Gå til innhold

Den store Android-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har forslag til navigasjonsapp? enten noen duganes måte å få google maps offline eller en navi app. brukte sygic før, men det er ikke kompatibelt med Sense 4

Jeg er skremt over hvor mange ganger jeg har sett dette problemet, med folk som har htc-telefoner.

Altså, det finnes en app som følger med sense, som heter noe sånnt som "steder" på de norske telefonene (locations, på min engelskspråklige).

Der kan man hente ned kart gratis, også kan man for en billig penge kjøpe turn by turn navigation.

Lenke til kommentar

Nå har ikke jeg vært inne på Hero forumet på en stund, så vet ikke helt hvordan utiklingen har gått. Du kan se her: http://forum.xda-dev...splay.php?f=512 for ROMs og info. For meg fungerte ICS helt fint til daglig, etter at jeg fikk fixet problemet med at samtaler ble avsluttet var det den jeg brukte. Kameraet ble også fikset etter hvert, så tror sånn ca. alt fungerer. Er av og til, ikke ofte, litt ustabilt, men på mange områder oppleves det raskere enn GB ;)

Hvem er utvikler av ROM'en du bruker?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bare jeg som plutselig ikke får logget inn i Twitter-appen? :S

 

Har pøvd å reinstallere den også, uten hell. Og restartet tlf selvfølgelig

 

Virker som at det skjedde etter at jeg kom hjem fra utlandet og koblet meg på det norske mobilnettet igjen....eller så er det bare helt tilfeldig.

 

Kan noen hjelpe????? faens irriterende

 

EDIT: Løste det, måtte huke vekk "bruk nettverkets tidssone" og huke den på igjen, på telefonens tids- og datoinnstillinger. Den var satt til GMT+3 men korrigerte seg da jeg reaktiverte valget.

Endret av TMB
Lenke til kommentar

Bare jeg som plutselig ikke får logget inn i Twitter-appen? :S

 

Har pøvd å reinstallere den også, uten hell. Og restartet tlf selvfølgelig

Virker som at det skjedde etter at jeg kom hjem fra utlandet og koblet meg på det norske mobilnettet igjen....eller så er det bare helt tilfeldig.

Kan noen hjelpe????? faens irriterende

EDIT: Løste det, måtte huke vekk "bruk nettverkets tidssone" og huke den på igjen, på telefonens tids- og datoinnstillinger. Den var satt til GMT+3 men korrigerte seg da jeg reaktiverte valget.

Standard twitter-klienten er grusom.

Prøv Tweedle

Lenke til kommentar

Noen som har tips til en app som kan automatisere dette via en enkelt knapp:

1. Slå på BT

2. Re-parre/koble til spesifikk enhet

3. Legge inn parringskode

 

Har en bilradio som stadig mister innstillinger så da er alle disse stegene nødvendig. Lite hensiktsmessg å fikle med disse etter at man har startet kjøring.

Lenke til kommentar

Noen som har tips til en app som kan automatisere dette via en enkelt knapp:

1. Slå på BT

2. Re-parre/koble til spesifikk enhet

3. Legge inn parringskode

 

Har en bilradio som stadig mister innstillinger så da er alle disse stegene nødvendig. Lite hensiktsmessg å fikle med disse etter at man har startet kjøring.

NFC

Skaff deg en mobil med NFC = enkelt

Lenke til kommentar

Andre som er litt skuffet over offline versjonen av Google Maps? Hadde forventet at man kunne velge hele land, men nå er det jo kun kvadratiske kartutsnitt i ganske små størrelser...

 

80MB er vel grensa såvidt jeg husker, og kartene har MYE data. Blir ikke stort areal med 80MB da nei. Du kan jo ta arealet og gange det opp til Norges areal og se hvor mange MB du får :)

Lenke til kommentar

Andre som er litt skuffet over offline versjonen av Google Maps? Hadde forventet at man kunne velge hele land, men nå er det jo kun kvadratiske kartutsnitt i ganske små størrelser...

 

80MB er vel grensa såvidt jeg husker, og kartene har MYE data. Blir ikke stort areal med 80MB da nei. Du kan jo ta arealet og gange det opp til Norges areal og se hvor mange MB du får :)

 

Joda, men har hele Europa på min Garmin på 2-3 GB. Med minnekort bør det vel være mulig å legge ting på SD-kortet?

Lenke til kommentar

Joda, men har hele Europa på min Garmin på 2-3 GB. Med minnekort bør det vel være mulig å legge ting på SD-kortet?

Det er fordi Google bare gir ut bitmap-baserte kart, mens løsninger som er beregnet på å brukes offline bruker vektorbaserte. Med bitmaps må man ha tusenvis av små tegninger som settes sammen til et bilde av f.eks. en vei, mens med vektorer trenger man bare å lagre noen koordinater og si at mellom disse punktene går det en vei, eller innenfor dem så er det vann.

 

Edit: Er forresten ikke sikker på om Google bruker bitmaps på offline-versjonen. Hvis ikke de gjør det aner jeg ikke hvorfor det tar så mye plass.

Endret av Naranek
Lenke til kommentar

Joda, men har hele Europa på min Garmin på 2-3 GB. Med minnekort bør det vel være mulig å legge ting på SD-kortet?

Det er fordi Google bare gir ut bitmap-baserte kart, mens løsninger som er beregnet på å brukes offline bruker vektorbaserte. Med bitmaps må man ha tusenvis av små tegninger som settes sammen til et bilde av f.eks. en vei, mens med vektorer trenger man bare å lagre noen koordinater og si at mellom disse punktene går det en vei, eller innenfor dem så er det vann.

 

Edit: Er forresten ikke sikker på om Google bruker bitmaps på offline-versjonen. Hvis ikke de gjør det aner jeg ikke hvorfor det tar så mye plass.

 

Google har vel konvertert til vektorbaserte kart for lenge siden???

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...