Gå til innhold

Linux-basert vegg-PC


Anbefalte innlegg

Nice! Jeg vil også ha en slik.

 

Hva denne ikke kan gjøre er nesten et bedre spørsmål. Kontroller av enheter i hjemmet, webserver, databaseserver, filserver, HTTP-proxy, HTTP-cache, torrentklient, remote desktop, SSH-tunnel, IRC-bouncer, chat-til-irc-gateway er bare de tingene jeg kunne ha brukt på den i dag, og etter hvert hadde nok listen blitt utvidet også. I dag har jeg en Thinkpad T22 på 900MHz som gjør dette, men en liten og søt ting som det til den prisen hadde vært enda bedre, selv T22-en har batteribackup ved strømbrudd.

 

video over usb går faktisk også an folkens, og den har usb2.0

Tja.. husk at den ikke kjører Windows. Jeg har ingen aning hvordan slike ting fungerer, men jeg tror de baserer seg på ufrie drivere spesiallaget for hver video-over-USB-enhet.

 

Men hva skal du med USB når du har Ethernet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
video over usb går faktisk også an folkens, og den har usb2.0

Tja.. husk at den ikke kjører Windows. Jeg har ingen aning hvordan slike ting fungerer, men jeg tror de baserer seg på ufrie drivere spesiallaget for hver video-over-USB-enhet.

jeg banner på at det er en usb-vga brikke der ute med åpne drivere, for noen har fått dem til å funke på nokia sine surfeplater...

 

pokker, jeg lurer på om ikke det er fra samme produsent som den saken her...

 

Artig sak men jeg klarer ikke helt se for meg hva den skal brukes til. Ingen skjerm, lite lagringsplass og bare en nettverksport stopper jo de potensielle bruksområdene jeg kommer på i farta.

 

tja, er da vel mulig å stappe i en usb-ethernet sak i den usb2.0 porten? ;)

 

greit nok, en mister en del hastighet i konverteringen, men men...

 

forøvrig så gjør den usb porten saken ganske fleksibel, selv om usb ikke har den høyeste gjennomgangsfarten.

 

en stk usb hub og noen usb-disker og vips så har en lagerplass så det holder...

Endret av hobgoblin
Lenke til kommentar

Den er jo fantastisk, jeg får lyst å onanere bare ved tanken på alt man kan bruke en slik til.

 

Å slapp av folkens, den har 2 stk USB 2.0 uttak.

1 -> USB Hub = 4 USB

2 -> USB Hub = 4 USB

 

8 USB uttak.... what to do what to do.

 

Nettverkskort, WLAN, Lydkort, Skjermkort, HDD, Trådløst mus og tastatur...

 

Ect. ect.

 

Greit nok så blir det litt rot når du kobler på så mye ekstrautstyr, men det er kult uansett. Tror jeg må kjøpe meg en slik en når (hvis) de kommer til Norge :)

Lenke til kommentar

Dette er er MUST produkt :p kan leke seg med uendelige muligheter.

 

Må ha denne selv om jeg ikke har noe konkrete planer forden nå. Men gøy å fikle med :)

 

Hva er poenget med den? Hva skal den brukes til? Skjerm via USB, går det? Ellers er det jo bare til brannmur og liknende oppgaver den kan brukes til?

Hva med å leste resten av innleggene over deg?

Endret av Smif
Lenke til kommentar
... men selskapet håper at prisen etter hvert skal synke til rundt halvparten.

Heter etterhvert.

[off topic]

Nei, det heter etter hvert. Bråsikkerhet er det nok av.

..og mange søker på «etterhvert» i Bokmålsordboka. Det gir ikke tilslag, for riktig skrivemåte er med to ord, altså «etter hvert».

http://www.sprakrad.no/Aktuelt-ord/Dessverre-interessant/

[/off topic]

 

Denne egner seg nok fint som printserver eller som en lett server, og gjør filer på minnekort lett tilgjengelig for alle på nettverket. Alle lette programmer som kan kjøre på en linuxdistro kan vel strengt tatt kjøres på denne.

 

Om det finnes små distroer som muliggjør remote desktop, kan jo det være et alternativ for de som ikke er stødig i bruk av shell.

Endret av kjaks
Lenke til kommentar
Dette er er MUST produkt :p kan leke seg med uendelige muligheter.

 

Må ha denne selv om jeg ikke har noe konkrete planer forden nå. Men gøy å fikle med :)

 

Hva er poenget med den? Hva skal den brukes til? Skjerm via USB, går det? Ellers er det jo bare til brannmur og liknende oppgaver den kan brukes til?

Hva med å leste resten av innleggene over deg?

Leste de, men ser ikke helt poenget med en så liten PC. Kan jo brukes til diverse ting men neimen om jeg ville ha hatt en så liten pc. Ellers var kommentarene rettet litt mot artikkelskriver, var litt lite av info om den for en som ikke helt vet hva SDIO betyr osv. Men ellers god artikkel.

 

Hvis man skal ha ekstern disk, USB hubber og sånt på den så blir den jo nesten like stor som en liten stasjonær, bare med flere ledninger. Kan nok fungere som en slaks server

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...