Gå til innhold

La oss bygge en starcruiser!


Hamnli2

Anbefalte innlegg

Jo, men det blir ikke så mye å jobbe med for musklene hvis det ikke er noen tyngdekraft. Derfor er kanskje noe sykkel-aktig løsningen. Jeg tror egentlig at vi må få til kunstig gravitasjon før vi drar på sånne reiser.

 

Støtter kunstig gravitasjon og det at vi må ha noe og trene med, spinning-sykler, tredemølle o.l.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9871234

Hvis du vil cruise blandt stjernene trenger du en "Flux Liner" bygget i hemmelighet av Locheed Martin, Skunk Works med flere. De kalles "ARV" aka Alien Reproduction Vehicle fordi teknologien er basert på utenomjordiske farkoster som har styrtet til jorden fordi de er skutt på med avansert teknologi. Den ser slik ut:

 

arv-flux-liner2.jpg

arv_flux_liner.jpg

 

 

"Well, this craft was what they called the Alien Reproduction Vehicle; it was also nicknamed the Flux Liner. This antigravity propulsion system--this flying saucer--was one of three that were in this hangar at Norton Air Force Base. [its] synthetic vision system [used] the same kind of technology as the gun slaving system they have in the Apache helicopter: if [the pilot] wants to look behind him, he can pick a view in that direction, and the cameras slew in pairs. [The pilot] has a little screen in front of his helmet, and it gives him an alternating view. He [also] has a little set of glasses that he wears--in fact, you can actually buy a 3-D viewing system for your video camera now that does this same thing--so when he looks around, he has a perfect 3-D view of the outside, but no windows. So, why do they have no windows? Well, it's probably because the voltages that we're talking about [being] used in this system were probably something between, say, half a million and a million volts of electricity." Brad Sorensen stated that at the ARV display, "a three star general said that these vehicles were capable of doing light speed or better."

 

Så denne typen teknologi er allerede utviklet, men vi kjenner 'selvfølgelig' ikke til den ennå.

Lenke til kommentar

Det der er ikke fra en film engang, bare et helt vanlig serverrom i en bedrift. NAV har et slikt som er 10 ganger større. Jeg har vært der. Blått lys i taket og ingen kabler langs gulvene. Og alle PC'ene er store racks med harddisker som blinker og lyser hele tiden. Pluss en helvetes viftestøy.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Uten tvil, ettersom skjelettet vart blir veldig fort svakt om det ikke utsettes for noen belastning. Saa et program paa national geographic der de tok opp problemene med romreise. Der hadde de en sentrifuge-lignende sykkel som ihvertfall ville gi skjelettet et minimum av "mosjon"

 

Dessuten tror forskere at tyngdekraft trengs for aa produsere friskt avkom. Det er gjort fors0k paa mus som blir f0dt i vektl0s tilstand og som ikke vet forskjell paa opp og ned etterpaa.

 

Side 2, side 1 asdkpoas, orker ikke quote :p

Endret av M@R7!N
Lenke til kommentar
jeg tenker litt mer på både plass og spesiellt kjøling, hvordan kjøle ned ett gedigent server-rom i rommet?

Ha serverne utpå skipet, der er det jo nesten absolutt nullpunkt.

 

Det er lite der som frakter varme vekk dog, så en vil kun kjøle via varmestråling - jeg er litt kildeløs nå, men jeg lurer på om jeg husker at satelitter må designes for den ekstreme oppvarmingen solen gir.

 

 

Edit: Jeg fant jeg fant!

http://science.nasa.gov/headlines/y2001/ast21mar_1.htm

 

ISS blir utsatt for denne temperaturendringen, avhengig av om solen skinner på den eller ei: -157 grader til 121 grader.

Endret av Sondring
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...