Gå til innhold

Test: AM3 er her


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skulle ønske noen fikk testet gigabyte kortet som faktisk støtter ddr3@1600

 

Skulle likt å se om det hjelper noe kontra ddr3@1333

Asus-kortet brukt i testen støtter DDR3@1600. Det har blitt stilt flere spørsmål rundt dette med DDR2 vs DDR3, så planen blir å ta et dypdykk i minnetestene i oppfølgningsartikkelen.

 

På side to skriver dere igjen at 9850 har htt frekvens på 1 ghz, det har den ikke, Den har htt frekvens på 2 ghz.
Takker, fikset nå :)

 

Ceep em coming folks, flere slike tester.
Workin' on it :wee:
Lenke til kommentar
Virksom ddr3 gjøre ikke så mye iforhold ph2 med ddr2.

Jeg håper vi får se tester etter hvert som sammenligner samme AM3-prosessor med

DDR3-800 vs DDR2-800 vs

DDR3-1066 vs DDR2-1066 vs

DDR3-1333 vs

DDR3-1600 vs

DDR3-2000

 

PS. Nå var det ikke store forskjellen mellom DDR2-1066 og DDR3-1333 når det kom til Intels X38 brikkesett i sin tid heller.

Lenke til kommentar
Men jeg vil rette flengende kritikk for at HW.no ikke la fram overklokkingen og hvordan denne ble gjort. Plutselig var "bare" overklokket uten at noe dokumentasjon har blitt lagt fram. Jeg er ikke skeptisk, men det er nokså sedvane å legge fram hvordan man har kommet fram til dette.
Jeg ser at dette ikke er nevnt, ja. Takk - skal se om jeg får lagt det til. Som nevnt et par ganger tidligere, er det også planer for en oppfølger til denne testen - som skal gå nærmere på bl.a. overklokking og minnevalg.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Men jeg vil rette flengende kritikk for at HW.no ikke la fram overklokkingen og hvordan denne ble gjort. Plutselig var "bare" overklokket uten at noe dokumentasjon har blitt lagt fram. Jeg er ikke skeptisk, men det er nokså sedvane å legge fram hvordan man har kommet fram til dette.

 

Nå tar du av her.

 

Hw.no/Adrian er ikke aleine om å "kun" vise til resultat(er) overklokket, samt skrive at det er overklokket og testet klokket (som her).

Hardware.dk bl.a...

"Dokumentasjon"/"kommet frem til dette" er normalt CPUZ-screenies. Mao. av liten verdi for en "noob" uansett.

Ved testing av hk viser man imidlertid ett par "screenies" fra Bios. Heller ikke annet enn retningsgivende.

For mer detaljerte "innstilllinger" for en gitt klokk (som på ingen måte er en facit) går man til relevante fora (for sitt oppsett.. eller det man vurdere å anskaffe).

 

@Theo:

Poenget her er ikke kjøling eller 24/7-setting.

Til det må man teste mye mer enn det som gjøres i en slik test av *flere* CPU'er..

Vanligvis.

 

Det er mer konktruktivt å komme med positiv kritikk/ønsker til andre/endrede tester, enn ren "nedrakking".

Det gjelder all tilbakemelding i andre sammenheng også.

Lenke til kommentar
Wanting even more, we tossed on the ASUS Triton 81 CPU Cooler and cranked up the CPU Voltage to 1.47V and was able to reach 3.84GHz. This overclock would error on Prime95 after a couple hours, but it ws pretty close to being stable. With a few more hours of voltage tweaking this processor could likely hit the 4GHz mark on air cooling! By overclocking the CPU frequency was increased by 1,235MHz, which is an overclock of 46%!

 

Dette lover jo bra :yes: 810cpu'n

 

http://www.legitreviews.com/article/898/14/

Endret av Goodall
Lenke til kommentar
Men jeg vil rette flengende kritikk for at HW.no ikke la fram overklokkingen og hvordan denne ble gjort. Plutselig var "bare" overklokket uten at noe dokumentasjon har blitt lagt fram. Jeg er ikke skeptisk, men det er nokså sedvane å legge fram hvordan man har kommet fram til dette.

 

Nå tar du av her.

 

Hw.no/Adrian er ikke aleine om å "kun" vise til resultat(er) overklokket, samt skrive at det er overklokket og testet klokket (som her).

Hardware.dk bl.a...

"Dokumentasjon"/"kommet frem til dette" er normalt CPUZ-screenies. Mao. av liten verdi for en "noob" uansett.

Ved testing av hk viser man imidlertid ett par "screenies" fra Bios. Heller ikke annet enn retningsgivende.

For mer detaljerte "innstilllinger" for en gitt klokk (som på ingen måte er en facit) går man til relevante fora (for sitt oppsett.. eller det man vurdere å anskaffe).

 

@Theo:

Poenget her er ikke kjøling eller 24/7-setting.

Til det må man teste mye mer enn det som gjøres i en slik test av *flere* CPU'er..

Vanligvis.

 

Det er mer konktruktivt å komme med positiv kritikk/ønsker til andre/endrede tester, enn ren "nedrakking".

Det gjelder all tilbakemelding i andre sammenheng også.

Hvor er det at ting tar av her..? Det er ikke nedrakking. Jeg vil vite hvordan man har kommet fram til dette, om det er stresstestet osv. Det er helt legitimt å ønske få denne informasjonen, og det hever også nivået på artikkelen og det som kalles troverdighet.

 

Testen for øvrig er det ikke noe negativt å si på.

Endret av bjornh
Lenke til kommentar
Men jeg vil rette flengende kritikk for at HW.no ikke la fram overklokkingen og hvordan denne ble gjort. Plutselig var "bare" overklokket uten at noe dokumentasjon har blitt lagt fram. Jeg er ikke skeptisk, men det er nokså sedvane å legge fram hvordan man har kommet fram til dette.
Jeg ser at dette ikke er nevnt, ja. Takk - skal se om jeg får lagt det til. Som nevnt et par ganger tidligere, er det også planer for en oppfølger til denne testen - som skal gå nærmere på bl.a. overklokking og minnevalg.

 

Det som er positivt, er jo at dere tar i mot tilbakemelding, og det er veldig bra. Jeg vil for øvrig påpeke at jeg faktisk tror på resultatene, men jeg vil gjerne se hvordan dere kom fram til det i testen.

Lenke til kommentar

 

Virksom ddr3 gjøre ikke så mye iforhold ph2 med ddr2.

Jeg håper vi får se tester etter hvert som sammenligner samme AM3-prosessor med

DDR3-800 vs DDR2-800 vs

DDR3-1066 vs DDR2-1066 vs

DDR3-1333 vs

DDR3-1600 vs

DDR3-2000 vs

 

PS. Nå var det ikke store forskjellen mellom DDR2-1066 og DDR3-1333 når det kom til Intels X38 brikkesett i sin tid heller.

 

 

xbitlabs.com har en del sider der de kjører tester på DDR2 800/1066 mot DDR3 1333/1600

Link til test

Endret av Bjornivar
Lenke til kommentar
Jeg synes artikkelen var bra, har ingenting å utsette på den, godt jobbet. Og ser frem til det du skal skrive om overklokkingen Adrian :)

 

Og da helst med en litt heftigere kjøler enn stock! Ble veldig fristet til å kjøpe en 720BE. X2 4200+ prosessoren min begynner å puste tungt om dagen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...