ordliste på den. Har innstallert fra Android market, men det skjer ingenting.

Ordlista må du vel aktivere også. Innstallert "Scandinavian keyboard"?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...