Gå til innhold

Utdanning lønner seg ikke i Norge!


arsenal82

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...
-Dette vet jeg ikke, men tror ofte de høye årslønnene på håndverkere inkluderer en del overtid. Når du blir eldre vil du lære å sette pris på fritiden.

 

 

Og til slutt:

"Mange hadde hatt det godt om de ikke visste at andre har det bedre"

 

 

 

stemmer det at de med så mye i lønn har jobba sykt mye overtid

Lenke til kommentar
Rådspørrende konsulenter er noe av det morsomste å komme ut for.

En jeng grøthuer som tror de har greie på ting men når det kommer til stykket lager kaos og rot når ideene og rådene deres slår feil for faglig ekspertise er noe dritt der i gården.

Det er utrolig hvor mye som ser fint og flott ut på pappiret som er verdiløst i virkeligheten.

Jeg har kastet bort mye tid på verdiløst arbeid som konsulenter kokte i hop og som ikke har fungert i virkeligheten.

 

Beklager men måtte bare få det ut.

 

Hehe, akkurat som håndverkere som ikke gjør som rådgivende ingeniør sier, fordi "det er sånn de alltid har gjort det" eller en eller annen grunn som førar til at ting går dårlig. Slikt slår som alltid begge veier, og det er nok av tabber som gjøres i de fleste yrker, pga manglende erfaring, manglende dyktighet, tidspress, dårlig kommunikasjon eller annet. Dog vil jeg tro de fleste Rådigvende som er sånn halveis saklige setter pris på tilbakemelding, så slipper de å gjøre samme tabbe neste gang :)

 

Forøvrig er jeg ikke så veldig enig med trådstarter, rent økonomisk lønner det seg kanskje ikke. Men det er jo åpenbart at godene tilsammen er ganske bra (ihvertfall tror folk det), siden så mange tar høyere utdannelse. Det er endel problematisk fordeling av lønn her i norge. (feks at folk som skummer fløte, og gjør en like god jobb som en veltrent labrotte (valutaspekulanter) tjener masse), at håndverkere relativt sett tjener bedre i norge enn i mange andre land ser jeg ikke på som noe enormt problem.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...