Gå til innhold

Fastoptikk opp til 35mm til Canon 30D


Anbefalte innlegg

Pr i dag har eg 10-20, 24-105, 70-200 og Canon sin 50mm 1.4. normal og telezoomen har begge største blendar f4 og IS og med unntak av 50mm'en så er ingen av objektiva mine spesielt lyssterke sjølv om IS'en spesielt på telezoomen er ganske god. Gjennom forskjellige utfordringar her på Akam, og spesielt Oktoberfestane dei to siste åra, har eg virkelig fått sansen for det å bruke fastoptikk, og eg ser det at det vil vere den naturlige veien å gå ved vidare utviding av objektivparken. Spesielt er det lysstyrke, muligheiter for smal dybdeskarpheit, og god skarpheit også ved stor blendar eg er ute etter. Eit objektiv eg har sett meg ut og bestemt meg for er Canon sin 85mm 1.8, men det er ikkje første prioritet.

 

Etter haustens oktoberfest der eg brukte 50mm'en min, som eg har blitt veldig glad i, fann eg ut at eg veldig gjerne skulle hatt noko litt vidare. Eg ser nok at aller helst skulle eg kanskje hatt to objektiv, eit mellom 20 og 24 mm og eit på ca 35, men pr i dag blir nok ikkje det aktuelt, så då må eg velge eit.

 

Alternativa eg ser for meg pr i dag er:

 

Canon EF 20mm f/2.8 USM Test

Canon EF 24mm f/2.8 Test

Canon EF 28mm f/2.8 USM Test

Canon EF 28mm f/1.8 USM Test

Sigma 30mm 1.4 Test

Canon EF 35mm f/2 Test

 

Alle testane er henta frå The Digital Picture.

 

I ein test som vart gjort av Akam for nokre år sidan, så testa dei 17-40L f4 opp mot enkelte fastobjektiv. Link

I den testen vart Canon sin 20, 28 2.8 og 35mm testa, og strengt tatt så kunne resultata for fastoptikken vore hakket bedre. Hadde det ikkje vore for at 17-40 berre har f4, så hadde dette vore eit veldig greit valg. Når det er sagt så er det heller ikkje så veldig aktuelt med fleire zoomobjektiv pr dags dato, og mykje av grunnen til at eg vil ha fastoptikk er dei utfordringane og læringsprosessane ein må gjennom ved bruk av dei.

 

Eg veit at det er ein god del av brukarane her inne som har diverse fastoptikk til Canon og det hadde derfor vore veldig kjekt om de kunne komme med synspunkt på objektiva eg har nemnt, og også om de har andre anbefalingar.

 

Til vanleg er det mykje natur, landskap og litt skibilder og liknande det går i, men bruken av 50mm har gått meir på urbane motiv, og litt til det ein kjem over i det daglege. Eg trur nok eit litt vidare fastobjektiv enn 50mm vil kunne bli mitt nye walkaroundobjektiv. eg har jo f.eks eit 50mm til Nikon FM2n, som eg på mange måtar likar bedre å gå rundt med enn 50mm på crop.

 

Dette vart ganske langt, men eg håpar nokon orkar å ta seg tid til å dele eventuelle synspunkt de måtte ha.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har erfaring med EF 24mm f/2.8, EF 28mm f/2.8 og EF 35mm f/2. Jeg har alle tre ...

 

Ettersom du har erfaring med 50mm på vanlig filmkamera, så er et nok 28mm du bør sikte deg inn på. Det er meget behagelig brennvidde som kan brukes til mangt. Du bør vurdere f/1.8 utgaven. I praksis, så er den bedre enn det testen tilsier. 35mm f/2 fungerer fint ute, men blir fort for trang inne. Noe soft vidåpen, men litt nedblendet så er den topp. 24mm er videre og paser bedre til de oppgavene som man brukte 35mm til før.

 

Tom

Lenke til kommentar

28mm 1.8 er sjølvsagt veldig fristande rett og slett fordi det er det mest lyssterke alternativet, om ein ser vekk ifrå Sigma 30 1.4. Problemet med alle objektiva eg har nevnt er likevel at både testar og enkelte brukarerfaringar sprikar litt ang bildekvaliteten. nokre på fredmiranda er strålande fornøgde med 28mm 1.8, mens andre ikkje er heilt sikre.

 

Ein ting eg har lese om dette objektivet er at det ikkje fungerer spesielt bra mellom f8 og f11. Dette virkar jo temmelig rart, men for meg er det egentlig ikkje eit stort problem, ettersom eg sannsynligvis vil bruke den på større blendarar enn det for det aller meste.

Lenke til kommentar

Problemet til Sigma 30mm f/1.4 er at den er relativt temperamentsfull. Det gjør at når den fungerer, så er den gull. Men innimellom så blir det mye gråstein. Jeg håper at Sigma kommer med en oppdatering snart.

 

Når det gjelder ytelsen til 28mm f/1.8, så kan det være produksjonsvariasjoner, eller overdrevne forventninger. Men kjøper man såpass lyssterk optikk, så er det vel som du sier, den blir brukt i den åpne enden.

 

Tom

Lenke til kommentar

Ja det er akkurat det. Ein av grunnane til at eg vil ha fastoptikk er sjølvsagt at eg hadde håpt på litt bedre lysstyrke, og då er jo 1.8 midt i blinken. Eg er jo forsåvidt godt dekt på samme brennviddeområde om eg går opp til f4, men det er helst under dette eg ønskar muligheiter. Eg forstår jo at den sannsynligvis vil vere ein smule soft på 1.8, men spørmålet der blir vel om det er så mykje at det blir plagsomt.

 

Har hørt litt forskjellig om Sigmaen ja. Det kan til tider virke som om den fungerer bedre til Nikon enn til Canon, og eg trur nok egentlig ikkje den er så veldig aktuell.

Lenke til kommentar

Har ikke så mye å bidra med her, men hva med Canons 17-55 F2.8? Det er jo en zoom, men den har fått bra karakterer i tester og stabilisatoren kan jo kompensere litt for lysstyrken. Er du på jakt etter liten dybdeskarphet eller et kompakt objektiv er jo ikke 17-55 noen erstatning, men det er et veldig bra objektiv.

Lenke til kommentar

Jeg benytter et sigma 30mm f1.4 til min canon. Må si jeg er svært fornøyd

med dette objektivet til tross for at det er "tempramentsfult" som tomsi sier.

Dvs er ikke alltid like lett å få korrekt fokus. Men svakhetene til tross

så er det dette objektivet som benyttes 80% av tiden på mitt kamera. Dog benytter

jeg nesten aldri 1.4 men fra 1.8 er det bra og fra 2.2 synes jeg det er strålende.

 

30mm synes jeg fungerer perfekt til crop kamera, utsnittet er nydelig allround.

 

Prisen synes jeg også er hyggelig. Men det kan ikke benyttes til fullformat hvis

du planlegger å oppgradere, men det vet du sikkert.

Lenke til kommentar

17-55 er ikkje aktuell av fleire grunnar. Veldig godt objektiv, men det er ikkje enda ein zoom eg er ute etter.

 

Klar over at Sigma 30mm ikkje kan brukast til FF. Det er eit av ankepunkta i tillegg til rapportar om at det kan vere temperamentsfullt som de seier og muligens litt fleire mandagsobjektiv enn hos Canon.

 

Må nok ein tur i butikken for å sjå om dei har inne nokre av dei, så eg kan få prøvd litt forskjellige.

28mm med 1.8 er jo det dyraste alternativet eg vurderer her, og det er vel kanskje det som er mest fristande også, men er det nokon her som har dette objektivet eller som har testa det skikkelig?

Lenke til kommentar

Hei, har du vurdert 16-35mm f/2.8L?

 

Ser du er omtrent i samme situasjon som meg. Jeg har store problemer med å ta en avgjørelse. I tillegg til de objektivene du vurderer, så vurderer jeg 24mm f/1.4L og 35mm f/1.4L.

 

Ser du også vurderer 85mm f/1.8. Jeg tror det ikke er så lurt å kjøpt denne først og fremst fordi du har en 50mm f/1.4. Da kan det hende at et av objektivene aldri blir brukt.

 

Her finner du flere rewievs (på engelsk tiltross for .de)

http://www.photozone.de/canon-eos/

Lenke til kommentar

Det er klart at å sette seg ned å spare for å eventuelt få råd til enten 24 eller 35mm L-serie objektiv ville vore veldig kjekt, men når prisen kjem på ca 11 og 12k for desse to, så blir det ei stor investering. Det samme gjeld egentlig 16-35L som eg hadde det mykje gøy med, medan eg var i forsvaret. Veldig fint objektiv til X0D kamera. Men eg trur ikkje eg vil få det samme utbyttet av enda ein zoom.

 

Litt av poenget med at eg vil ha fastoptikk er rett og slett for å utfordre meg sjølv, fordi eg trur at ein blir bedre av å ikkje gjere alt så enkelt. Ved å ha berre ei brennvidde å forholde meg til, så må eg gjere ting annaleis enn ein kan med eit zoomobjektiv, og eg merkar sjølv kor mykje eg lærte gjennom f.eks å bruke 50mm gjennom heile oktober.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...