Gå til innhold

FRP advarer mot snikislamisering - Hvorfor er det ille?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kunne kanskje fungert å la de som helst vil jobbe på vanlige helligdager søke om fritak, som de kan ta ut i avspasering andre dager. Forutsetningen blir selvfølgelig at arbeidsforholdene må tillate dette.

 

Det hadde kanskje ikke blitt mer effektivt, men hvertfall mer rettferdig. Sånn sett blir det vel mest et spørsmål om hvor vi ønsker at sekulariseringsnivået skal ligge i Norge.

 

Personlig mener jeg at vi er tjent med å ha rigide helligdager en stund til, selv om jeg ikke er religiøs.

Lenke til kommentar
Hehe, og her snakker man om særkrav. "Minoritetene kan flytte sine helligdager slik at de passer overens med våre".

 

Dagens moderne helligdager er "hellige" nettopp fordi de er kristne. At de ble lagt til hedenske feiringer tidligere forandrer ikke faktumet at man har fri fra jobb pga. kristendommen idag.

 

Ja, jeg synes det er rimelig, i stedet for at vi skal bøye oss i støvet for dem. Det er de som kommer til vårt land.

 

Så det kristne er hellig? Lol. Helligdagene er ikke kristne, men hedenske. Da Kristendommen kom til landet, la de helligdagene sine på de dagene nordmenn allerede feiret. Det bør Islam gjøre også.

 

Hva med like rettigheter til å få ett sett fritak? Kristendommen inkorporerte de for å lettere kunne ta over og du foreslår at Islam skal gjøre det samme?

 

 

Like rettigheter? Nordmenn feirer ikke jul for å hylle Jesus, men for å hylle gaver og pinnekjøtt. Det er samme faen når vi gjør det, men midt på svarte vintern er det jo greit med en trøst. De kristne feirer Jesu fødsel, men Jesus ble jo som vi vet etter alt å dømme ikke født 25. desember. De kristne har altså tatt over de gamle hedenske høytidene, og muslimene bør ikke få innvilget flere særkrav enn de kristne.

 

I utgangspunktet er det jo bra at folk vil jobbe til forskjellig tid (noe et samfunn er avhengig av), men det blir feil å la religionen bestemme dette.

 

Sett at jeg for eksempel sier jeg er muslim, og får fri alle de muslimske helligdagene fram til 20. desember. Alt jeg da trenger å gjøre, er å konvertere til Kristendommen, så får jeg fri i jula også...Og hva med ateister? Skal de ikke ha noen fridager? Eller skal de ha fri for å feire Dawkins fødsel og utgivelsen av "The God Delusion"? Nei, dette blir for dumt!

Endret av buskmannen
Lenke til kommentar
Hehe, og her snakker man om særkrav. "Minoritetene kan flytte sine helligdager slik at de passer overens med våre".

 

Dagens moderne helligdager er "hellige" nettopp fordi de er kristne. At de ble lagt til hedenske feiringer tidligere forandrer ikke faktumet at man har fri fra jobb pga. kristendommen idag.

 

Ja, jeg synes det er rimelig, i stedet for at vi skal bøye oss i støvet for dem. Det er de som kommer til vårt land.

 

Så det kristne er hellig? Lol. Helligdagene er ikke kristne, men hedenske. Da Kristendommen kom til landet, la de helligdagene sine på de dagene nordmenn allerede feiret. Det bør Islam gjøre også.

 

Hva med like rettigheter til å få ett sett fritak? Kristendommen inkorporerte de for å lettere kunne ta over og du foreslår at Islam skal gjøre det samme?

 

 

Like rettigheter? Nordmenn feirer ikke jul for å hylle Jesus, men for å hylle gaver og pinnekjøtt. Det er samme faen når vi gjør det, men midt på svarte vintern er det jo greit med en trøst. De kristne feirer Jesu fødsel, men Jesus ble jo som vi vet etter alt å dømme ikke født 25. desember. De kristne har altså tatt over de gamle hedenske høytidene, og muslimene bør ikke få innvilget flere særkrav enn de kristne.

 

Det er nettopp det disse moderne fridagene har utspring i. Hva er det vi egentlig feirer i påska? Selv om disse helligdagene har blitt svært sekulære for mange så vil det være meningsløst å se bort ifra julesangene og de bibelske referansene og skuespillene som foregår på barneskolene.

 

De bør vel ærlig talt få de samme "særkravene", nettopp rett til ett visst antall helligdager. Men det greieste er jo å ikke gi de disse og hevde at de kristne helligdagene er sekulære offentlige fridager, selv om de langtifra har rot i det (muslimer vil selvfølgelig anse det som at kristendommen settes høyest og religionene blir forskjellsbehandlet, noe som er tilfellet, men de har kommet til ett land med en statskirke, hva kan forventes).

 

Det jeg mente med ett sett fritak var x antall dager fri som kan brukes til slike formål. Konvertering ville hjulpet lite i det tilfellet.

Endret av Rampage
Lenke til kommentar
Men problemet er vel heller det at siden jeg er kristen, så mener mange at det jeg kommer med har null verdi, det er galt og useriøst uansett hvilken side jeg bruker for å dokumentere det.

Grunnen til at det du kommer med har null verdi er at det ikke har rot i virkeligheten. Du anklager regjeringen for å ville gi landet sitt til muslimene, og utslette den norske kulturen, noe som er helt virkelighetsgjernt. Du sier at FrP er det eneste seriøse partiet på stortinget. Du mener at kristendommen er en bedre religion enn islam.

 

edit: og en ting til, om alle partiene bortsett fra FrP har lyst til å gi Norge til muslimene, burde vi ikke da gjøre det, med tanke på at nesten 80% av befolkningen er imot FrP sin politikk?

 

ja, alt jeg sier er riktig. At du sier det er useriøst og har nulll verdi, er jo bare fordi du er uenig.

 

Og det er jo vanlig at sosialister mener at bare det de selv sier og mener har noen verdi. Uansett hvor galt det er.

 

At regjeringen ønsker å bort landet til islam, er riktig. De ser bla. islam som en viktig alliert i kampen mot kristendom. Slik også du gjør.Om de virkelig vil utslette norsk kultur, vet jeg ikke, men det vil uansett bli resultatet når islam tar over.

 

 

At FRP er eneste seriøse partiet på stortinget , er også riktig. Politikerne fra de andre partiene snakker jo bare om egen karriere og makt, samt hvor mye penger de skal bruke i utlandet.

For den regjeringen som er nå er jo også ideologien viktigere enn folket. Det ser vi jo kanskje tydeligst i skolen og helsevesenet.

 

Bare politikerne i FRP snakker om å gjøre noe for det norske folk, og om å bygge landet.

 

At kristendom er uendelig mye bedre enn islam, er også riktig.

 

Men det er klart at om du liker vold og drap, samt hater kristne og liker at minoriteter blir trakkasert og drept. Diskriminering av kvinner, homofile handikappede osv. Da liker du vel kanskje islam også ?

 

Hvis du begynner å følge litt med hva som skjer i verden, så vil du oppdage att dette er ting som utføres av muslimer hver eneste dag.

Og strekker du deg langt nok,så kanskje du klarer å få øye på det folkemordet muslimene driver med i Sudan også.

 

 

Det er et ordtak som sier "folket vil bedras" Og det er akkurat dette som skjer i dag. Folket blir bedratt og forført, samt foret med skremselspropaganda om FRP. Nesten ingen politikere snakker om eget partis politikk, de rotter seg sammen for å fortelle hvor "forferdelig" det vil bli om FRP kommer til makten, samt vrir og vrenger på FRPs partiprogram for å få det til å se ut som de selv vil.

 

For en del år siden var det mest bare Jens Stoltenberg go kristin halvorsen som gjorde dette, men nå er det politikere fra alle partiene på stortinget som rotter seg sammen og driver med skremselspropaganda mot FRP..

Lenke til kommentar
Hehe, og her snakker man om særkrav. "Minoritetene kan flytte sine helligdager slik at de passer overens med våre".

 

Dagens moderne helligdager er "hellige" nettopp fordi de er kristne. At de ble lagt til hedenske feiringer tidligere forandrer ikke faktumet at man har fri fra jobb pga. kristendommen idag.

 

Ja, jeg synes det er rimelig, i stedet for at vi skal bøye oss i støvet for dem. Det er de som kommer til vårt land.

 

Så det kristne er hellig? Lol. Helligdagene er ikke kristne, men hedenske. Da Kristendommen kom til landet, la de helligdagene sine på de dagene nordmenn allerede feiret. Det bør Islam gjøre også.

 

Hva med like rettigheter til å få ett sett fritak? Kristendommen inkorporerte de for å lettere kunne ta over og du foreslår at Islam skal gjøre det samme?

 

 

Like rettigheter? Nordmenn feirer ikke jul for å hylle Jesus, men for å hylle gaver og pinnekjøtt. Det er samme faen når vi gjør det, men midt på svarte vintern er det jo greit med en trøst. De kristne feirer Jesu fødsel, men Jesus ble jo som vi vet etter alt å dømme ikke født 25. desember. De kristne har altså tatt over de gamle hedenske høytidene, og muslimene bør ikke få innvilget flere særkrav enn de kristne.

 

Det er nettopp det disse moderne fridagene har utspring i. Hva er det vi egentlig feirer i påska? Selv om disse helligdagene har blitt svært sekulære for mange så vil det være meningsløst å se bort ifra julesangene og de bibelske referansene og skuespillene som foregår på barneskolene.

 

De bør vel ærlig talt få de samme "særkravene", nettopp rett til ett visst antall helligdager. Men det greieste er jo å ikke gi de disse og hevde at de kristne helligdagene er sekulære offentlige fridager, selv om de langtifra har rot i det (muslimer vil selvfølgelig anse det som at kristendommen settes høyest og religionene blir forskjellsbehandlet, noe som er tilfellet, men de har kommet til ett land med en statskirke, hva kan forventes).

 

Det jeg mente med ett sett fritak var x antall dager fri som kan brukes til slike formål. Konvertering ville hjulpet lite i det tilfellet.

 

I påska feirer vi våren og fruktbarheten. Derfor egg, hare og gåsunger. Eller er du blant dem som går rundt og pisker deg blodig på ryggen for å gjenoppleve Jesu smerte? Lol. Høytidene i dag har fint lite å gjøre med religion. Påska er en hedensk tid som følger månesyklusen. Jesus ble korsfestet på en bestemt dato!

 

Muslimene må få lov til å feire hva de måtte ønske, men de kan ikke vente at samfunnet retter seg etter dem.

Endret av buskmannen
Lenke til kommentar

At FrP vil hjelpe det norske folket og ikke resten av partiene er vel det kjedsommelige populistiske argumentet som hører til FrPs uforsvarlige økonomiske politikk.

 

Folket vil bedras ja, kanskje den kristne geriljagjengen som slaktet flere hundre og jaget flere titusener i Kongo(?) i jula er ett godt eksempel på gode kristne.

 

Kausalforholdet mellom militante, separatister, konflikt og religion ser ut til å være ett vanskelig emne å graspe for enkelte. Da sosioøkonomiske og politiske forhold generelt ignoreres ganske enkelt.

Lenke til kommentar

Jeg er enig i at X antall fridager i året kunne vært en idé. Men samtidig kan dette føre til ØKT SEGREGERING, dersom muslimene skal fortsette å henge med seg og sine, og ikke ta del i norsk kultur. Om alle muslimer for eksempel skulle ha fri 11. september, ville handelstanden kjøre på med kampanjer rettet mot denne dagen, noe som ville øke islamiseringen.

 

Edit: Baltazar, er du 15 år? Og hva synes du om Kristendummen?

Endret av buskmannen
Lenke til kommentar
Muslimene må få lov til å feire hva de måtte ønske, men de kan ikke vente at samfunnet retter seg etter dem.

 

Poenget er vel egentlig at vi om 50 år er så utvannet både kulturelt og folkelig at det ikke lenger er noen klare skiller på hvilken religion eller kultur som er knyttet til oss "som land".

 

Da er kanskje prosent andel av befolkningen med muslimsk tro større enn den kristne og da vil jo jeg anta at det ville være naturlig å nettopp bytte ut de kristne høytidene med muslimske..

 

Det er egentlig ikke snikislamisering heller, det er en naturlig konsekvens av vår egen politikk..

 

Hvorfor i all verden skal vi feire Kristne høytider dersom flertallet ikke ønsker det?

Dette har ikke flertall i dag, men om 50 år vil jeg anta att situasjonen er ganske så annerledes..

 

Cause and effect... enkelt og greit

Lenke til kommentar
I påska feirer vi våren og fruktbarheten. Derfor egg, hare og gåsunger. Eller er du blant dem som går rundt og pisker deg blodig på ryggen for å gjenoppleve Jesu smerte? Lol. Høytidene i dag har fint lite å gjøre med religion. Påska er en hedensk tid som følger månesyklusen. Jesus ble korsfestet på en bestemt dato!

 

Muslimene må få lov til å feire hva de måtte ønske, men de kan ikke vente at samfunnet retter seg etter dem.

 

Hvor tror du skjærtorsdag og langfredag har opphav i? At vi har påske-egg, påskeharer, påskekrim med mer endrer ikke opphavet til fridagene. Høytidene har svært mye med religion å gjøre, selv om de har blitt sekularisert, de favoriserer selvfølgelig fortsatt kristendommen.

 

De får da absolutt lov til å ønske endringer eller foreslår forandringer i deres favør. Men "kravslisten" inneholder utsagn som "det burde være alkoholfrie dager på utesteder" så skjønner man jo at snikislamifiseringen er ikke mye skjult ei heller særdeles kravstor.

 

Problemet er bare at når muslimene endelig kommer i flertall vil det være så mange sekulære nordmenn (les: muslimer) som har tatt innover seg dagens fridager som tradisjon, som nevnt har de en helt annen sekulær betydning (selv om de har opphav i religion). Ergo, det er ikke nødvendigvis slik at de skulle ønske å endre det. Selv om disse dystopiske "de kommer til å ta over"-påstandene skulle slå ut i flertall "muslimer".

 

Det ville vært ett begrenset antall fridager selvfølgelig, så segregeringen blir begrenset. At du tror muslimene vil feire 11. september, blir for dumt. En sleivete kommentar som hinter til at de fleste muslimer støtter det som skjedde 11. september, selv om det faktisk bare er ett ytterst fåtall.

Endret av Rampage
Lenke til kommentar
Poenget er vel egentlig at vi om 50 år er så utvannet både kulturelt og folkelig at det ikke lenger er noen klare skiller på hvilken religion eller kultur som er knyttet til oss "som land".

 

Med mindre Islam har tatt over. De kristne blir mer og mer moderate. Hvis muslimene fortsetter å være fundamentale, vil de ha kontroll over religions-Norge om et tiår eller to. Hvor mange fundamentale kristne finnes det i Norge i dag (altså mennesker som ikke bare "tror det er mer mellom himmel og jord" og synes de 10 bud er fine)?

 

Edit: trist at nordmenn allerede snakker om "NÅR muslimene tar makta".

Endret av buskmannen
Lenke til kommentar
Hvor tror du skjærtorsdag og langfredag har opphav i? At vi har påske-egg, påskeharer, påskekrim med mer endrer ikke opphavet til fridagene.

 

La meg heller spørre: Hvilken betydning har det for deg om det er skjærtorsdag eller langfredag? Det er i hvert fall like mye i påskeegget begge dagene, og det er tilfeldig hva jeg spiser til middag. Jeg ofrer ikke religion en tanke.

 

Hvis du tror Jesus er opphavet til påsken, tar du feil. Hedningene har feiret påske i lang tid. Til og med jødene har feiret påsken i 600 år lenger enn de kristne.

 

Edit: greit at muslimene ikke vil drikke alkohol, men hva i svarte faen kukhelvete har de med å ønske å forby det for ikke-muslimer? Syke jævler...

Lenke til kommentar
At FrP vil hjelpe det norske folket og ikke resten av partiene er vel det kjedsommelige populistiske argumentet som hører til FrPs uforsvarlige økonomiske politikk.

 

Folket vil bedras ja, kanskje den kristne geriljagjengen som slaktet flere hundre og jaget flere titusener i Kongo(?) i jula er ett godt eksempel på gode kristne.

 

Kausalforholdet mellom militante, separatister, konflikt og religion ser ut til å være ett vanskelig emne å graspe for enkelte. Da sosioøkonomiske og politiske forhold generelt ignoreres ganske enkelt.

 

 

Å bygge og vedlikeholde landet er ikke noen uforsvarlig økonomisk politikk. Og heller ikke lavere skatter og avgifter for folk og næringsliv i landet.

 

Den "kristne" geriljagjengen i kongo, er ikke kristen selv om de sier det. Det de driver med har ingen støtte i Bibelen.

 

Det muslimene driver med i Sudan, har derimot solid støtte i koranen.

 

For å evt. skylde på religionen for noe slikt som et folkemord, så må du se i religionens skrifter, om der finnes støtte og oppfordringer til slikt. Og det finner du nok av i koranen og hadith.

Lenke til kommentar
At du tror muslimene vil feire 11. september, blir for dumt. En sleivete kommentar som hinter til at de fleste muslimer støtter det som skjedde 11. september, selv om det faktisk bare er ett ytterst fåtall.

 

Det var en spøk. Men det er nok mange muslimer som gnei seg i hendene den dagen. På islam.no er de ikke overdrevent harde i kritikken, heller. De kan få 11. september som fridag. Muslimene og Mads Gilbert, pluss resten av kommunist-Norge.

 

Endret av buskmannen
Lenke til kommentar

Muslimene ønsker fri en dag i året, på Id. Kan vi ikke bare gjøre himmelspretten til en fridag man kan bruke når man vil? Så kan de kristne få fri på himmelspretten for å gå i kirka og muslimer kan få fri på Id for å spise mat eller hva det nå er de gjør. Og jeg kan få en dag ekstra i fjellet i påska.

 

Dette er ikke islamisering, det er sekularisering. :)

Lenke til kommentar
Hvor tror du skjærtorsdag og langfredag har opphav i? At vi har påske-egg, påskeharer, påskekrim med mer endrer ikke opphavet til fridagene.

 

La meg heller spørre: Hvilken betydning har det for deg om det er skjærtorsdag eller langfredag? Det er i hvert fall like mye i påskeegget begge dagene, og det er tilfeldig hva jeg spiser til middag. Jeg ofrer ikke religion en tanke.

 

Hvis du tror Jesus er opphavet til påsken, tar du feil. Hedningene har feiret påske i lang tid. Til og med jødene har feiret påsken i 600 år lenger enn de kristne.

 

Edit: greit at muslimene ikke vil drikke alkohol, men hva i svarte faen kukhelvete har de med å ønske å forby det for ikke-muslimer? Syke jævler...

 

Betydningen for meg er svært sekulær, men du kommer ikke unna at det er kristne helligdager som disse fridagene har rot i. Og selv om det er tradisjon for alle oss andre, så er det de kristne som står bak og har tilrettelagt for sine helligdager.

 

Jeg sier ikke at Jesus er opphavet til påsken, jeg sier at moderne norske helligdager/fridager har opphav i kristendommen.

 

Muslimer vil ha alkoholfrie dager på diskoteker. Det bør være noen dager der man kan gå på restauranter og diskoteker hvor det er totalforbud mot alkohol, sier Naeem.

 

Dette er ærlig talt noe som burde være opp til diskoteker og restauranter, hvis de føler at de kan tilby dette og tjene på det. Ikke noe staten burde sette.

 

 

 

At FrP vil hjelpe det norske folket og ikke resten av partiene er vel det kjedsommelige populistiske argumentet som hører til FrPs uforsvarlige økonomiske politikk.

 

Folket vil bedras ja, kanskje den kristne geriljagjengen som slaktet flere hundre og jaget flere titusener i Kongo(?) i jula er ett godt eksempel på gode kristne.

 

Kausalforholdet mellom militante, separatister, konflikt og religion ser ut til å være ett vanskelig emne å graspe for enkelte. Da sosioøkonomiske og politiske forhold generelt ignoreres ganske enkelt.

 

 

Å bygge og vedlikeholde landet er ikke noen uforsvarlig økonomisk politikk. Og heller ikke lavere skatter og avgifter for folk og næringsliv i landet.

 

Den "kristne" geriljagjengen i kongo, er ikke kristen selv om de sier det. Det de driver med har ingen støtte i Bibelen.

 

Det muslimene driver med i Sudan, har derimot solid støtte i koranen.

 

For å evt. skylde på religionen for noe slikt som et folkemord, så må du se i religionens skrifter, om der finnes støtte og oppfordringer til slikt. Og det finner du nok av i koranen og hadith.

 

Den kombinasjonen kan svært fort bli svært uforsvarlig, særlig i en høykunjunktur da FrP maste som mest om ekspansiv finanspolitikk.

 

Det er utrolig hvor blinde de kristne blir når det gjelder slikt, så fort det er kristne som står bak noe har ikke dette støtte i religionen og det er helt andre årsaker enn religion som sørger for at dette skjer. Men så fort det er muslimer, så ignorerer vi helt alle andre variabler og sier at disse gjør det pga. religion.

 

Gud i bibelen har jo beordret folkeutslettelser og selv gjort det, så du bør ikke ha altfor store problemer å finne støtte for noe slikt i den boka heller. Det betyr ikke nødvendigvis at religionen er årsaken bak. Kausalitetsforhold er virkelig deres svakeste side.

Lenke til kommentar
Muslimene ønsker fri en dag i året, på Id. Kan vi ikke bare gjøre himmelspretten til en fridag man kan bruke når man vil? Så kan de kristne få fri på himmelspretten for å gå i kirka og muslimer kan få fri på Id for å spise mat eller hva det nå er de gjør. Og jeg kan få en dag ekstra i fjellet i påska.

 

Dette er ikke islamisering, det er sekularisering. :)

 

Enig, sekularisering er bra. Jeg støtter muslimenes rett til å mene hva de vil, og det er jo faktisk ikke sånn at Norge er kristen jord og at andre rleigioner bør ha mindre å si enn kristendummen.

Lenke til kommentar

Det er som Rajja sier; det er ikke islamiseringen i seg selv som er problemet, men problemet er at alle partier bortsett i fra FRP er redd for å stå opp for seg selv og si det de mener fordi de er redd for å bli stempla som rasister. Sånn jeg ser det så syns jeg ikke det er noe problem at folk har sin egen kultur og religion i Norge så lenge de følger norsklov; så derfor bør vi fortsette og bekjempe tvangsekteskap osv osv; og muslimene må også få lov til å opprettholde ALLE sine ting og greier så lenge det ikke strider mot norsk lov, mener jeg.

Lenke til kommentar
det er kristne helligdager som disse fridagene har rot i.

 

moderne norske helligdager/fridager har opphav i kristendommen.

 

Nei, dette var fridager også før Kristendummen kom. Moderne norske helligdager har mer rot i påskeeharen enn i Jesus.

 

Når det gjelder alkoholloven, har vi allerede restriksjoner på alkoholservering. Mye vil ha mer. Snart vil de ha hele Stortinget.

Lenke til kommentar
At du tror muslimene vil feire 11. september, blir for dumt. En sleivete kommentar som hinter til at de fleste muslimer støtter det som skjedde 11. september, selv om det faktisk bare er ett ytterst fåtall.

 

Det var en spøk. Men det er nok mange muslimer som gnei seg i hendene den dagen. På islam.no er de ikke overdrevent harde i kritikken, heller. De kan få 11. september som fridag. Muslimene og Mads Gilbert, pluss resten av kommunist-Norge.

 

 

Det "var en spøk" ja, slike spøker er unødvendige og ekle, og det verste er at du faktisk tror på dette selv. Som du så pent argumenterer for videre. Greitgreit, mange nasjonalister og innvandrerfiendtlige i Norge idag er trist på Hitlers dødsdag og gnir seg i hendene når de tenker på Auswitch. Der, da var vi i mål på det saklige området right?

 

Å vise bilder av barn som feirer i PALESTINA er ikke akkurat det beste eksemplet på muslimenes syn på hva som skjedde da

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...