Gå til innhold

Har du noen bilder du ønsker å redigere? Jeg kan gjøre det for deg!


Anbefalte innlegg

Hei, jeg liker å redigere bilder i Adobe Photoshop (Elements 2.0 og CS3) og lurer på om noen har bruk for, eller ønsker at jeg skal mix'e, redigere eller lage et bilde for dem?

 

Se filmen hos Youtube

 

Her er noen andre bilder jeg har endret/mix'a/laget:

 

 

post-169569-1235851227_thumb.jpg

Obama Simpson

 

post-169569-1235911907_thumb.jpg

"The recons in Battlefield: Bad Company 2 will now be replaced by raccoons!"

 

post-169569-1235922972_thumb.jpg

Banana-Strike

 

post-169569-1235924997_thumb.jpg

Banana-Strike VS Raccoon

 

post-169569-1235849925_thumb.jpg

post-169569-1235849992_thumb.jpg

Sjekk det fete flyet!

 

post-169569-1235850501_thumb.jpg

obama - Fem om dagen!

 

post-169569-1235850609_thumb.jpg

World of Obamacraft

 

post-169569-1235850641_thumb.jpg

Playstation 3 - Obama style

 

post-169569-1235850694_thumb.jpg

Røntgen-hånd (100%photoshop)

 

post-169569-1235858444_thumb.jpg

Kjeksbox 360

 

post-169569-1242142354_thumb.png

+ .:2B'1" -

 

post-169569-1242142531_thumb.png

.:2B'1"

 

post-169569-1242142429_thumb.jpg

Laban-Vortex

 

post-169569-1242322539_thumb.png

Awesome edited!

 

post-169569-1242322612_thumb.jpg

Bakgrunnsruter

 

post-169569-1242322671_thumb.jpg

Awesome feathers!

 

post-169569-1242322737_thumb.png

True Productions-logo

 

post-169569-1242322780_thumb.jpg

SPK-logo

 

post-169569-1242390755_thumb.jpg

Mom's Angels-logo

 

post-169569-1250208315_thumb.jpg

Gaming Rig

 

post-169569-1245267255_thumb.jpg

Burning shoes#1

 

post-169569-1245267309_thumb.jpg

Burning shoes#2

 

post-169569-1245589922_thumb.jpg

Qpad CT Black

 

post-169569-1245589950_thumb.jpg

Qpad CT Black+

 

post-169569-1250208388_thumb.jpg

Komponenter#1

 

post-169569-1250208445_thumb.jpg

Komponenter#2

 

post-169569-1250548425_thumb.jpg

Windows Vista (Skrivefeil... "Some windows...")

 

 

 

(Hvis du ønsker å kopiere et eller flere av disse bildene, vær så snill å ta kontakt. Vennligst ikke gjør det uten tillatelse)

 

Hvis du ønsker deg et bilde, avatar, spray eller tag (til dvs spill), vær så snill å ta kontakt (På e-post eller her i forumet)

Endret av 2B'1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
(Hvis du ønsker å kopiere et eller flere av disse bildene, vær så snill å ta kontakt. Vennligst ikke gjør det uten tillatelse)

 

Skal vi da kontakt med deg, eller med de som faktisk har opphavsretten på bildene? (f.eks bildene av obama, tviler veldig sterkt på at du har tatt de selv)

Ikke gjør det uten tillatelse, akkuratt som du har gjort altså?

Lenke til kommentar
Joda, den gang jeg har lyst på arbeid utført med en 1.klassings* photoshop skillz så skal jeg ta kontakt med deg.

 

*vg1

 

Ja det måtte bare gå slik. Her kommer det en som har lyst til å vise frem bildene sine, så bare strømmer ubehagelighetene og fornærmelsene ut. Det burde være unødvendig å "lære" folk normal foleskikk, normal takt, tone og oppførsel. Jeg synes bildene er fine, og jeg mener at i dette forumet er det plass for de fleste, så bare post flere bilder....

Lenke til kommentar
hadde veldig lyst til å si det, jeg også, men sist jeg tok opp det med opphavsrett på bildene her, slettet moderator alle postene mine, og lot alle de ulovlige bildene ligge. -sier litt om holdningen hos akam-

 

Det sier ingen verdens ting om holdningen hos Akam. Dette er Diskusjon - ikke Akam.

 

For øvrig åpnes det i åndsverksloven for å benytte eksisterende åndsverk for å lage nye åndsverk, og dermed er ikke selve bildene et problem. Gitt at de har god nok verkshøyde da, og det er jo absolutt ikke gitt.

Endret av Aetius
Lenke til kommentar
Joda, den gang jeg har lyst på arbeid utført med en 1.klassings* photoshop skillz så skal jeg ta kontakt med deg.

 

*vg1

 

Sorry, men du er ikke mye eldre selv. Du bør holde deg for god til å poste negative innlegg uten noen form for konstruktivt innhold.

 

Jeg synes du skal fortsette med redigering. Det er mye du kan forbedre deg på, og dette kommer jo etter hvert. Prøv å finn din egen stil, og gjør det til noe originalt.

Lenke til kommentar

Oh the irony...such a difficult phenomena.

 

Tips til trådstarter:

- Lær deg Opphavsrettighet

- Lær deg bedre blending

- Bruk mer tid på utklipping/frilegging slik at du unngår hvite pixler

- Lær deg displacementmap

- Bruk hue/saturation og/eller Curves til blending av ulike utklipp med ulike fargeverdier

- Fortsett med Obama Simpson-stilen, den har potensial.

Lenke til kommentar

Jeg veit at ikke alle bildene er like avanserte og nøyaktig laget, og at jeg fortsatt har mye å lære når det gjelder redigering av bilder, men siden jeg faktisk ikke har gått vg1 enda synes jeg ET-medias første innlegg var litt gøy ;)

 

Jeg skal også se nøyere på det med opphavsrett, siden jeg hovedsaklig har sett etter "Copyright"-merker etc.

 

Takk for gode tips og tilbakemeldinger, det er noe av grunnen til at jeg startet denne tråden, for å kunne forbedre meg innen Photoshop.

(Glemte å skrive det i første post)

 

En annen grunn for å lage denne tråden er for å gi andre en mulighet til å skaffe seg finere/bedre redigerte bilder enn det man får ved å bruke paint... Ikke alle har tilgang på/mulighet for å skaffe andre bilderedigeringsprogrammer :hm:

 

Jeg veit hvordan man bruker Hue/Saturation ;)

 

(En annen ting er f.eks røntgen-hånda som jeg har laget 100% med bare Photoshop og ikke brukt et eneste bilde til...)

 

Når det gjelder de hvite pixlene du snakker om, ET-media, så regner jeg med at du mener det nederste bildet med vaskebjørn. Jeg er fortsatt litt usikker på hvordan man bør gjøre det best mulig når det er hårstrå man skal få med i et utklipp, så hvis du kan forklare det hadde det vært fint :)

Endret av 2B'1
Lenke til kommentar

Hvite pixler gjalt og andre bilder. Som blant annet pizzabildene og Obama. Pizzaen bærer mer preg av slurv med hakkete utklipp.

Tips er å bruke smooth funksjon i selection taben. rundt 1-2 pixler et par ganger burde holde på de fleste bilder.

Mine erfaringer tilsier at en ikke alltid trenger å følge kantene helt nøyaktig. Det er ofte bedre å fjerne litt og dermed "forme" det du klipper ut. HUSK det er bare du som har sett hvordan det egentlig så ut.

Quick mask er grei hvis du har tilgang til tablet (digitalt tegnebrett) da kan du male bort det du ikke vil ha. Jeg jobber totalt udestruktivt når jeg klipper og limmer. Rett og slett med maskelag og ikke delete.

 

Min fremgangsmåte for hår/pels og generelle bilder med hvit eller nøytral bakgrunn:

 

- Kopier bildet til et nytt lag

- Gjør om til svarthvitt

- Bruk burn-tool til å brenne alle detaljer HELT sorte, samme med resten av det du skal ha med.

- Lag denne siluetten om til et maskelag (et lag med ingenting i men med maske)

- Bruk brush på masken. Sort og hvitt trekker fra og legger til alt ettersom hvordan du har stilt inn masken.

- Vises masken feil, så inverterer du denne (gjør negativ).

. Stegene over er bare hurtigfiks som må jobbes med ytterligere manuelt.

. Den fungerer kun hvis du har en nøytral bakgrunn.

. Er den litt grå så kan du stille opp contrast en smule eller legge flere lag med samme bilde oppå hverandre med overlay og så konverter til svart-hvitt.

 

Mitt beste tips: good-tutorials.com

Tror du jeg har lært det jeg kan på skolen?

Lenke til kommentar

Akam benytter diskusjon.no nettverket til å drive sine forumer, så vidt jeg forstår. Det er godt mulig det er en utenfor Akam som har moderert mine poster, men det er ikke lett for meg å si, da jeg besøker dette forumet som en del av det Akam's side tilbyr meg, for å treffe andre Akam lesere og diskutere Akam's artikler, mm.

 

Men det er nå så, og til side for saken, som faktisk er at en moderator på dette forumet stadig modererer bort mine innlegg om opphavsrettighet og brudd på dette. Når dette til stadighet skjer, og 90% av bildene i denne forumsdelen havner innenfor denne kategorien, sier det meg at Diskusjon.no/Akam (kommer an på hvem som representerer dette underforumet best) bør skjerpe modereringen her eller bare si fra seg det hele.

 

Som det er nå, brytes internasjonale regler om opphavsrett over en stor skala her inne, og det skaper et dårlig bilde av forumets seriøsitet.

 

 

Beklager så mye at jeg tar opp dette i tråden din, 2B'1, men jeg synes også det er relevant for denne tråden. Om du skal benytte andres verker i dine egne bilder, skal de opprinnelige skaperne krediteres (etter deres krav og ønske om hvordan) eller det skal ikke kunne gjenkjennes som deres verk. Å bare lime inn andre elementer er ikke nok til at dette ikke bryter med lover og retningslinjer.

Lenke til kommentar

Er du seriøs? Er virkelig 90% av bildene på forumet stjålet? Du mener kanskje 90% av bildene i "Bilderedigering og prog..."? Jeg kjenner meg ikke igjen, men har vel ikke hengt så mye i denne underdelen. Syns det er interessant å lese om det. Slettede innlegg burde da rapporteres opp i systemet dersom det er en moderator som går ut over sine fullmakter og ødelegger forumet. Mange ganger har jeg stusset over modereringen, men man kan jo ikke si noe i trådene det gjelder. Noen burde tatt et kurs med enkelte?

Lenke til kommentar
90% av bildene i denne forumsdelen

ja, jeg mener i bilderedigeringsdelen og kreativ delen.

Jeg har brukt rapporteringsdelen på forumet for å spørre om modereringen et par ganger, og ikke fått svar, så derfor bruker jeg posts i forumet.

Lenke til kommentar
Akam benytter diskusjon.no nettverket til å drive sine forumer, så vidt jeg forstår. Det er godt mulig det er en utenfor Akam som har moderert mine poster, men det er ikke lett for meg å si, da jeg besøker dette forumet som en del av det Akam's side tilbyr meg, for å treffe andre Akam lesere og diskutere Akam's artikler, mm.

 

Men det er nå så, og til side for saken, som faktisk er at en moderator på dette forumet stadig modererer bort mine innlegg om opphavsrettighet og brudd på dette. Når dette til stadighet skjer, og 90% av bildene i denne forumsdelen havner innenfor denne kategorien, sier det meg at Diskusjon.no/Akam (kommer an på hvem som representerer dette underforumet best) bør skjerpe modereringen her eller bare si fra seg det hele.

 

Som det er nå, brytes internasjonale regler om opphavsrett over en stor skala her inne, og det skaper et dårlig bilde av forumets seriøsitet.

 

 

Beklager så mye at jeg tar opp dette i tråden din, 2B'1, men jeg synes også det er relevant for denne tråden. Om du skal benytte andres verker i dine egne bilder, skal de opprinnelige skaperne krediteres (etter deres krav og ønske om hvordan) eller det skal ikke kunne gjenkjennes som deres verk. Å bare lime inn andre elementer er ikke nok til at dette ikke bryter med lover og retningslinjer.

 

Hei.

 

Diskusjon.no er en selvstendig tjeneste innenfor nettverket. Per dags dato er det ikke engang noen ansatte i Akam som er moderator eller administrator. Om du (eller andre) kommer over bilder som er brudd på åndsverkloven/opphavsrett så er veien å gå å enten rapportere det eller sende en henvendelse til [email protected]. På den måten får teamet med seg dette, i motsetning til om det skrives i aktuelle tråd. Samtidig unngår man "trådkapring" :)

 

Om det er ønskelig med videre diskusjon så kan vi ta det i tilbakemeldingskategorien, slik at folk får det med seg fremfor at diskusjonen finner sted i tråder med andre tema.

 

Får du ikke svar på noen rapporteringer så purr på meg eller en annen admin, så skal vi sørge for at du får svar. Vi kan også undersøke hvem det er som evt. sletter dine innlegg.

Lenke til kommentar

Nei ikke fjern dem, noen av dem har potensiale. Liker at du spør om folk trenger hjelp. For alle kan vel ikke photoshop så godt? er ikke sikkert det er snakk 2000 dollars jobber så han tar ikke noe marked her for de "proffe". Det er sånn man lærer ved og be andre om og lage ting for en. Sånn jeg lærte meg photoshop.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...