Gå til innhold

Tilbakemelding på blogg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ingen som har innvendinger?
Joa:

 

- Hva faen handler siden om? Når jeg kommer inn ser jeg et banner. Title sier ikke en skit. Jeg tenker: Fotografi.

- Jeg vil da ikke klikke meg inn noen plass? Hvorfor kan du ikke ha det på hovedsiden? (Leser meg nedover nå, akkurat som en hvilkensomhelst annen person (jeje, mange)). Og hvorfor skriver du så mye i den informasjonsboksen? Brukere hater å lese!

- Hvorfor er ikke overskrifter lenker? Du har jo fått det til med ikonene jo?

- Igjen; du skriver for mye

- Aaagh! Orddelingsfeil!

- Hvorfor skal du plutselig skrive alt om hvordan man oppretter WP-blogg?

- "dems"?

- Flere skrivefeil

- Huttetu, banneret ditt er virkelig for stort. Mulig du bruker en kjempeskjerm, men de fleste gjør ikke det

- Jeg må trykke _så_ ofte for å komme til en guide?

- Gjestebok: "Tekst" er plassert på en veldig merkelig måte

- Kontakt meg: Ikke faen om jeg ser at det står "påkrevd" og annet tøv under feltene.

Lenke til kommentar

Gjesteboken skal nå fungere. :)

 

Jonta:

Jeg håper fo din del at du var beruset når du skrev innlegget ditt?

 

1. hva siden handler om står under "om meg"

2. Forde de også ligger på hovedsiden... Vil du ikke klikke deg inn, så la vær.

3. Hater å lese? Snakk for deg selv... denne siden er for kjente som kanskje er litt mer nyskjerrig på hva jeg driver med enn en hvilken som helst annen på nett.

4. Har fjernet lenkene fr overskriftene med vilje. Forde jeg synes det ble bedre sån.

5. Det svarte jeg på i punkt 3.

6. Beklager. Skrivefeil skal rettes så fort jeg får tid.

7. Hvorfor kjøper folk båt...........?

8. Dette er svart på i punkt 6.

9. Igjen... punkt 6.

10 Smak og behag... de fleste jeg kjenner (som jo siden er til for) har en såpass skjerm at siden vises på en god måte med stor header.

11. Er ett klikk mye....?

12. På hvilken måte?

13. Briller....? eller kanskje skjermoppløsningen din rett og slett er for dårlig?

 

Uansett, så synes jeg innlegget ditt var fientlig rettet.

Helt unødvendig å repetere seg selv flere ganger samt banne når man skal gi konstruktiv kritikk.

Lenke til kommentar
Nei, han har peiling heter det.

GTFO.

 

---

 

Designmessig synes jeg siden fungerer helt greit. Det er et helt gjennomsnittlig design, muligens litt rotete når en beveger seg rundt på siden. Synes det blir litt mye gradients og krom-effekter rundt omkring, tror designet hadde fått et løft om du roet ned effektbruken generelt, både når det gjelder gradients og skyggen bak innholdsfeltet. Jeg ville også prøvd å kombinere menyen og headerbildet slik du har gjort det med logoen ("bjerknez.no"), da vil du også få redusert størrelsen på headerbildet, som er litt i overkant stort etter min mening.

 

tl;dr: Designet er midt på treet. Litt rotete, og litt tung effektbruk.

 

Bortsett fra det så må jeg si meg litt enig med Jonta (selv om han formulerte seg som en kødd ovenfor her), for hvis man ser på grammatikken på nettsiden din så er det ikke så mye å skryte av. Hvis brukergruppen for nettsiden din ikke bryr seg så spiller det kanskje ikke så stor rolle, men personlig hadde jeg ikke orket å lese gjennom all teksten din grunnet det dårlige språket. Legg deg til en vane å skrive riktig, så kan jeg garantere at du utvider brukergruppen din i samme slengen. :)

Endret av Lokaltog
Lenke til kommentar

Er helt enig i at det kanskje kan være litt dårlig gramatikk. Siden den andre bloggen jeg hadde "krasjet" så mistet jeg alt innhold. Jeg måtte derfor skrive alt på nytt. Derfor så gikk det nok kanskje litt fort i svingene.

 

Jeg har fått tilbakemeldinger fra mange nå, og de fleste liker headeren som den er. Det gjør siden litt "spesiell" i forhold til andre vanlige sider.

Dette er jo ingen komersiell side som det tjenes penger på...

 

Vel... tung grafikk..

Er vel litt smak og behag det også... men selv så synes jeg den balansen er ganske bra. Men noe mer "effekter" blir nok for mye ja.

 

Synes det er utrolig flott at du kommer med tilbakemeldinger på ett voksent nivå.

I motsetning til andre her..... hehe.

 

Jeg har endret en god del på siden min nå den siste uken, etter ønsker fra andre, men når det gjelder "tung grafikk" så blir vel det mest en smaksak, men personlig, så liker jeg designet godt.

 

Det gjør forresten 2 andre designere også. Den ene av dem nevnte at headeren kanskje kunne være litt stor, men siden dette var en privat ikke komersiell side, så synes han det var litt tøft.

 

Når jeg legger sammen det alle har sagt, så har jeg fått inntrykk av at 7 av 10 liker siden veldig godt. Noen av disse har kommet med forslag om mindre rettinger. Noe som også er etterfulgt.

 

Av de positive er der altså også to webdesignere (som driver ett større firma. Vil ikke si hvem, da de uttalte seg som privatpersoner).

 

De resterende har allerede bestemt seg for å rakke ned på siden. Å da sikter jeg til Jonta.

 

Jeg skal være helt enig i at det er en del gramatiske feil på siden, da det som sagt gikk litt fort i svingene. Dette vil straks bli rettet. Det at det er mye tekst kan nok være, hvis du i utgangspunktet ikke kjenner meg og egentlig ikke gidder å lese.

 

Jeg har ingen intensjoner om å reklamere for denne siden og tiltrekke flest mulig mennesker. Da jeg tviler på at det er andre en folk som kjenner meg som vil ha interesse av innholdet.

 

Men jeg sier tusen takk for tilbakemeldingen din! :)

Lenke til kommentar

(php_user: Takker)

 

Du ser ut til å tro at jeg er ute etter å komme med personlige angrep på deg. Dette er ikke meningen i det hele tatt. Du tror kanskje også at jeg ikke ser noe positivt ved siden din i det hele tatt, da jeg kun trekker frem negative ting. Grunnen til dette er at jeg ser lite poeng i å si at "her har du vært flink" og så videre. Profaniteten og den muligens litt krasse språkbruken ellers kan du tolke som punkter du må gi spesiell oppmerksomhet til.

 

En ting til: Når jeg kommenterer websider stiller jeg ofte spørsmål. Dette gjør jeg primært med hensikten at du, som lager siden, skal tenke gjennom dem. Som oftest har vi ikke interesse av at du besvarer spørsmålene. Ofte kan forklaringen bare være at du har lite erfaring med å designe websider. Dette er ikke vondt ment i det hele tatt.

1. hva siden handler om står under "om meg"
Men hvordan kan du være sikker på at folk i det hele tatt trykker på "om meg"? Som i tillegg er et sært navn på en knapp. Jeg forventer i liten grad å finne informasjon om siden din der. Jeg (som oftest når jeg sier "jeg" nå, mener jeg "jeg som bruker av Internett") forventer å kjapt få vite hva siden handler om.
2. Forde de også ligger på hovedsiden... Vil du ikke klikke deg inn, så la vær.
Når det først står at jeg må klikke meg inn, så antar jeg at jeg må klikke meg inn.
3. Hater å lese? Snakk for deg selv... denne siden er for kjente som kanskje er litt mer nyskjerrig på hva jeg driver med enn en hvilken som helst annen på nett.
1: Nei. Jeg snakker ikke for meg selv. Les Joel Spolskys User Interface Design for Programmers (den er meget relevant i mye design) og gjerne også boken "Don't Make me Think". 2: Du spesifiserte ikke brukergruppe, og la den ut til fri kommentar her.
4. Har fjernet lenkene fr overskriftene med vilje. Forde jeg synes det ble bedre sån.
Ja, jeg ser du ikke har lenker i overskriftene. Men hvorfor? Hvorfor synes du det blir bedre slik? Generelt innen design gjelder: Om du ikke har noe nyskapende og fantastisk: Hold deg til conventions, altså "normer", etablerte former for hvordan ting blir gjort. Jeg forventer å kunne trykke på overskriften og komme til guiden/avisartikkelen/whatever.
6. Beklager. Skrivefeil skal rettes så fort jeg får tid.
Flott. Trenger du råd/hjelp/tips er det bare å kontakte meg. Hjelper deg gladelig.
7. Hvorfor kjøper folk båt...........?
Poenget her er: Hvorfor skriver du (tilsynelatende) hele guiden på forsiden, når du lenker til guider med en kort introduksjon først?
10 Smak og behag... de fleste jeg kjenner (som jo siden er til for) har en såpass skjerm at siden vises på en god måte med stor header.
1: Du fikk med deg at kun 38% bruker høyere enn 1024*768, og at sannsynligheten er der for at den egentlige prosentandelen er enda mindre, ikke sant? 2: Igjen, du spesifiserer ikke brukergruppe.
11. Er ett klikk mye....?

Mer enn du aner. Tommelfingerregel: Du mister 1/2 av brukerne for hvert klikk. (Det stemmer i følge Steve Krug ikke helt, da 3-4 tankeløse klikk (klikk som er en selvfølge) kan tilsvare 1-2 tankeklikk)

12. På hvilken måte?
Det ser ganske dumt ut med "Tekst" helt nederst. Vi leser fra øverste venstre hjørne ned til nederste høyre. Ha beskrivelse av felt forran felt? (konvensjon)
13. Briller....? eller kanskje skjermoppløsningen din rett og slett er for dårlig?
Skjermoppløsningen min er på 1024*768, helt normalt. Ja, jeg kan absolutt lese det, om jeg har lyst. Men jeg får ikke spesielt lyst til å lese det.
Uansett, så synes jeg innlegget ditt var fientlig rettet.
Det var det altså ikke, det har vi avklart. Men nå er vi jo begge forutinntatt mot hverandre.

 

Poenget er at det er du (webdesigneren) som skal jobbe, slik at jeg (brukeren) ikke trenger å gjøre det. For de færreste brukere kommer til å orke det.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner alt du sier her... men som jeg har sagt flere ganger...

 

Man må ikke glemme at dette er en personlig blogg. Har ingen planer om å tjene penger eller noe som helst på denne siden. Har heller ingen store planer om å få flest mulig folk til å besøke siden. (selv om de sef. er hjertelig velkommne)

 

Du kommenterer siden som om det skulle være en komersiell side... hadde det vert en komersiell side, så hadde jeg laget den litt annerledes. Med hensyn til lesbarhet etc. Bla. mindre header.

 

Tror vi har gått litt forbe hverandre her....

 

Det eneste jeg er dundrende enig med deg i er skriveleifer.

Dette er sef. unødvendig i dag hvor man har hjelpemidler for dette i tillegg. Jeg skal også innrømme at skrivekunnskapene mine kanskje ikke er blandt de beste. Jeg pleier å være god til å formulere meg, men rettskriving er jeg altså ikke spesielt god til.

 

Som sagt tidligere.

Grunnen til at det har forekommet en del rare skriverier på siden, er forde jeg brukte veldig kort tid. Noe jeg sef. også var klar over.

 

1. I følge sidestatistikken så klikker 93% av de besøkende seg inn på "om meg" derfor så har jeg lagt forklaringen om bloggen dit.

 

2. Det står ikke at du "må" klikke deg inn... uansett.. flisespeikkeri.

 

3. Å dra frem bøker om dette er helt utelukket. Dette er en helt vanlig privat blogg, så dypere enn dette bør det ikke være.

 

4. Grunnen er rett og slett forde jeg synes det blir litt unødvendig med linker, samt at jeg også ser at svært få klikker på tittellinkene. I følge statistikken på siden. Men skjønner hvorfor DU ønsker linker der....

 

7. Er forøvrig litt enig med deg angående dette. Har derfor lagt wordpress guiden inn under guider.

 

10. Flott med statistikk, men de jeg vet er inne på siden regelmessig har en skjermoppløsning på minst 1280x900. De har ikke noen problemer med headeren, og alle synes headeren er litt spesiell men "kul".

 

Om resten av hverden har en skjermoppløsning på 1024x768 er meg egentlig klinkende likegyldig. Kall gjerne siden fremtidsrettet....

 

11. Hvis ett klikk er for mye, så vet jeg ikke helt hva jeg skal si.... Dette blir bare flisespikkeri og på grensen til kverulering.

 

12. Skal ta en titt på dette...

 

13. "synd" at din skjermoppløsning ikke er høyere enn dette... men jeg endrer ikke header forde noen få henger seg opp idette. Dessuten så er det de faste besøkende som er viktigst.

 

Fiendtlig rettet:

Jeg synes fortsatt at du kunne spart deg for måten du la inn kritikken på. Dette fikk meg bare til å respektere deg og dine meninger på ett mye lavere nivå. Bærer ikke nag til deg for dette... men uansett så gir ikke en slik kritikk oppmuntring til forbedring.

 

Du snakket om bøker i sted... Kan anbefale deg en bok om "Teamwork" og "lederskap"

Man forbedrer ikke andre ved å rakke ned med billig og ufin språkbruk. Faktsik så får det både deg og medperson til å yte dårligere.

 

Helt grunneleggende...

 

Men skal ta tak i noen av punktene du nevner her... men mye synes jeg altså blir litt flisespikkeri til en privat blogg å være.

 

Peace! :thumbup:

Lenke til kommentar
Ser ut som en Telenor-underside.

 

WP forflater bloggsphæren. Jeg kan spotte Wordpress på mils avstand..........

Telenor underside?

Bloggsphæren?

 

Spotte på mils avstand.... ?

 

Er det noe galt med tjenester som Wordpress/joomla?

De fleste som driver med webdesign. Bla. keyteq.no som er en ganske veletablert designbyrå bygger designene sine på joomla og wordpress....

 

De bruker en forhåndslaget mal og konfigurerer denne til å passe brukeren. Akkurat det samme som jeg har gjort...

 

Jeg synes Wordpress og joomla er en knallbra løsning! Gratis er det også. Samt at det er hundre prosent reklamefritt. (vertfall wordpress)

 

Man kan sikkert bygge en cms løsning ala wordpress selv, hvis man har tid og kunnskapen, men det er nok ytterst få som sitter med slik kunnskap alene og sammtidig vil bruke tid på det....

Lenke til kommentar
Du virker ikke særlig åpen for kritikk :p

Jeg er fullstendig åpen for kritikk.

 

Kaller du dette konstruktiv kritikk?

Ser ut som en Telenor-underside.

 

WP forflater bloggsphæren. Jeg kan spotte Wordpress på mils avstand..........

 

Dette er jo bare en personlig mening rettet en vei. Hjelper ikke meg i det hele tatt.

 

Kommer ingen vei med dette uansett ser det ut til...

Administratorene her kan slette denne tråden hvis ønskelig.

 

Ingen sure miner fra min side folkens, men jeg synes dette blir litt "fjortis"

 

Er det noen her som vil hjelpe til med siden min, så kontakt meg via kontaktskjemaet på siden eller evt. via pm her.

 

Shallabais! :)

Lenke til kommentar

Hele gjengen her er oppfører seg som fjortiser! Vær litt voksen å gi han tilbakemeldinger på hva han kan gjøre annerledes/bedre osv. Dette ble for dumt av dere folkens!

 

Jeg imidlertid har ingeting annet enn å si at jeg har kommentert siden din før, så du vet hva jeg synes:)

 

Dette innlegget postes bare for å få sagt hvor utrolig barnslig noen av dere er!

 

Han vil ha konstruktiv kritikk, ikke stygge kommentarer om at siden hans er stygg!

 

Grow up!

 

Herlig side bjerknez!:)

Endret av oyvha6
Lenke til kommentar
Er det noe galt med tjenester som Wordpress/joomla?

De fleste som driver med webdesign. Bla. keyteq.no som er en ganske veletablert designbyrå bygger designene sine på joomla og wordpress....

Nei, det gjør vi ikke. Hvorfor skulle vi det?

 

Vårt CMS, KeyPublisher, har et eget malsystem med egen syntax etc. Det har ingenting med WP eller Joomla å gjøre. At vi gjør noe av det samme er derimot ikke til å komme utenom, men vi bygger ingenting på WP eller Joomla.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...