Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Urealistisk erstatningskrav fremsatt av student.


KVTL

Anbefalte innlegg

Ikke bare slo han først, han hadde visstnok vært ufin nok til å ta tvilsomme bilder av jentene på festen og det var vel det som startet hele greia.

OT i juss-forumet, men: Når han har blitt herostratisk berømt for dette i nasjonale media, hvor stor er sjansen for at han få de godt betalte lederjobbene han ønsker seg? Kanskje han bør saksøke seg selv fo å ha torpedert sin karriere? :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Han sier at målet er at folk skal skjønne at det ikke er greit å gå rundt å bite folk.

 

Men det er helt greit å slå folk i fjeset? Hvorfor har ikke den andre studenten saksøkt saksøkeren for legems-beskadigelse (eller hva det nå heter) og anmeldt han?

Kanskje fordi han ikke er en like stor idiot?

Jo - men hvis en eller annen amøbe hadde saksøkt meg sønder og sammen hadde jeg ikke reflektert så mye over om jeg var en idiot eller ikke. Tror jeg hadde saksøkt han tilbake ganske greit når det var snakk om så store summer.

Lenke til kommentar
Han sier at målet er at folk skal skjønne at det ikke er greit å gå rundt å bite folk.

 

Men det er helt greit å slå folk i fjeset? Hvorfor har ikke den andre studenten saksøkt saksøkeren for legems-beskadigelse (eller hva det nå heter) og anmeldt han?

Kanskje fordi han ikke er en like stor idiot?

Jo - men hvis en eller annen amøbe hadde saksøkt meg sønder og sammen hadde jeg ikke reflektert så mye over om jeg var en idiot eller ikke. Tror jeg hadde saksøkt han tilbake ganske greit når det var snakk om så store summer.

 

For så å betale dine egne saksomkostninger når du taper ditt like frivole søksmål?

Lenke til kommentar

Augene mine heldt på å trille ut når eg las om det der. Men artig at han har spylt karriera si i dass i samme slengen då.

 

"– Dommen er hårreisende. Min tillit til rettssystemet har fått seg en knekk, sier Lars Rune Føleide til bt.no."

 

og....

 

"– Ved å frikjenne tiltalte, signaliserer retten til samfunnet at det er helt greit å bite andre mennesker, så lenge man påstår at den andre slo først, sier Føleide til bt.no."

 

oooog...

 

"– Jeg forstår at jeg må moderere kravet for å bli tatt seriøst i det norske rettssystemet."

 

:!:

Endret av Frigata
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...