Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Anklagd for å true annen elev med kniv, mektig lei av anklagene mot meg nå!


PyrionZ

Anbefalte innlegg

Måtte på rektors kontor i dag, der jeg fikk høre at jeg hadde truet en annen elev på skolen med kniv! Noe jeg selvsagt ikke har! I forrige uke ble jeg også anklaget for å ha mobbet ei jente i klassa mi, som jeg ikke har noe med å gjøre. Dette var ikke så ille, men det at jeg hadde truet de unga med kniv var faen meg dråpen!

 

De er paranoide til de grader også, fikk kjeft for å ha fulgt etter dem, da jeg skulle til klasserommet mitt. Jeg gikk som vanlig ned til rommet, han ene gutten gikk foran, og skulle inn rommet før. Derfor trudde han at jeg fulgte etter han. Er så mektig lei av alt denna driten jeg får nå! går i 10.klasse, så vil ikke få dårligere karakterer pga disse drittunga!

 

Men, lyst til at de skal få litt "problemer" for å ha anklaget meg for å ha truet de med kniv, for det er temmelig alvorlig. Så, kan jeg lage en "sak" av dette?

 

På forhånd takk for svar!

Endret av -pyrion-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det må vel være en grunn til at de anklager deg for å true dem?

 

Jeg har svært vanskelig for å tro at noen du tilfeldigvis gikk bak på vei til klasserommet går til rektor eller andre lærere for å forklare at du truet dem med kniv, dersom det ikke ligger noe bak det.

 

Ut fra innlegget ditt ser det også ut til at du har blitt anklaget for andre ting før. Er det på tide å gå litt i seg selv? Er det noe du gjør, som kan virke provoserende på andre?

Lenke til kommentar

Jeg er av typa som sier min mening, går i svart (metall stil), og folk er generelt redd meg. Nei, jeg har ikke gjort dissa en dritt! Hadde jeg gjort noe, så hadde jeg ikke postet denne tråden og klagd. Da måtte jeg ha stått opp til egne handlinger, og gjort noe med det. Men, jeg har ikke gjort noe.

Lenke til kommentar

Jeg kjenner deg ikke, men jeg vil tro at en slik "jeg-mener-hva-jeg-vil"-holdning kan ha negativ effekt ovenfor medelevene dine og lærerne dine, spesielt med tanke på at de beskylder deg for noe slikt - som tross alt er en ganske alvorlig anklage.

 

Hadde jeg vært i samme situasjon som deg, tror jeg ikke at jeg ville laget noen sak av det. Du vet at du har ditt på det rene, og det vil være dumt å strekke strikken lenger.

 

Beklager om jeg tråkker på noen tær her, men du sier også: "folk er generelt redd meg". Synes du det er greit...? Jeg hadde på ingen måte følt meg bra hvis jeg visste at folk var redd for å omgås meg. I så måte kan jeg på sett og vis forstå at de andre opplever deg som en trussel. Folk man føler seg truet av, har man også lavere terskel for å anklage for noe.

 

Edit: Skrivefeil.

Endret av magnusalex
Lenke til kommentar

Tråkker ikke på noen tær. Men, folka som begynte i 8 i høst, var redde meg. Man er jo alltid "redd" de største på skola. Men, er jeg og en kamerat som folk sier de er mest redde for, pga utseende osv. Jeg har aldri hatt noe godt forhold til lærere pga, forskjellsbehandling fra første skoledag.

 

Er vel ikke mye å gjøre i denne saken, men er litt irritert og forbløffet over at folk anklager meg for slikt.

Lenke til kommentar

Så klart er man "redd" de eldste på skolen, det er jo litt slik det skal være... :)

 

Forstår godt at du er irritert, men jeg tror den beste løsningen vil være å tenke rasjonelt og la saken ligge. Så lenge du har forklart at anklagen ikke er tilfelle, og at du selvfølgelig ikke bærer kniv med på skolen, har du ingenting å frykte.

 

;)

Lenke til kommentar

Jeg forstår hva du mener og situasjonen din, men om du ikke truet dem med kniv og dem anklager deg så er det enten du som ikke har fortalt oss hvor kniven kommer inn i bildet eller så er det du som burde rapportere dem for falsk anklaging.

 

Kanskje folk hadde akseptert deg mer om du tårer å ikke være så kjepphøy og skummel, selv om det er positiv i ditt syn så får du massevis av negative konsekvenser. :)

Lenke til kommentar

Sant så sant, men jeg har lixm ikke så mye i mot det, folka blir kjent med meg, og finner ut åssen jeg er når jeg ikke er "skummel" lengre: p

 

Har ikk gjort eleven en eneste ting. Ikke en ussel kommentar en gang. Så skjønner ikke hvorfor han sier at jeg har trua han med kniv.

 

Edit: Hvem skal jeg eventuelt rapportere til ang falsk anklage?

Endret av -pyrion-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...