Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

Under innstillinger for wifi, velg avansert og kryss av for unngå dårlige tilkoblinger.

Ser man det ja.

 

I blant leter jeg etter apper og andre kompliserte løsninger på ting at jeg glemmer sjekke om det faktisk er integrert en slik funksjon allerede, så man ender man opp i og leite på feil plass.

 

Takk for opplysingen, får jeg gå meg en runde og se hvordan det virker :wee:

Endret av esoteric
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan det tenkes at denne innstillingen er fjernet på Touchwiz (Samsung-crap-skall)?

Jeg husker denne fra min lykkelige tid med ren Android, men finner den ikke på S4 Active.

Den heter vel "Se etter Internett-tjeneste".

 

Jeg hadde denne aktivert igår hjemme med Samsung S4 og da var det problemer med å få den til å veksle fra mobildata til wifi.

Sto at min wifi ap var for treg (lol) , med 100mbit CD på Asus ruter får jeg ikke den avgjørelsen til mobilen til å stemme særlig.

Lenke til kommentar

Den heter vel "Se etter Internett-tjeneste".

 

Jeg hadde denne aktivert igår hjemme med Samsung S4 og da var det problemer med å få den til å veksle fra mobildata til wifi.

Sto at min wifi ap var for treg (lol) , med 100mbit CD på Asus ruter får jeg ikke den avgjørelsen til mobilen til å stemme særlig.

 

Ok. Jeg lurte litt på hva den gjorde. Svært lite forklarende. :)

Jeg får teste litt selv. Stort sett fungerer det trådløse veldig greit, men det er kjedelig når den kobler seg til nett som i praksis er utenfor rekkevidde. Jeg kan være 100 meter fra leiligheten og fortsatt ha nett hjemmefra, men som oftest er det da ikke veldig stabilt.

Lenke til kommentar

Bare et forslag, og ikke 100% sikker på om det fungerer. Hva om du får tak i apk fila til versjonen du ønsker? Avinnstaller play store versjonen og installer fra apk. Da vil vel ikke appen være knyttet til play og du får ikke mas om oppdatering?

Jeg har installert apper utenom Play, som likevel mottar oppdateringer fra Play, men ikke sikkert dette gjelder alle.

 

Men apper oppdatere seg vel normalt ikke automatisk, med mindre du har valgt det, eller trykker på knappen for å "oppdatere alle"? Enkelte apper vil også kreve og bli oppdatert for at det skal virke, men dette er opp til utvikleren.

 

@K_7: Hva er problemet, og hvilken app er det? Godt mulig det finnes annen løsning enn den du har i tankene.

Endret av esoteric
Lenke til kommentar

Appen det gjelder er Google Maps. Misliker sterkt den nye versjonen, og derfor bruker jeg kun den eldre versjonen.

Har lastet ned og installert apk versjon 6.14.4, men appen oppdateres fortsatt.

 

* Gå inn på Google Play, Innstillinger og slå av automatiske oppdateringer.

 

* Etter det kan du gå inn på telefonens Innstillinger og under Programstyring, bla deg ned til Google Maps og avinstaller oppdateringen(e).

 

Burde virke :hmm:

Lenke til kommentar

Veldig mange ganger har jeg sett at widgets dras fram som noe av det store med Android. Selv bruker jeg Beautiful Widget klokka, YouTube og musikkspilleren min... Problemet mitt er at jeg synes de ofte tar mer plass enn de er verdt, siden jeg også bruker minimal text til å organisere hjemmeskjermene mine, men nå når KitKat ser ut til å kunne støtte ubegrenset med startskjerner, kan det være det blir langt mer aktuelt å bruke widgets :-)

 

Så da lurer jeg ganske enkelt på hvilke gode eksempler på widgets som brukes. Enten som tilbyr god funksjonalitet, eller rask informasjon.

Eller noen andre slags gode widgets, men ikke slike som basically bare er et ikon som ser litt annerledes ut :-P

Lenke til kommentar

K-7: Jeg misliker også den nye Maps sterkt, de har jo fjernet alle de nyttige funksjonene! Jeg prøvde å hente frem en fersk backup (gjort med Titanium Backup) av den gamle versjon, men den ville ikke fungere (force closed hele tiden). Mistenker at det skyldes at jeg har nyere gapps rammeverk.

Lenke til kommentar

K-7: Jeg misliker også den nye Maps sterkt, de har jo fjernet alle de nyttige funksjonene! Jeg prøvde å hente frem en fersk backup (gjort med Titanium Backup) av den gamle versjon, men den ville ikke fungere (force closed hele tiden). Mistenker at det skyldes at jeg har nyere gapps rammeverk.

Hvis du vil kan jeg kan jeg legge ut link til apk for versjon 6.14.4, som er den siste versjonen før alt gikk i dass?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...