Gå til innhold

Hvilken minikonsoll til barn og hvilke spill


chirsso

Anbefalte innlegg

Hei

 

Mine to sønner som om en uke blir 5 og 6 år ønsker seg håndholdte spillkonsoller til bursdagen. Jeg tenkte å innvilge ønsket siden vi snart skal reise til Sør-Afrika. Denne reisen tar lang tid. Virker lurt å bruke et par ,tre tusenlapper på å kjøpe seg fred da....

 

Mitt spørsmål er: hva passer best til barn på denne alderen. Har lite greie på denne type spill. Hadde vært bra med to konsoller som kan kommunisere med hverandre trådløst så de kan spille mot hverandre. Må man isåfall ha spille på begge konsollene, altså kjøpe to eller..?

 

Litt blank her, trenger hjelp. Også til hvilke spill som passer til aldersgruppen

Endret av chirsso
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser at det kommer en ny generasjon (DSI) av denne allerede 3. april. Lite glad i å kjøpe "gammel teknologi" men dette er for sent i forhold til bursdagene og reisen.

 

Høres ut som en bra oppgradering med nettleser to kameraer, musikkspiller og kortleser blandt annet.

 

Kvier meg litt for å kjøpe DS lite. Hvordan er PSP til barn?

Lenke til kommentar

PSP'en har ikke like mange titler som passer for barn i din alder, DS er kjøpet. Dessuten kan PSP'en muligens bli litt komplisert for små hoder med all funksjonaliteten. Dessuten har den kortere batterilevetid enn DS etter det jeg har fått med meg. Kan muligens være morro for deg.

 

Når det gjelder DSi tror ikke jeg ungene dine har mye bruk for en nettleser Lån dem heller ditt kamera om de må ta bilder, siden de på DSi'en er kun på 0.3 megapixel, altså tilsvarende de tidlige kameratelefonene. Du kan unne dem bilder i litt kvalitet ;)

Lenke til kommentar

Veldig mye bedre Tviler jeg på at det er ..

 

DS er uansett det beste valget for et barn. En PSP har kun et fåtall spill som egner seg, og har ikke artige funksjoner som touch-skjerm o.l. som barn vil sette pris på.

 

http://www.spillverket.no/artikler/-_ja-_p...r_paa_vei/68164

 

Artikkelen sier vel sitt.

 

Hvis man hele tiden skal tenke at "det kommer jo noe nytt snart", så får man aldri noe i spill/HW verdenen.

 

Men siden DS er utelukket, hvilken går du for da? :)

Lenke til kommentar

Husk at det ungene du kjøper til og ikke deg. Kjøp en DS til hver av dem med Nintendogs og Super Mario et-eller-annet og de vil storkose seg! Pokemon Diamond/Pearl er også en muliget, og med de to litt forskjellige versjonene kan de bytte frem og tilbkake pokemon som finnes/ikke finnes på de forskjellige.

 

Men om du er en som heller mot PSP'en, er det ingen som kan forhindre deg i å kjøpe en til seg selv. Utenom kona, da....

Lenke til kommentar
Grunnen til at du kvier deg for å kjøpe DS?

 

Fordi det kommer noe vldig mye bedre om en mnd. DS er uaktuelt nå.

Nettleseren på den er fortsatt søppel. Mobiltelefonen din er nok bedre til den oppgaven. Som nevnt er sikkert mobilen din bedre til å ta bilder enn DSi også. Dessuten mister du ekspansjonsporten i front, slik at den ikke får spilt Game Boy Advance-spill, og heller ikke de DS-spill som bruker den porten (siste Tony Hawk, Guitar Hero osv). Prisen regnes med å ligge på ca 1900 kroner. I dag får du DS Lite med Guitar Hero til 1390. Er rimelig vanlig for norske forbrukere å frykte at de kjøper noe "underlegent", eller gjør et dårlig kjøp, men i veldig, veldig mange tilfeller er denne frykten basert på ingenting annet enn dato-stempelet på de respektive produktene. Ikke en særlig god grunn spør du meg.

Endret av Alex ws
Lenke til kommentar
Ville helt klart valgt DS i denne situasjonen. Er vel ikke så ofte at Pokemon, Mario og andre Nintendo spill slår feil hos denne aldersgruppen.

 

Lykke til :)

 

Får kjøpe DS da...

 

Blir for meg som å kjøpe en 65 nm prosessor når 45 nm er rett rundt hjørnet, en HD ready Tv når full HD snart kommer, et skjemkort med 256 eller 512 mb når 1024 er rett rundt hjørnet, PS2 rett før lansering av PS3, 2GB ram når snart 4 eller 8 er billig, osv, osv. Men ok, det er til barna.

 

Heller mot å kjøpe én DS-lite og en DSi når den kommer.

 

Hva med spill?.

Hva er en TT adapter? Har sett disse til salgs på finn.no

Lenke til kommentar

Skjønner så absolutt hva du mener, DSi høres mye mer spennende ut enn Lite. Skulle jeg selv kjøpt en ny DS hadde jeg nok kjøpt DSi, men er vel kanskje litt annerledes med unger? Bryr de seg egentlig så mye om internett, musikk funksjoner, kamera, kraftigere hardware og bedre skjermer? ;)

Lenke til kommentar
Skjønner så absolutt hva du mener, DSi høres mye mer spennende ut enn Lite. Skulle jeg selv kjøpt en ny DS hadde jeg nok kjøpt DSi, men er vel kanskje litt annerledes med unger? Bryr de seg egentlig så mye om internett, musikk funksjoner, kamera, kraftigere hardware og bedre skjermer? ;)

 

Tror ikke det

 

Derfor kommer jeg til å kjøpe en i morgen. De kommer til å digge det uansett.

 

Hvilke spill bør jeg kjøpe?

Lenke til kommentar
Ikke umulig at det vil funke. Men det der er 100% sikkert pirat. Og er han uærelig på lisenser, kan det såklart være han er uærlig på salg også..

 

Jeg ville kjøpt original, men forstår om du kjøper den brikken.

 

Blir nok orginal.

 

Hva kjøper jeg hvis jeg legger av 1000 kr. til spill. skal passe til 5-6 åringer

Lenke til kommentar
Ikke umulig at det vil funke. Men det der er 100% sikkert pirat. Og er han uærelig på lisenser, kan det såklart være han er uærlig på salg også..

 

Jeg ville kjøpt original, men forstår om du kjøper den brikken.

 

Blir nok orginal.

 

Hva kjøper jeg hvis jeg legger av 1000 kr. til spill. skal passe til 5-6 åringer

For 1000kr får du vel ca. to spill. Spill som Pokemon Diamond & Pearl, Super Mario 64, New Super Mario bross, Mario Kart, og eventuelt Mario Party er alle spill jeg vil anbefalle til den aldersgruppen. Skal du bare kjøpe to spill ville jeg nok valgt Pokemon og et Mario spill. Helst Super Mario 64, tror du kan spille mot andre der uten at begge må ha spillet. Dette blir derimot litt være på Pokemon, der må de ha et spill hver. Du kan jo eventuelt kjøpe Diamond til den ene ungen og Pearl til den andre? Eneste problemet jeg ser med Pokemon ellers er at det kanskje kan være en smule vanskelig å sette seg inn i i starten om du ikke kjenner til serien fra før, men de aller fleste unger jeg kjenner elsker det når de lærer seg å kjenne det. Spillene varer også veldig lenge, utrolig mye å gjøre og sette seg inn i om du vil. Har også et eget forum for disse spillene der du kan spøre om hjelp.

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...