Gå til innhold

Stortingsvalg 2009 - Har du bestemt deg (allerede)? (Stortingsvalg 2009)


Stortingsvalg 2009 - Har du bestemt deg (allerede)?  

594 stemmer

  1. 1. Har du bestemt deg (allerede)?

    • Ja
      402
    • Nei
      157
    • Vet ikke
      35
  2. 2. Hva stemte du ved forrige stortingsvalg?

    • Venstre
      20
    • Arpeiderpartiet
      35
    • Høyre
      26
    • FrP
      63
    • SV
      19
    • Krf
      3
    • Sp
      5
    • Rødt
      10
    • Annet
      6
    • Blankt
      18
    • Har ikke kunnet stemme før i år
      90


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fra TV2.no igår:

 

"Høyre går tilbake 2,1 prosentpoeng til 14,1 prosent, men Frp sikrer klart borgerlig flertall på Opinions partibarometer.

 

Med 27,7 prosents oppslutning for Frp ville de borgerlige partiene ville til sammen ha fått 91 representanter på Stortinget hvis meningsmålingen var valgresultatet. Det viser meningsmålingen Opinion har utført for Avisenes Nyhetsbyrå (ANB) i august.

 

...

 

Likevel går alle de tre rødgrønne partiene fram på målingen. Arbeiderpartiet går fram 1 prosentpoeng til 30,4 prosent. SV får 7,4 prosent, fram 0,8, mens Senterpartiet får 5,7 prosent, fram 0,5 prosentpoeng. (©NTB)"

 

 

Endelig svar kommer 14. / 15. sept.

Lenke til kommentar

Skal stemme for første gang i høst, det ser jeg fram til!

 

Aftenpostens valgomat sier jeg burde stemme Rødt, og TV2 Nyhetenes sier SV. Men å stemme Rødt er det egentlig lite vits i (jeg er da taktisk, hehe), da det store målet for høstens valg er å unngå en ny, borgerlig regjering. Derfor blir det nok at jeg stemmer det realistiske alternativet, altså rødgrønt.

 

På partitesten.no (grundig) er jeg 47% SV :)

Endret av Speik
Lenke til kommentar

NRKs partitest er litt snodig. Det har vært soleklart flertall til FRP i alle andre tester, i denne fikk jeg Høyre syltynt foran FRP, rart.

Forøvrig har de fleste som har tatt testen fått en av de tre rødgrønne partiene og bare noen få prosent skiller dem, stikk i strid med de andre testene og opinionen generelt. Hvem tror at SV eller SP vil få nesten like stor oppslutning som AP ved valget? Enten en useriøs test (ikke umulig siden den er publisert på nettsidene til Arbeiderpartiets RiksKringkasting) eller så har det vært en flom av SV/SP-tilhengere å tatt testen.

Lenke til kommentar

det som kan virke underlig er at mens noen partier stadig øker så blir de likevel ikke flertall.

i ett øyeblikk øker den ene siden og i neste minker de avhengig av hvem som tar testen

 

mange er enige med FRP men tør likevel ikke å gi dem makten.

tro om det er fordi de tror for mye på propagandaen fra AP ( som også alt for mange støtter ufrivillig gjennom LO) ?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...