Gå til innhold

La oss bygge en starcruiser!


Hamnli2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi trenger jo en liten armada med Jedi og/eller stormtroopers. vi må jo ha noe og forsvare oss med.

 

Noe som hadde vært litt gøy ville jo være å ha andre "Land" bare små områder med andre lukter, farger, smaker osv. Hadde jo blitt dønn kjedelig med de samme sterile overflatene hele tiden. Apropo steril: Vi må jo ha ett sykehus.

Endret av andrucks
Lenke til kommentar

Jeg tror man kan reise fortere enn lyset dersom man finner en måte å brenne opp lyset foran seg. Det er jo også logisk at noe beveger seg fortere enn lyset når to lysstråler kolliderer, da blir jo summen av kollisjonen dobbelt av lysets hastighet. Og hvordan kan universet ha utvidet seg til en diameter på 90 milliarder lysår på kun 13,5 mrd år? (hvis jeg ikke tar helt feil som vi ikke skal se bort i fra:P ) Noe må ha beveget seg fortere enn lyset. Så flygemaskinen trenger en slik motor når den blir oppfunnet. :D

Endret av dronjom
Lenke til kommentar
Jeg tror man kan reise fortere enn lyset dersom man finner en måte å brenne opp lyset foran seg. Det er jo også logisk at noe beveger seg fortere enn lyset når to lysstråler kolliderer, da blir jo summen av kollisjonen dobbelt av lysets hastighet.

Det hadde kannskje vært logisk hvis verden lot seg beskrive med klassisk fysikk, men i virkeligheten er summen av kollisjonen i ditt eksempel kun 1 gang lyshastigheten. Dette "ulogiske" fenomenet er faktisk det logiske resultatet av relativitetsteorien.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg tror man kan reise fortere enn lyset dersom man finner en måte å brenne opp lyset foran seg. Det er jo også logisk at noe beveger seg fortere enn lyset når to lysstråler kolliderer, da blir jo summen av kollisjonen dobbelt av lysets hastighet.

Det hadde kannskje vært logisk hvis verden lot seg beskrive med klassisk fysikk, men i virkeligheten er summen av kollisjonen i ditt eksempel kun 1 gang lyshastigheten. Dette "ulogiske" fenomenet er faktisk det logiske resultatet av relativitetsteorien.

 

hvorfor blir det ikke fortere? for øvrig så er jo også tiden relativ, så da gjelder det bare å få tiden til å gå senere :yes: har kanskje med psyken å gjøre, at alle opplever litt forskjellig tid, men det skal gå enkelt :cool:

Lenke til kommentar

Min teori er at når noe kolliderer med en sum som tilsier en hastighet raskere enn lyset (hvis det er mulig) vil det komme en gnist eller begynne å brenne.

 

I girsystemet på starcruseren trengs det dessuten et gir som tilsier hastigheten 680 m/s, altså dobbelt av lydens hastighet, for da har man gleden av å høre ting baklengs!! :D musikkisum

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...