Gå til innhold

[Løst]Hjelp ang Pc som blir fjernstyrt


Anbefalte innlegg

Jeg skriver dette innlegget på vegne av en annen. Vi har hatt problemer med viruset win32 tidligere. Min pc virker helt fint, men de har hatt masse problemer i etterkant. De har kjøpt ny ruter, nytt modem osv da de ikke har kommet seg på nett etter viruset.

 

I dag logget hun på som vanlig. Umiddelbart var det noen som overstyrte hennes pc. Pekeren gikk på start, outlook og leste mail. Deretter ble det tegnet en rød sirkel på skrivebordet, andre mailprg ble åpnet og mail ble lest. Hun forsøkte å sette i gang en scan av maskinen. Da ble tastaturet låst. Eneste mulighet for å logge av maskinen var å ta ut batteriet. Startet maskinen på nytt og akkurat det samme skjedde.

 

Jeg har aldri hørt om noe liknende en gang. Håper noen av dere kan hjelpe. Og nei ingen av oss er psykisk ustabile:)

 

En liten detalj er at det kom opp en liten box hvor det stod remote control + etternavn ++++++

Endret av teflonhjernen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det ikke lettere å fjerne nettverksforbindelsen i stedet for å ta ut batteriet? :p

 

Dersom formatering er uønsket, sjekk hvilke forbindelser brannmuren er åpen for, og sjekk etter skadelig kode, både med anti-spyware- og ativirusprogram. Det kan også være verdt å ta en titt på hvilke programmer som starter når maskinen skrus på. Dette finner du ved å trykke Start -> Kjør -> skriv "msconfig" -> Oppstart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...