Gå til innhold

FRP advarer mot snikislamisering - Hvorfor er det ille?


Anbefalte innlegg

De bor nå i Norge, og da får de tilpasse seg (...) vår måte å leve på.

 

Vel, din måte å leve på er ulik min måte å leve på og ulik Olga, Ali og Jan-Thomas sin måte å leve på. Dette er i de aller fleste tilfeller kun positivt og berikende. Du verden så kjedelig det ville vært hvis alle levde som meg.

Han mener å tilpasse norske normer...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har muslimer krevd å ha egne shariadomstoler samtidig som de har nektet andre å ha tilsvarende ordninger for sine religioner?

Vet du hva... du har rett! Det har de ikke. Andre religioner har heller ikke krevd liknende ordning for seg selv.

 

Godt å se du oppdaget etterhvert at muslimer generelt ikke har krevd at det ikke skal være likhet for loven og at de ikke har krevd rettigheter de har nektet andre. Da er vi kommet et skritt videre. ;)

Lenke til kommentar
Han mener å tilpasse norske normer...

 

Som sagt har jeg generelt ikke noe problem med at en del av våre normer blir utfordret. Jeg lever ikke noe mindre lykkelig av det. Jeg blir heller ikke ulykkelig av å se at noen har andre normer enn meg på mange områder (så lenge de holder seg innenfor norsk lov).

Lenke til kommentar
Han mener å tilpasse norske normer...

 

Som sagt har jeg generelt ikke noe problem med at en del av våre normer blir utfordret. Jeg lever ikke noe mindre lykkelig av det. Jeg blir heller ikke ulykkelig av å se at noen har andre normer enn meg på mange områder (så lenge de holder seg innenfor norsk lov).

Norge er norsk fordi samfunnet lever etter norske normer. Akkurat som Tyskland er tysk. Norsk lov er storsett basert på norske normer. Og uten de, er ikke Norge norsk. Hva skal vi kalle landet da? Oslostan? Trondheimbad?

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Men Baltazar94, du som sier så mye om propaganda om de forsjellige religionene, du harikke noen gang tenkt på at du også faktisk bedriver propaganda mot jødedommen og Islam, og for Kristendommen?

 

 

Jeg driver ikke med noe propaganda mot jødedommen og islam. Jeg påpeker sannheten om hva om hva disse står for, og hva som er deres mål.

 

Jeg sier også sannheten om hva som er kristendom, jeg har aldri drevet noe"propaganda" for kristendommen heller.

 

Vet ikke om du er klare over det, men bare for å få det klart så er propaganda informasjon fra en side, ikke fra to, du bedriver ensidig informasjon, jeg ville også satt spørsmålstegn ved de fargerike og pene sidene du henter informasjon fra.

 

Her ka ndu forresten lese litt om hva propaganda er, hvis ikke den siden er for propaganda for deg da.

 

http://no.wikipedia.org/wiki/Propaganda

 

 

Dette er hva propaganda betyr "Propaganda betegner i moderne språkforståelse en ensidig fremstilling av informasjon for at mennesker skal ta stilling til en sak på en bestemt måte"

 

Men det er ikke "propaganda" å fortelle sannheten. Ikke ennå , selv om enkelte prøver å fremstille et slik.

 

Jeg forteller sannheten om islam og om jødedom, så får hver enkelt gjøre som han eller hun vil. Enten ta det til seg, eller grave seg lengre ned i sanden og sove videre.

 

 

Hvis vi skulle begynne å kalle sannheten for propaganda, hvordan ville det da gå ?

 

Om noen, av politiske grunner, mener at informasjonen som jeg kommer med er feil, så er det jo fritt for alle å sjekke det.

Men problemet er vel heller det at siden jeg er kristen, så mener mange at det jeg kommer med har null verdi, det er galt og useriøst uansett hvilken side jeg bruker for å dokumentere det.

Lenke til kommentar
Jeg vil slippe å se store prangende og direkte stygge moskeer i Norge. Jeg vil slippe å høre muslimske bønnerop osv.

 

Så hvis jeg vil slippe å se store, prangende og direkte stygge kirker i Norge, samt slippe å høre kirkeklokker så vil du støtte meg i den kampen?

 

 

Nei den kampen får du ta selv.

Kirkebygg er forøvrig naturlig i Norge, som en del av nosk kultur, og brukes ikke aktivt for å symbolisere overlegenhet slik muslimene bruker moskeene.

Lenke til kommentar
De bor nå i Norge, og da får de tilpasse seg (...) vår måte å leve på.

 

Vel, din måte å leve på er ulik min måte å leve på og ulik Olga, Ali og Jan-Thomas sin måte å leve på. Dette er i de aller fleste tilfeller kun positivt og berikende. Du verden så kjedelig det ville vært hvis alle levde som meg.

 

Du forstår godt hva jeg mener,. Du trenger ikke å kverulere mer om dette.

 

Alle de du nevner frholder seg til norske lover og regler.

Lenke til kommentar
Det er vel ingen som har presset deg til å bli kristen, eller presset deg til å følge noen spesielle kristne regler.

Men når det gjelder islam, så syns du altså det er ok ?

De kristne har ordnet det sånn at jesuspropaganda blir spredt gjennom alle offentlige instanser, fra barna begynner på barneskolen, videre til ungdomsskolen, så til videregående og det fortsetter i militæret. Først når man begynner å studere eller jobbe for det private arbeidsliv så slipper man unna dette kristne presset.

 

Det er absolutt noen som har presset meg til å bli kristen, og mye av det ligger i det offentlige.

Nei den kampen får du ta selv.

Kirkebygg er forøvrig naturlig i Norge, som en del av nosk kultur, og brukes ikke aktivt for å symbolisere overlegenhet slik muslimene bruker moskeene.

Det er like absurd å se en kirke i Norge som moske. Kirken var kun ment som et politisk verktøy for å oppnå diktatur.

Men problemet er vel heller det at siden jeg er kristen, så mener mange at det jeg kommer med har null verdi, det er galt og useriøst uansett hvilken side jeg bruker for å dokumentere det.

Problemet er at siden du er kristne, bruker du denne konflikten til å fremme din religion.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar
Ja, det pågår også en sniksikhifisering, men den er langtfra så stor og farlig som snikislamiseringen.

De har faktisk fått fritak fra kravet om at man må bære hjelp på moped! Og de har sagt at de er villige til å ta opp kampen for å få bære turban i politiet om det en gang blir aktuelt! Greit nok at du ønsker våre nye herskere velkommen, men ikke forvent at vi andre skal sitte rolig og se på at landet blir sniksikhifisert!

Lenke til kommentar
Sikher er ikke kravstore...

Alikevel fikk de presset gjennom at de skulle ha turban i forsvaret og de vil bære sine seremonielle dolker i offentligheten. Dette må da være eksempler på snik-sikhifisering.

kilde?

forside_302.jpg

Om vi ikke er forsiktige nå kommer våre barnebarn til å måtte gå med turban også!

Endret av Mastema
Lenke til kommentar
Om vi skal være helt nøyaktig presset ikke muslimene noen some helst til noe som helst. Det var avdelingens ledelse som på eget initiativ fjernet tegningen for ikke å støte noen. Jeg synes ikke de skulle gjort det, men de ble ikke presset. Siden det var sykehuset som satte den opp og sykehuset som tok den ned, var det ingenting for oss å godta.

Massiv protest fra religiøse fanatiker er ikke "eget" initiative...

Kan du dokumentere denne massive protesten i den saken?

 

Hvis du synes det er et "press" at folk får kle seg som de vil, så følger jeg deg ikke. Det er mye jeg kunne tenke meg å slippe å se også, men individuell frihet er en god ting. Jeg skulle som ateist ønske muslimske kvinner kastet hijaben og troen med den, men som liberaler vil jeg ikke nekte folk å velge selv. (I den grad hijab er selvvalgt, selvsagt.)

Hvor gå denne grensen? Individ eller tilhørighet? Hijab er en frempresset uvane.

Hijab er en historisk/kulturell sedvane (eller uvane). Den lar seg ikke utrydde ved lov eller ved tvangssekularisering. Det fikk sjahen av Iran så smertelig erfare. Vi har en stor fordel fordi vi alt er et sekularisert samfunn. Jeg ser ingen grunn til å kompromisse med demokratiske idealer for å hindre 1% av belkningen å kle seg som de vil.

 

Hvor grensen går mellom det indiuviduelle og tilhørigheten er vanskelig å si.

 

Jeg også, men hvis sykehuset ikke vil, hva skal du gjøre? Presse dem...?

Ironisk der... Sykhuset ga etter presset...

Nettopp, spørsmålet er om du vil bruke press i en situasjon hvor et angivelig press er problemet. Men igjen, kan du dokumentere noe som helst slags press i saken?

 

Det er ingen som presser deg til å spise det. Til gjengjeld så bør ikke du presse andre til å spise noe de ikke vil ha.

Da kan de spise what ever som er hallal fra "et" fengselskjøkken.

Si det til dem. :)

 

Arbeidsgiverne må nødvendigvis være i dialog med sine ansatte. De kan si nei, da risikerer de å miste noen ansatte, men det er en vurdering de må gjøre. Synes de at det er bryet verd så er det deres valg. Noe annet er om det kommer forslag om å påby bønnerom ved lov, da har vi fullø rett til å protestere om vi ønsker.

Problemet er at de prøvde å presse frem et lovforlag for dette...

Hvor står det at de ville presse fram noe lovforslag? De var uenige med styret for taxidepotet, og sa de ville prøve vedtaket rettslig. Det har de full anledning til, akkurat som norske etnisk arbeidstagere har hvis de mener at arbeidsgiver bryter loven. Ikke dermed sagt at de Oslo Taxi gjør det, men de har full rett til å få det prøvet rettslig.

 

Det er et dillemma du må leve med om du ikke vil innskrenke trosfriheten og andre demokratiske rettigheter.

Som å stemme på FRP

Ja, folk kan stemme FrP hvis de vil. Vi lever - heldigvis - i et samfunn hvor både innvandrere og innvandringsskeptikere har stemmerett og ytringsfrihet.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

TWFA, beklager at jeg plukker opp dette, vil bare påpeke en saksfeil.

 

Hvorfor er det slik at dere venstrevridde sosialister må ta i bruk løgn, og oppkonstruerte problemstillinger, samt å tillegge andre meninger og motiver som de ikke har. I deres krampaktige forsøk på å forsvare deres kjeledegger, nemlig de mest ekstreme muslimer.

Rent bortsett fra at jeg ikke finner noen korrelasjon med virkeligheten i det du skriver er det jo interessant å påpeke at sosialismen som ideologi er prinsippielt ateistisk.

 

AKP/m-l var definitivt ateistisk.

Endret av Simon Aldra
Lenke til kommentar
Sikher er ikke kravstore...

Alikevel fikk de presset gjennom at de skulle ha turban i forsvaret og de vil bære sine seremonielle dolker i offentligheten. Dette må da være eksempler på snik-sikhifisering.

kilde?

forside_302.jpg

Om vi ikke er forsiktige nå kommer våre barnebarn til å måtte gå med turban også!

 

 

HAHAHAHAHA!

 

 

lol

 

Er det en seriøs brosjyre? Når det gjelder barnebarna våre, er det ikke noe galt om de går i turban, men om de blir sikher er det selvfølgelig dumt.

 

Religion

Religionsutøvelse er en selvsagt del av livet i Forsvaret

Som et utgangspunkt gjelder det at religionsutøvelse representerer en selvsagt

og respektert del av tjeneste i Forsvaret. Forsvaret oppfatter forskjeller i religiøs og

kulturell tilhørighet som en styrke for organisasjonen. Det er derfor en plikt for alle

ansvarlige å legge til rette for at det enkelte personell får tid og rom til å utøve sin

tro i tjenesten

 

Herregud. Blir flau over det norske forsvaret. Alt man trenger å gjøre for å få igjennom særkrav, er å påberope seg en religion! Hvorfor er religion noe som skal respekteres, mens andre tåpelige overbevisninger skal bli ledd av? Hvorfor er sikh og turban greit, men ikke et hvilket som helst annet hodeplagg? jeg spyr...

Endret av buskmannen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...