Gå til innhold

Får ikke solgt Gamer PC til 11500 (ny=ca.15000)


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg tenkte å spørre folk her om litt hjelp, fordi jeg får ikke solgt datamaskinen min! :\

 

Jeg har gjennom en eksamensoppgave bygd en veldig bra gaming PC som til sammen koster rundt 14000 hvis du skulle bygd den selv. Den er altså helt ny, ikke brukt, og jeg har hatt den på FINN i flere måneder uten hell (har gått fra 14000 ned til 11500).

 

Jeg får rett og slett ikke solgt den, selv om det er et uvanlig bra tilbud.. og jeg lurer da på om noen av dere vet om noen nettsider eller noen annen plass det kunne vært lurt for meg å reklamert eller lagt ut PCen på?

 

Grunnen til at jeg selger den er fordi jeg bygde den gjennom en oppgave, og ikke trenger den selv for øyeblikket.

 

Her er link til FINN annonsen min:

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=16052264

 

 

Mvh. Torstein

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du virkelig bygd en pc til 14 000,- bare for å selge den med tap igjen etterpå? Hørtes ut som en dyr eksamen.

 

Du må nok bare dumpe prisen enda mer. Stasjonære maskiner i den prisklassen der er ikke så veldig populært blant massemarkedet lengre

 

edit: også synes jeg annonseteksten ikke var noe særlig. Du prøver altfor hardt og da fremstår det bare useriøst. At delene er kjøpt i usa er heller ikke noe særlig å trekke frem.

Endret av phax
Lenke til kommentar

det var mange svar veldig fort :p

men nei jeg kjøpte jo den ikke for 14000 selv, det var det den kostet sist jeg sjekket på datakjeden. Jeg kjøpte deler via usa og fikk den derfor billigere.

 

men takk for hjelpa, skal lage ny finn annonse og ta ned prisen enda mer :\ :p

 

PCn jeg sitter på nå er så og si ubrukelig så jeg vurderer sterkt å bare ta den selv :)

Lenke til kommentar

Den har jo slettest ikke de ''kraftigste'' komponentene, kunne jo bygget opp de delene som du har til ca. 11.000, quad core 2,4 ghz er ikke i nærheten til hva I7 processorene yter eller en quad core på 3,0 ghz og det er jo det beste, sett den ned til 7-8.000 og se om noen kan være interisert i den da.

 

 

 

mvh

Lars.

Lenke til kommentar

Grunner til at du ikke får solgt pcen:

 

1."*satt sammen av en profesjonell" Har ikke du bygget den selv da. Når du selger den privat og ikke gjennom et firma, så har man jo i utgangspunktet ikke noe reklamasjonsrett.Å kalle seg profesjonell er vel å overdrive...hvis dette er eksamensoppgave så er det vel mer korrekt å si satt sammen av lærling/ elev.

 

2. 10 spill...første jeg tenkte var pirat utgaver...det betaler ikke folk for, du må spesifisere at det er orginal spill, hvis dem ikke er det hadde jeg ikke tatt det med i annonsen, men heller informert om det dersom en kjøper lurer på hva som følger med.

Skriv også at det er ekte windows vista med kode dersom det er tilfelle....ikke pirat...folk betaler ikke for pirat vare hehe.

 

3. "*dagens beste og kraftigste komponente". Vel 4 gig med ddr2 koster en nesten ingenting om dagen...og er jo blitt standard på dem fleste nyere pcer...ja til og med på bærbare. I tillegg er det DDR2 minne om er gårsdagens teknologi. Samme gjelder vel q6600...utdatert cpu, og definitivt ikke av dem nyeste og raskeste.

 

4."Hvis du skulle kjøpt denne datamaskinen på datakjeden, eller en lignende databutikk, ville den kostet over 13500 kroner, så her er det penger å spare!"

 

Penger å spare helt til noe går galt med pcen... hos datakjeden har du i hvertfall garanti på produktet du kjøper.

 

5. Sist men ikke minst. Folk som kjøper stasjonære pcer i denne prisklassen for å spille med, har som regel så pass god kjennskap til data at man velger å bygge pcen selv ( da har vi ihvertfall ingen andre å skylde på dersom noe er feilmontert eller går galt med pcen) og da har vi ihvertfall garanti på enkelt komponentene..

 

 

Tror eneste måten å få solgt denne maskinen på er å sette ned prisen en god del, og håpe på at noen fjortiser snart skal ha konfirmasjon eller lignende.

Endret av dopus
Lenke til kommentar
Grunner til at du ikke får solgt pcen:

 

1."*satt sammen av en profesjonell" Har ikke du bygget den selv da. Når du selger den privat og ikke gjennom et firma, så har man jo i utgangspunktet ikke noe reklamasjonsrett.Å kalle seg profesjonell er vel å overdrive...hvis dette er eksamensoppgave så er det vel mer korrekt å si satt sammen av lærling/ elev.

 

2. 10 spill...første jeg tenkte var pirat utgaver...det betaler ikke folk for, du må spesifisere at det er orginal spill, hvis dem ikke er det hadde jeg ikke tatt det med i annonsen, men heller informert om det dersom en kjøper lurer på hva som følger med.

Skriv også at det er ekte windows vista med kode dersom det er tilfelle....ikke pirat...folk betaler ikke for pirat vare hehe.

 

3. "*dagens beste og kraftigste komponente". Vel 4 gig med ddr2 koster en nesten ingenting om dagen...og er jo blitt standard på dem fleste nyere pcer...ja til og med på bærbare. I tillegg er det DDR2 minne om er gårsdagens teknologi. Samme gjelder vel q6600...utdatert cpu, og definitivt ikke av dem nyeste og raskeste.

 

4."Hvis du skulle kjøpt denne datamaskinen på datakjeden, eller en lignende databutikk, ville den kostet over 13500 kroner, så her er det penger å spare!"

 

Penger å spare helt til noe går galt med pcen... hos datakjeden har du i hvertfall garanti på produktet du kjøper.

 

6. Sist men ikke minst. Folk som kjøper stasjonære pcer i denne prisklassen for å spille med, har som regel så pass god kjennskap til data at man velger å bygge pcen selv ( da har vi ihvertfall ingen andre å skylde på dersom noe er feilmontert eller går galt med pcen) og da har vi ihvertfall garanti på enkelt komponentene..

 

 

Tror eneste måten å få solgt denne maskinen på er å sette ned prisen en god del, og håpe på at noen fjortiser snart skal ha konfirmasjon eller lignende.

 

 

X2 - pent!

Lenke til kommentar

Hmmm, 11500kr for en maskin uten garanti? Hos komplett får du dette til 10995

:

Antec Nine Hundred sort miditower,

Corsair Powersupply 550W Bulk, black,

Asus P5Q PRO, P45, Socket-775, DDR2,

Intel Core™ 2 Duo E8400 3.0GHz, Socket

PowerColor Radeon HD 4870 "PCS" 512MB

Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 4096MB CL5,

Hitachi Deskstar P7K500 500GB, 7200RPM,

Samsung DVD-brenner SH-S223Q/BEBN

USB2 multikortleser 3.5" sort for

Creative SB X-Fi XtremeGamer

Logitech Deluxe 250 Keyboard NO

Logitech OEM Optical Wheel Mouse Sort

Creative Inspire A200

Creative Headset HS400

Microsoft Windows Vista Home Premium

Garanti 3 år - Sende inn

Support Komplett.no - Komplett sin

 

Jeg hadde ikke vært i tvil om hva jeg hadde valgt. Eneste som er galt med din annonse er prisen du skal ha for maskinen. Alt kan selges, så lenge prisen er riktig.

Lenke til kommentar
Hei!

Jeg tenkte å spørre folk her om litt hjelp, fordi jeg får ikke solgt datamaskinen min! :\

 

Jeg har gjennom en eksamensoppgave bygd en veldig bra gaming PC som til sammen koster rundt 14000 hvis du skulle bygd den selv. Den er altså helt ny, ikke brukt, og jeg har hatt den på FINN i flere måneder uten hell (har gått fra 14000 ned til 11500).

 

Jeg får rett og slett ikke solgt den, selv om det er et uvanlig bra tilbud.. og jeg lurer da på om noen av dere vet om noen nettsider eller noen annen plass det kunne vært lurt for meg å reklamert eller lagt ut PCen på?

 

Grunnen til at jeg selger den er fordi jeg bygde den gjennom en oppgave, og ikke trenger den selv for øyeblikket.

 

Her er link til FINN annonsen min:

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=16052264

 

 

Mvh. Torstein

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=93631

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...