Gå til innhold

FRP advarer mot snikislamisering - Hvorfor er det ille?


Anbefalte innlegg

Men problemet er vel heller det at siden jeg er kristen, så mener mange at det jeg kommer med har null verdi, det er galt og useriøst uansett hvilken side jeg bruker for å dokumentere det.

Grunnen til at det du kommer med har null verdi er at det ikke har rot i virkeligheten. Du anklager regjeringen for å ville gi landet sitt til muslimene, og utslette den norske kulturen, noe som er helt virkelighetsgjernt. Du sier at FrP er det eneste seriøse partiet på stortinget. Du mener at kristendommen er en bedre religion enn islam.

 

edit: og en ting til, om alle partiene bortsett fra FrP har lyst til å gi Norge til muslimene, burde vi ikke da gjøre det, med tanke på at nesten 80% av befolkningen er imot FrP sin politikk?

Endret av aluxez
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du nevner også aksept for religioner, men den religionen som dette landet er grunnlagt på, den vil dere altså ikke akseptere, den vil dere bytte ut med islam.

Den religionen vårt land er grunnlagt på er allerede byttet ut med en voldsfiksert terror-religion fra midtøsten kalt "kristendommen". Om det er jesus eller muhammad som styrer skuta gjør ingen forskjell for meg.

Du kan ikkje samanlikne Jesus og muhammed.

To helt forskjellige profetar med forskjellige meiningar.

*snip*

Men hva jeg blir litt nyskjerrig på er symbolet til Abigor har som avatar... kan du forklare det?

Eh, er du blind til å se hva det er? Oppnedkors.

Men sånn ellers så er jeg enig med Abigor.

 

Vel... morro at du bruker ordet "blind" i denne sammenhengen... Jeg ser jo riktignok hva det ligner på, men på bakgrunn av Abigor uttalelser om kristendommen i flere poster her omkring får jeg liksom ikke et inntrykk av at han tror særlig mye på den jødiske lære.

 

Dette symbolet sier jo at man "støtter" eller i verste fall dyrker det stikk motsatte, altså at man velger å legge sitt ideologiske standpunkt hos fienden, og da i overført betydning, Satan i denne sammenhengen. Gjør man dette er man en del av kristendommen på lik linje som en vanlig kristen...

 

Man anerkjenner man jo Kristendommen som sin religion, men velger altså å følge fienden.

 

Enhver uttalelse fra en person som velger å styrke en kraft som er personifisert som ond og menneskefiendtlig kan jeg rett og slett ikke legge vekt på.

 

Jeg håpet således at dette er noe annet enn hva jeg tror det er, og i så fall håper jeg at Abigor bare er litt "blind" og har misforstått litt.

Kanskje litt misforstått opportunisme mot religionen, hvor man tror at man ved å bruke slike symboler frastøter den i stedet for å være en del av den.

 

Når noen sympatiserer med satan selv som representerer selve ondskapen i universet, så synes jeg det så absolutt er relevant å få en forklaring.

Lenke til kommentar

Dette er egentlig et ganske interresant emne, men jeg tror ikke noen snikislamisering er på vei enda.

 

Mange av dere her inne viser en veldig lite reflektert frykt for islam generellt, men de som skaper problemene er i stor grad ekstremistene.

 

Snikislamiseringen

At islamistekstremistene kommer med forslag om hvordan de ville foretrukket at landet var eller kommer med ytringer, er egentlig ikke noe problem. Det er jo derfor vi har ytringsfriteten. Og om Ali Habaliba Radaba sier at han vil at alle offentlige skoler skal ha påkrevd hijab og islamopplæring, får han bare si det. Dette blir selvfølgelig ikke en realitet da det norske folk selvfølgelig ikke vil ha det slik. Dette så jo vi med den nylige HiJab-saken, der 94% av befolkningen var imot. Kan garantere at enda flere er imot påkrevd hijab og islam på skolen.

Selv om ekstremistene går ut i media og forlanger det ene og det andre, skjer det uhyre skjeldent at disse forslagene går igjennom. Når noe så simpelt som politihijab ikke går igjennom, og i tillegg får konsekvenser for relgiøse hodeplagg i forsvaret og tollen, så skal vi nok vente lenge til Oslo er full av moskeer, undertrykkelse og æresdrap.

 

En annen ting er at andre generasjons innvandrere, eller innvanderbarn født og oppvokst i norge, har en langt norskere kultur enn foreldrene. De går som regel kledd som normenn, snakker som normenn og oppfører seg som normenn. Dette er naturlig da de er oppvokst i norsk kultur. Mesteparten av påvirkningen en person får under oppveksten, kommer av omgivelser som skole, venner osv, og bare en mindredel kommer fra foreldrene. Dette betyr at selv om eventuellt antallet innvandrere vil vokse, vil antallet islam-praktiserende innvandere synke med tiden. Selvfølgelig finnes det unntak, men det gjør det også i f.eks kristendommen.

 

Egne offentlige helligdager

At islamistekstremistene vil ha egne offentlige helligdager er forståelig. Vi kristne har jo offentlig fri i juleferien og mange har i påsken også. Dette er religiøse helligdager mange ateister snylter på. Jeg mener likevel at religion ikke skal legge til grunne for helligdager, og ønsker ikke egne islamske helligdager. En annen ting er de islamistekstremistene som forventer egne bønnepauser i jobben. Dette bør ikke på noen måte bli et valg staten skal ta, men hvis arbeidsgiver synes det er greit, er det det. Men dette bør blir styr individuellt. Hvis jeg hadde drevet en bedrift hadde jeg f.eks ikke tillatt egne bønnepauser. Hvis de ikke ville jobbet hos meg da, var det opp til dem.

 

Snikislamiseringen del 2

Det er likevel oppsiktsvekkende at oslo får sitt eget muslimske parti som skal prøve å komme til stortinget, og partiets eneste mål er å islamisere norge. Men som sagt, dette er et par islamistekstremister som setter i gang, ikke hele norges muslimbefolkning.

Lenke til kommentar
de som skaper problemene er i stor grad ekstremistene.

 

Er ikke det å bekjenne seg til islamsk tro ganske sykt i seg selv?

 

Når det gjelder kravene om fri på egne høytider: kan de ikke bare flytte høytidene sine slik at de faller sammen med høytidene vanlige nordmenn feirer?

Endret av buskmannen
Lenke til kommentar
de som skaper problemene er i stor grad ekstremistene.

 

Er ikke det å bekjenne seg til islamsk tro ganske sykt i seg selv?

 

Når det gjelder kravene om fri på egne høytider: kan de ikke bare flytte høytidene sine slik at de faller sammen med høytidene vanlige nordmenn feirer?

 

Hehe, og her snakker man om særkrav. "Minoritetene kan flytte sine helligdager slik at de passer overens med våre".

 

Vi kristne har jo offentlig fri i juleferien og mange har i påsken også.

 

Så du tror jul og påske er kristne høytider? Lol.

 

Dagens moderne helligdager er "hellige" nettopp fordi de er kristne. At de ble lagt til hedenske feiringer tidligere forandrer ikke faktumet at man har fri fra jobb pga. kristendommen idag.

Lenke til kommentar
Hehe, og her snakker man om særkrav. "Minoritetene kan flytte sine helligdager slik at de passer overens med våre".

 

Dagens moderne helligdager er "hellige" nettopp fordi de er kristne. At de ble lagt til hedenske feiringer tidligere forandrer ikke faktumet at man har fri fra jobb pga. kristendommen idag.

 

Ja, jeg synes det er rimelig, i stedet for at vi skal bøye oss i støvet for dem. Det er de som kommer til vårt land.

 

Så det kristne er hellig? Lol. Helligdagene er ikke kristne, men hedenske. Da Kristendommen kom til landet, la de helligdagene sine på de dagene nordmenn allerede feiret. Det bør Islam gjøre også.

Endret av buskmannen
Lenke til kommentar
Hehe, og her snakker man om særkrav. "Minoritetene kan flytte sine helligdager slik at de passer overens med våre".

 

Dagens moderne helligdager er "hellige" nettopp fordi de er kristne. At de ble lagt til hedenske feiringer tidligere forandrer ikke faktumet at man har fri fra jobb pga. kristendommen idag.

 

Ja, jeg synes det er rimelig, i stedet for at vi skal bøye oss i støvet for dem. Det er de som kommer til vårt land.

 

Så det kristne er hellig? Lol. Helligdagene er ikke kristne, men hedenske. Da Kristendommen kom til landet, la de helligdagene sine på de dagene nordmenn allerede feiret. Det bør Islam gjøre også.

 

Hva med like rettigheter til å få ett sett fritak? Kristendommen inkorporerte de for å lettere kunne ta over og du foreslår at Islam skal gjøre det samme?

 

Det kristne er hellig? Du skjønner kanskje hvor ordet "helligdag" kommer fra? De moderne helligdagene er nettopp kristne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...