Gå til innhold

Linux-basert vegg-PC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

SDIO er en bussprotokoll som er bakoverkompatibel med SD-standarden. Den brukes til å koble til komponenter slik som WLAN-kort, GPS-mottakere, modemer, kameraer osv. De fleste slike komponenter har en plugg som er lik den på et SD-kort. SDIO er mao bakoverkompatibel med SD-standarden. SDIO brukes bla i mobiltelefoner, hvor f.eks. WLAN-chip'en kan kommunisere over SDIO - men da brukes ikke SD-formfaktoren, chip'en loddes rett i kretskortet.

Lenke til kommentar
Da er vell nesten en PLS bedre, men det går ann å fikse noe med usb ja.

Utganger til noen relèer som styrer stikkontakter

Hvor mange PLS'er med ethernet får man til 700?... Tar eg feil når eg trur slike ting koster en del mer vil eg sitte stor pris på å bli satt på plass :)

Nei si det xD

Tenkte ikke helt over den der, kan jo si det at siemens IKKE er valget :)

Lenke til kommentar
Nei si det xD

Tenkte ikke helt over den der, kan jo si det at siemens IKKE er valget :)

Går du selv med siemens logo på ryggen - eller har eg fått meg (enda) en stalker? :new_woot:

Ikke noe problem med siemens, men billige er de ikke ;)

Men det er nok ikke noen :)

 

Men On Topic:

Kan se for meg å kunne bruke denne som en filserver, liten og stille.

Eneste som kommer til å bråke er harddisken.

 

Installere fuppes, samba og rtorrent/torrentflux så blir dette bra :)

Spesielt hvis noen mekker et WUI til rtorrent :D

Lenke til kommentar
Har ingen skjermutgang eller lydutgang, det er jo mulig å bruke usb til dette da, med en ekstra boks. Genialt ja, kunne tenkt meg en sånn her sjøl :)

 

Fra en irc-kanal:

 

21:16 < dagb> ajax: you've ben fiddling with the sisusb driver. Do you have any experience with the actual hardware?

21:16 < ajax> the hell i have

21:17 < ajax> i've tried it once, and it didn't work

21:17 < dagb> was that before or after your compile fixes in august 08?

21:17 < ajax> before

21:18 < ajax> but "not working" is pretty much par for the course for sis kit

21:18 < dagb> noted

21:18 < cjb> I think we've had it working with the XO

21:18 < dagb> are there any other options for usb-connected graphics on linux?

21:18 < ajax> not really.

21:18 < ajax> displaylink has some stuff i'd like to get working but it's not there yet

21:19 < dagb> k. thanks for the info.

 

 

Se ellers http://www.winischhofer.eu/linuxsisusbvga.shtml

Lenke til kommentar
Når det kommer (bitte)små SSD USB-disker som drar strøm over USB'en så blir dette en tøff liten kombo :)

Det finns jo alternativer om man ikke trenger så alt for mye plass. Får jo usb minnepenner på opptil 64 GB(128GB skal finnes, men ser ingen i prisguiden), og den støtter jo sd minnekort. Så litt plass kan du bygge den ut med relativt enkelt uten at den ser ut som et freakshow med kabler.

Lenke til kommentar

Tror artikkelskriver har bommet litt

 

Den har ikke to normale USB 2.0 porter.

 

Den mini usb porten er en "Mini usb JTAG/UART" port, for å programmere den.

 

For developers a USB-based debug connection is included to enable simple debugging and reprogramming.

 

Hva med å besøke Marvell sine hjemmesider før man skriver en artikkel ?

 

 

-Djgunnah

Lenke til kommentar

Hva får deg til å tro at den ikke kan fungere som vanlig USB 2.0 port i tillegg? Slik ser det ihvertfall ut dersom du leser artikkelen på Linuxdevices, spesielt blokkdiagram nr2.

 

Kan godt hende jeg kjøper meg en slik godsak selv om jeg synes at low level I/O mulighetene var veldig begrenset med kun SPI (SDIO). Burde ihvertfall hatt I2C/TWI og GPIO, helst UART/seriell også. Triste er at chippen faktisk har muligheter til dette, men det ser ikke veldig tilgjengelig ut i sluttproduktet.

Lenke til kommentar

USB er det jo.

men ikke USB Host (Eller slik som man kan koble til harddisker ol, nå husker jeg ikke det eksakte ordet i farten :S Mener det var Host)

Men den mini porten er KUN en UART/JTAG Client modus port (Da mener jeg slik som man kobler inn i sin pc for å programmere den eller debugge, ikke for og koble den til en ekstern disk ol)

 

Det på Linuxdevices understreker jo det jeg sier

 

http://www.linuxdevices.com/files/misc/mar...board_block.jpg

 

 

-Djgunnah

 

EDIT: Det ser ut til at man også kan få GPIO og TWSI hvis man lager eller kobler til et nytt "Debug board".

 

EDIT2:

The SheevaPlug system development board (see diagram below) offers debug support, including direct connect to a PC via mini-USB cable, JTAG access, and a serial console interface, says the company.
Fra linuxdevices....

Lese kanskje?

Endret av Djgunnah
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...