Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

rettferdighet mellom kjønnene i stedet for likestilling


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
det er godt noen ser sannheten i motsetning til themartine

Givende.

 

Uansett, kvinner har en tendens til å velge andre yrker enn menn - selv med tilnærmet lik utdanning. Disse jobben, ofte i offentlig sektor, som førskole- og grunnskolelærere og sykepleiere, er ikke så godt betalte, og det er grunnen til at det er et lønnsgap mellom kjønnene. Spørsmålet er bare om disse yrkene er dårlige betalt fordi de er tradisjonelle kvinneyrker, eller rett og slett fordi etterspørselen ikke er høyere. Om det førstnevnte er tilfellet - det er sikkert mulig for en eller annen økonom å undersøke - er det et likestillingsproblem. Men jeg tror fortsatt ikke kvotering er løsningen. Øk lønningene og jeg tror nok flere menn vil sikte seg inn mot den typer arbeid, og med en økende tilstrømning av arbeidskraft til den sektoren, må nødvendigvis noe strømme andre veien også. Insentiv fremfor tvangsordninger.

Lenke til kommentar

Jeg traff forresten ei jente i militæret idag på gardemoen. Koselig og søte jente, så jeg spurte henne om hvordan det var å være jente i militæret. Hun sa det var ganske greit, hun likte seg godt og hadde lyst å bli der lengre.

 

"Alle har godt av å bli litt mer voksne og selvstendige :)"

 

Det var godt tilrettelagt for jentene i militæret og hun mente at kravene ikke burde senkes slik at flere jenter slapp til.

 

Hun nevnte også forsåvidt at det var ganske greit å være i samme gruppe som svære, sterke menn, ettersom de da kunne hjelpe til å bære hvis det ble for tungt.

Lenke til kommentar
Opptil flere lastebiler med oksemøkk!!! Joda, det _sies_ blant kvinner at menn med myke verdier (og sider) er fint. Men sannheten er at det er bæd båis og de harde gutta som stikker av med damene. Myke menn snakker en om, harde menn knuller en.

Javel, som vanlig ser du ut til å vite nøyaktig hva alle kvinner tenker, føler og ønsker, så dette kan jeg umulig argumentere mot, eller hva?

Jeg regner med at det er flere enn meg som har brent seg på å være myk mann noen ganger. Sorry, themartine, men majoriteten av dagens kvinner sier de vil ha en sensitiv og kjærlig mann, og tar med seg en BadBoy hjem. ;)

Lenke til kommentar
Opptil flere lastebiler med oksemøkk!!! Joda, det _sies_ blant kvinner at menn med myke verdier (og sider) er fint. Men sannheten er at det er bæd båis og de harde gutta som stikker av med damene. Myke menn snakker en om, harde menn knuller en.

 

Javel, som vanlig ser du ut til å vite nøyaktig hva alle kvinner tenker, føler og ønsker, så dette kan jeg umulig argumentere mot, eller hva?

Ingen aning om hva kvinner tenker, at kvinner føler er jeg mer skeptisk til og når det gjelder hva de ønsker... Vel, jeg ser rundt meg og de higer etter bæd båis...

 

Ja, dere sier jenter vil ha badboys, og jeg sier at gutter vil ha badgirls. Men til syvende og sist så er de de snille som vinner til slutt når hjernen har blitt voksen.

Oki? har ikke sett noen endring av dette hos mennesker i både 30 og 40 årene. Samme mekanoismer som den gangen vi var 18. Den store forskjellen er at jentene er mye mer effektive til å sortere ut ordentlige bæd båis fra wannabe bæd båis.

 

Jeg regner med at det er flere enn meg som har brent seg på å være myk mann noen ganger. Sorry, themartine, men majoriteten av dagens kvinner sier de vil ha en sensitiv og kjærlig mann, og tar med seg en BadBoy hjem. ;)

Jeg ler så jeg griner hver gang et hunkjønn fabler om en Nice Guy :D

Lenke til kommentar

Det sier seg selv at jo eldre du blir, jo mer erfaring har du og jo mer innser du at et stabilt og trygt forhold er gull verdt. Ja, det finnes de som ikke "vokser opp" heller, eller som bare ikke klarer å avvenne seg det tenningsmønsteret.

 

Men det er de snille guttene man vil skal være far til ungene dine, ikke en fengselsfugl. Ihvertfall om man er oppegående i huet.

 

Samme gjelder guttene som liker badgirls.. Det er likt på begge sider av kjønnene.

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Det sier seg selv at jo eldre du blir, jo mer erfaring har du og jo mer innser du at et stabilt og trygt forhold er gull verdt. Ja, det finnes de som ikke "vokser opp" heller, eller som bare ikke klarer å avvenne seg det tenningsmønsteret.

 

Men det er de snille guttene man vil skal være far til ungene dine, ikke en fengselsfugl. Ihvertfall om man er oppegående i huet.

 

Samme gjelder dette guttene som liker badgirls.. Det er likt på begge sider av kjønnene.

En trenger ikke være kriminell for å være en bæd båi. Det holder å behandle henne sånn passe dårlig og å være ganske så egoistisk.

 

Det kvinner vil ha som far til sine barn er en som grabber til seg det han kommer over. (Både av penger og kvinner...) Derfor finner en noen snille gutter som er godt gift og alt det der A4 greiene. Men som regel er ikke disse snille guttene fedre til "sine" barn. det har mor fikset utenom ser du. I sånn ca 20% av alle tilfeller der barn kommer til verden er ikke faren den biologiske faren. Hurra for seriøse kvinner :cool:

Lenke til kommentar

Uansett om det er snakk om fengselsfugl eller en som behandler en dårlig, så vil man det beste for barna sine og velger heller en stabil trygg, god og snill mann som ikke kommer til å behandle barna eller en selv dårlig. Dvs. om man har et stabilt huet på skuldrene selv.

 

Man innser at snill mann ikke betyr at forholdet blir kjedelig av den grunn. Bare at forholdet ikke er fylt med drama og krangling.

Lenke til kommentar

Haha, jeg har faktisk lest noe lignende av det brutal_mann sier. Man vil ha genmaterialet til Alpha Males, men så sørger man for at en Beta Male står parat til å stille opp ettersom The Alpha Male uansett ikke blir hengende rundt. Dog, jeg kan ikke vise til noen kilder og vet heller ikke hvor seriøst dette er.

 

Men jeg kan nevne at i boka "Sperm Wars", så går det frem at kvinner har mye lettere for å bli gravid av et sidesprang enn med sin faste samtalepartner. Dette skal visstnok legge grunnalget for teorien at det skal bli lettere for Alpha Males å spre sine gener :)

 

 

 

 

Velkommen tilbake, Melisma. Hadde jo nesten begynt å savne deg ;p

Lenke til kommentar

Takk for det ja! Klarer ikke holde meg taus veldig lenge i slike tråder, for det er så få jenter her at noen av oss må jo gjøre jobben! :p

 

Ja, det er nok av jenter der ute som sitter med unger fra badboys, men som til slutt må finne seg en rolig stabil som kan hjelpe henne med de barna. Har sett det mange ganger.

Lenke til kommentar
Det sier seg selv at jo eldre du blir, jo mer erfaring har du og jo mer innser du at et stabilt og trygt forhold er gull verdt. Ja, det finnes de som ikke "vokser opp" heller, eller som bare ikke klarer å avvenne seg det tenningsmønsteret.

 

Men det er de snille guttene man vil skal være far til ungene dine, ikke en fengselsfugl. Ihvertfall om man er oppegående i huet.

 

Samme gjelder guttene som liker badgirls.. Det er likt på begge sider av kjønnene.

Det sier seg ikke selv, Melisma. Du virker som unntaket i denne verden, så applaus til deg. Vi som er oppvokst med nice-guy indoktrinert i oss fra første sup morsmelk derimot, vi ser, vi forstår, and we're very, very pissed off! ;)

Lenke til kommentar

ja jøss, akkurat som at gutter er no bedre??

 

Det er ikke akkurat den snilleste jenta i klassen som får oppmerksomheten er det? Vi jenter er like oppgitt som dere også, ikke rull alt ugresset til oss takk. Bitchyness og attitude er visst tiltrekkende for gutter.

 

Den mest populære jenta på alle skoler, er ikke akkurat kjent for å være snill og god.

 

 

Og jo, det sier selv at jo eldre man blir, jo mer fornuft får man inn i huet og velger å droppe tøffingen på sosialen for å gå over til mannen som jobber fulltid på kontor.

 

Har dere ikke sett disse jentene som ikke har jobbet en dag i sitt liv nesten, men som pulte på seg flere unger da de var 16 sammen med en eller fler av disse tøffingene, men så stakk de og etterpå må de finne en rolig dumsnill dørmatte som kan ta vare på henne og ungene? Det har sett så mange ganger at det er latterlig. Mulig det bare er i vestfold det er slik men..

Endret av Melisma
Lenke til kommentar

Det er en stereotyp som ikke nødvendigvis er sant, Melisma.

 

Jeg lover deg, jeg fikk en aha-opplevelse da jeg var på Felize i Bergen. Kuleste utestedet i by'n!

 

Jeg spratt litt rundt i klubben og ble kjent med folk, dritkule folk, og da så jeg henne:

 

Damn! Hun var heit! Heiteste jenta i klubben, og ingen av gutta gikk bort til henne. Jeg tenkte at siden hun var så pen, så måtte jo hun være den bitchen. Jeg bestemte meg for å ta utfordringen, bare for å ha gjort det, vise for meg selv at jeg har baller. Jeg gikk bort, presenterte meg og damn! Hun var drithyggelig! Så sykt positiv og happy og kjempegrei å snakke med. Jeg ble nesten blown away.

 

Dette er et inntrykk jeg har opplevd flere ganger. Av det jeg har opplevd er pene chicks avogtil hyggeligere enn mindre attraktive jenter. Man kan utveksle hyggelige samtaler, bli kjent med hverandre og ha det gøy, mens med enkelte mindre attraktive jenter, virker det som om de har gitt opp, og bestemmer seg heller for å finne gleden i å skyte ned gutter som de tror prøver å sjekke dem opp....

 

Dog, de fleste jenter er hyggelige. Jeg har selvsagt også møtt på digge jenter som har oppført seg avvisende og nedlatende, men jeg syns at det skjer sjeldnere enn at mindre attraktive jenter oppfører seg bitchy.

 

 

Når det kommer til stykket er folk flest hyggelige, enten de er veldig tiltrekkende eller mindre tiltrekkende utseendemessig. Tross alt, vi er alle vakre og kule mennesker :)

Lenke til kommentar

Og dette vet jeg veldig godt at alle de som er populære og pene ikke er bitchy, men det var liksom for å understreke at gutter faller for dramaqueens og bitches. Badgirls.

 

 

Mannen med ljåen: Og når jenter sier at de heller hadde valgt en snill gutt, så blir hun ike trodd.

 

 

 

Men til dere andre guttene: Hvem hadde dere valgt? Du som liksom er så brutal i alt du sier brutal_mann, hvem hadde du valgt? Snill eller slem? Siden du "ler" av jenter som snakker om snille gutter..?

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
men det var liksom for å understreke at gutter faller for dramaqueens og bitches. Badgirls.

 

Gutter faller ofte for jenter som tør å vise interesse.

 

 

Det jeg liker er jenter som utstråler positivitet, er selvsikre, sikker på sin seksualitet og derfor er seksuelt frigjorte. Og at jeg anser henne som heit. God humor er priceless! :)

 

Hva definerer du som badgirls?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...