Gå til innhold

Småprat om årets valg (Stortingsvalg 2009)


Anbefalte innlegg

Du vet at det er en forskjell mellom hvor engasjerte de er, og hva slags resultater de får med politikken sin?

Nå har ikke Krf hatt allverden med makt de siste årene da...

Det jeg snakker om, er at du må tenke på hva resultatene blir av politikken deres er. Det handler ikke bare om å sende penger ned til Afrika, det handler også om hvordan man bruker pengene. Du trenger ikke å ha sett resultatene av politikken deres, du kan bruke hjernen og finne ut hva du tror resultatet blir,

 

For det andre burde du bry deg om andre saker også, Hva med homofili? Hva med skolesystemet? Hva med alt det andre?

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det jeg snakker om, er at du må tenke på hva resultatene blir av politikken deres er. Det handler ikke bare om å sende penger ned til Afrika, det handler også om hvordan man bruker pengene. Du trenger ikke å ha sett resultatene av politikken deres, du kan bruke hjernen og finne ut hva du tror resultatet blir,

 

For det andre burde du bry deg om andre saker også, Hva med homofili? Hva med skolesystemet? Hva med alt det andre?

Jeg gir faen i om vi får flere privatskoler eller om skattene blir høyere. Det er bare finpussing på en ellers suveren stat.

Alt handler bare om prioritering, og jeg prioriteter å bekjempe fattidommen foran nye veier på vestlandet. Er det vansklig å forstå?

Lenke til kommentar
Det jeg snakker om, er at du må tenke på hva resultatene blir av politikken deres er. Det handler ikke bare om å sende penger ned til Afrika, det handler også om hvordan man bruker pengene. Du trenger ikke å ha sett resultatene av politikken deres, du kan bruke hjernen og finne ut hva du tror resultatet blir,

 

For det andre burde du bry deg om andre saker også, Hva med homofili? Hva med skolesystemet? Hva med alt det andre?

Jeg gir faen i om vi får flere privatskoler eller om skattene blir høyere. Det er bare finpussing på en ellers suveren stat.

Alt handler bare om prioritering, og jeg prioriteter å bekjempe fattidommen foran nye veier på vestlandet. Er det vansklig å forstå?

Så du bryr deg ikke om homofile får rettighetene sine? Du bryr deg ikke om pengene du bruker på Afrika faktisk hjelper? Du bryr deg ikke om at Norge gjør det helt elendig på internasjonale tester? Du bryr deg ikke om global oppvarming og dens effekter, spesielt på fattige land? Det eneste du bryr du deg om, er at vi sier at vi skal hjelpe fattige land. Selv om du gir blaffen i alle de andre viktige sakene, får du ihvertfall gå igjennom partiene og se på hvem du mener gir best resultater i bistandpolitikken deres, eller så kan du like godt bli hjemme.

 

PS: Jeg forsto at du ikke brydde deg om skattepolitikk. Derfor skrev jeg ingenting om det.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
Så du bryr deg ikke om homofile får rettighetene sine? Du bryr deg ikke om pengene du bruker på Afrika faktisk hjelper? Du bryr deg ikke om at Norge gjør det helt elendig på internasjonale tester? Du bryr deg ikke om global oppvarming og dens effekter, spesielt på fattige land? Det eneste du bryr du deg om, er at vi sier at vi skal hjelpe fattige land. Selv om du gir blaffen i alle de andre viktige sakene, får du ihvertfall gå igjennom partiene og se på hvem du mener gir best resultater i bistandpolitikken deres, eller så kan du like godt bli hjemme.

 

PS: Jeg forsto at du ikke brydde deg om skattepolitikk. Derfor skrev jeg ingenting om det.

Hehe, tror du verden går under om Krf kommer til makten? Etter mitt syn finnest det ingen dumme partier. De fleste partiene har en ideologi som lar seg gjennomføre smertefritt. Forsjellen er bare prioriteringene, det er der folk er uenige og i dette tilfelle føler jeg Krf prioritererdet det jeg brenner for mest.

 

Man er heldig om man finner ett parti som står for alt det samme som du mener selv. Det har jeg selv gitt opp, og da må jeg faktisk ofre litt for å få frem det jeg vil.

 

Edit: leif...

Endret av Lawliet
Lenke til kommentar
Så du bryr deg ikke om homofile får rettighetene sine? Du bryr deg ikke om pengene du bruker på Afrika faktisk hjelper? Du bryr deg ikke om at Norge gjør det helt elendig på internasjonale tester? Du bryr deg ikke om global oppvarming og dens effekter, spesielt på fattige land? Det eneste du bryr du deg om, er at vi sier at vi skal hjelpe fattige land. Selv om du gir blaffen i alle de andre viktige sakene, får du ihvertfall gå igjennom partiene og se på hvem du mener gir best resultater i bistandpolitikken deres, eller så kan du like godt bli hjemme.

 

PS: Jeg forsto at du ikke brydde deg om skattepolitikk. Derfor skrev jeg ingenting om det.

Hehe, tror du verden går under om Krf kommer til makten? Etter mitt syn finnest det ingen dumme partier. De fleste partiene har en ideologi som lar seg gjennomføre smertefritt. Forsjellen er bare prioriteringene, det er der folk er uenige og i dette tilfelle føler jeg Krf prioritererdet det jeg brenner for mest.

 

Man er heldig om man finner ett parti som står for alt det samme som du mener selv. Det har jeg selv gitt opp, og da må jeg faktisk ofre litt for å få frem det jeg vil.

 

Edit: leif...

Nei, jeg tror ikke verden går under KRF kommer til makten, haha. Jeg har faktisk ingenting imot KRF, og de er nærmere meg en venstresiden, men jeg tror du stemmer og bare bryr deg om hvem som sier de skal hjelpe fattige mest. Ikke om de faktisk vil hjelpe fattige, eller om resten av politikken deres er god. Bryr du deg så lite om politikk, kan du like så godt bli hjemme.

 

Dette handler ikke om prioriteringer, dette handler om at du ikke bryr deg om hva konsekvensene av partienes politikk er.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
men jeg tror du stemmer og bare bryr deg om hvem som sier de skal hjelpe fattige mest.

Da tror du feil. Det jeg sier er at alle partiene har vett, og Norge vil fungere uavhengig av hvilket parti som har makten.

Derfor ser jeg ingen grunn til at jeg skal prike på småsaker når jeg velger parti. Det viktigeste for meg er å hjelpe u-landene. Da velger jeg det partiet som jobber mest for det, så for jeg heller ofre litt småsaker som jeg kansje ikke er enig i.

 

Og bare så det er sagt, så er jeg svært politisk interessert.

Lenke til kommentar
men jeg tror du stemmer og bare bryr deg om hvem som sier de skal hjelpe fattige mest.

Da tror du feil. Det jeg sier er at alle partiene har vett, og Norge vil fungere uavhengig av hvilket parti som har makten.

Derfor ser jeg ingen grunn til at jeg skal prike på småsaker når jeg velger parti. Det viktigeste for meg er å hjelpe u-landene. Da velger jeg det partiet som jobber mest for det, så for jeg heller ofre litt småsaker som jeg kansje ikke er enig i.

 

Og bare så det er sagt, så er jeg svært politisk interessert.

Jeg liker hvordan du ignorerer en del av posten min hele tiden. Nettopp det at du ikke en gang bryr deg om hvem som en gang fører den beste bistandpolitikken. Du ofrer heller ikke noen småsaker, du ignorer fullstendig resten av KRF sin politikk.

 

Du er ikke poltisk interessert. Det må du komme lenger ut på landet med. Hvem var det som kom og spurte om hvilket parti som bryr seg mest om bistand? For en med noe som helst kunnskap om politikk, ville ha visst dette her. For det andre, hvem er det som er politisk interessert som stemmer på et parti, på grunn av en sak.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
Du er ikke poltisk interesert. Det må du komme lenger ut på landet med. Hvem var det som kom og spurte om hvilket parti som bryr seg mest om bistand? For en med noe som helst kunnskap om politikk, ville ha visst dette her.

Kan man ikke lenger vere politisk interessert uten å ha kunnskap om enkeltpartier?

Jeg liker hvordan du ignorerer en del av posten min hele tiden.

Vel, jeg synst bare ikke det er så interessant å høre på deg babble i vei om "du bryr deg ikke om ditt og datt". Prøv heller å forstå hva jeg mener du.

Lenke til kommentar
Kan man ikke lenger vere politisk interessert uten å ha kunnskap om enkeltpartier?

Har du ikke en gang giddet å sette deg ned å finne ut hva partiene mener i den ene saken som du mener er viktigere enn alle andre, da er du ikke særlig politisk interessert. Du var ikke politisk interessert i gamle dager heller.

 

Vel, jeg synst bare ikke det er så interessant å høre på deg babble i vei om "du bryr deg ikke om ditt og datt". Prøv heller å forstå hva jeg mener du.

Hva er det jeg trenger mer enn dette

- Hvilket parti engasjerer seg mest imot fattigdom og slikt?

- KRF

- Greit, da tror jeg at jeg stemmer dem...

 

Det er tydlig du ikke tenker på hva som er konsekvensene av KRF sin bistandpolitikk, og når det eneste du bryr deg om er hvem som har det i kjeften, da bryr du deg ikke om resten av politikken deres. Er du så lite interessert, foreslår jeg at du venter med å stemme til du modner litt.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
Det er tydlig du ikke tenker på hva som er konsekvensene av KRF sin bistandpolitikk, og når det eneste du bryr deg om er hvem som har det i kjeften, da bryr du deg ikke om resten av politikken deres. Er du så lite interessert, foreslår jeg at du venter med å stemme til du modner litt.

Hehe, tror du ikke jeg viste noe om Krf's utenriks politikk før jeg spurte? :p Jeg liker forøvrig ikke at du sier at jeg må vente med å stemme til jeg modner til. Du ser helt klart ikke logikken i tenkingen min, så den kunne du spart deg for.

Har du ikke en gang giddet å sette deg ned å finne ut hva partiene mener i den ene saken som du mener er viktigere enn alle andre.

Såklart har har jeg det. Dessuten trenger ikke kunnskap å ha noen assosiasjoner med interesse å gjøre.

Lenke til kommentar
Det er tydlig du ikke tenker på hva som er konsekvensene av KRF sin bistandpolitikk, og når det eneste du bryr deg om er hvem som har det i kjeften, da bryr du deg ikke om resten av politikken deres. Er du så lite interessert, foreslår jeg at du venter med å stemme til du modner litt.

Hehe, tror du ikke jeg viste noe om Krf's utenriks politikk før jeg spurte? :p Jeg liker forøvrig ikke at du sier at jeg må vente med å stemme til jeg modner til. Du ser helt klart ikke logikken i tenkingen min, så den kunne du spart deg for.

Har du ikke en gang giddet å sette deg ned å finne ut hva partiene mener i den ene saken som du mener er viktigere enn alle andre.

Såklart har har jeg det. Dessuten trenger ikke kunnskap å ha noen assosiasjoner med interesse å gjøre.

1. Ja, var du full når du skrev dette

- Hvilket parti engasjerer seg mest imot fattigdom og slikt?

- KRF

- Greit, da tror jeg at jeg stemmer dem...

Hva slags spesiel tenkegang er det jeg ikke forstår i disse kommentarene? Når du skriver slikt og stemmer på KRF fordi de har det i kjeften på en sak, da bør du vente med å stemme til du blir litt mer moden.

 

2. Har du interesse om politikk, skaffer du deg også kunnskap om de forskjellige partiene.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
Hva slags spesiel tenkegang er det jeg ikke forstår i disse kommentarene?

Kanjse det at jeg tenker annenledes en deg?

2. Har du interesse om politikk, skaffer du deg også kunnskap om de forskjellige partiene.

Hva om jeg nettopp har blitt interessert?

1. Ja, var du full når du skrev dette

- Hvilket parti engasjerer seg mest imot fattigdom og slikt?

- KRF

- Greit, da tror jeg at jeg stemmer dem...

Hvorfor skulle jeg vere full. Jeg hadde på forhand funnet ut at Krf var høyaktuelt, om han nå hadde svart noe annet ville jeg selvsagt revurdert valget mitt og sett over om det var noe jeg ikke hadde fått med meg. En bekreftelse med andre ord. Sjønner?

Lenke til kommentar
Nå er jo ikke bistandspolitikk et nytt tema, og i mine øyne er det noe galt. Vi (les: vesten) utnytter så godt som det er mulig, og ikke faen om det funker å pumpe noen stakkars "plaster-på-såret" milliarder uvillkårlig inn i Afrika.

 

Synd...

Nå blir ikke bistandsmidler pumpet vilkårlig inn i utviklingsland da. Det er selvsagt mye som er galt med hvordan mye bistandspenger blir brukt, men generelt så er det ikke galt med bistand.

Lenke til kommentar
Jo bistand er galt... annet enn i katastrofer... og vil ikke hjelpe når har hard proteksjonisme fra vesten og ikke lar fattige land delta i markedet!

Fjern alle tollsatser i verden, forby det, så vil man slippe å gi bistand til de aller fleste land.

Det er bare tull at fattige land ikke får delta i markedet ...

Lenke til kommentar
Jo bistand er galt... annet enn i katastrofer... og vil ikke hjelpe når har hard proteksjonisme fra vesten og ikke lar fattige land delta i markedet!

Fjern alle tollsatser i verden, forby det, så vil man slippe å gi bistand til de aller fleste land.

Det er bare tull at fattige land ikke får delta i markedet ...

De får delta, men ikke på det nivået de ønsker, stort sett alle land i Afrika krever gjennom Verdens handels organisasjon mindre proteksjonisme, når land som Norge har 400 % tollsatser på enkelte matvarer.. da er det ikke så lett å delta... med den jævla proteksjonismen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+12341842

Når vi snakker om bistandspolitikk så vil jeg heller si at Høyre har den beste politikken på det området. Høyre vil opprettholde dagens bistandsnivå, og i tillegg fjerne tollmurer som holder fattige nede. KrF har ikke noe imot tollmurer, og FrP er skeptisk til bistand. Så hvis du, Camlon, er veldig opptatt av bistand o.l. så vil jeg egentlig råde deg til å stemme Høyre.

Lenke til kommentar
Når vi snakker om bistandspolitikk så vil jeg heller si at Høyre har den beste politikken på det området. Høyre vil opprettholde dagens bistandsnivå, og i tillegg fjerne tollmurer som holder fattige nede. KrF har ikke noe imot tollmurer, og FrP er skeptisk til bistand. Så hvis du, Camlon, er veldig opptatt av bistand o.l. så vil jeg egentlig råde deg til å stemme Høyre.

Jeg stemmer Høyre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...