Gå til innhold

Høy lønn med kortest mulig utdannelse. Forslag?


Anbefalte innlegg

Ja du hørte riktig. Jeg lurer på hvilken jobb/utdannelse som gir mulighet for høy(est mulig) lønn med kort udannelse.

 

Jeg vurderer å bli flygeleder (15 mnd skole, 9-12 mnd praksis m/½lønn). Noen bedre forslag?

 

Jeg kan liste opp til nå:

- Flygeleder

- Lokomotivfører

- Avisbud(?)

Endret av apegryn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis målet er å få mest mulig lønn ut av minst mulig utdanning er det masse jobber i næringslivet som ikke stiller spesielle krav til skolegang. Starter du som selger i en bedrift, er smart, jobber hardt og blir forfremmet, tjener du fort veldig greit. Er du derimot ute etter en kort utdannelse som helt sikkert vil gi deg jobb, finnes det tryggere alternativer.

Heismontører tjener graps. Da snakker vi vg 1 og 2 og lærlingetid på 2,5 år.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU

Flygeleder tilfredsstiller nok krav til kort utdanning og høy lønn (beg på 560).

 

Ver dog klar over at dette er en utrolig hard utdanning hvor det kreves at man er 100 % fokusert og engasjert hele tiden. I utgangspunktet har man bare lov til å ha 1-2 dokumenterte fraværsdager per semester, og man må søke disp på alt fravær. Det godtas ingen form for "sporadisk fravær", og all undervisning er obligatorisk.

Lenke til kommentar
Virker litt rart å kun velge jobb utifra kortest mulig utdanning + lønn.. Du kan jo prøve å vinne i lotto og deretter leve på renten.. funker sikkert om du vinner en liten slant

Hva er rart med raske penger?

 

Kun idioter spiller lotto. Gevinst / Innsats = ~0,5

 

Og motivasjonen, for de som lurte, er å spare penger nok til at jeg kan tjene litt ekstra på høyrente eller verdipapirer i fremtiden. Da må jeg ha en jobb som gjør meg i stand til å spare opp mot 80-100 000 i året i noen år. Det klarer jeg ikke nå.

Lenke til kommentar

Sier meg enig i at flygeleder er en kort og bra utdanning. Og startlønna ligger jo på rundt 550 000 når, og topplønna ligger på rundt 1 million. Men før du får begynne på noe flygeleder utdanning må du jo igjennom en vanskelig opptaksprøve. Og du må studere i Sverige. Etter endt utdanning er det Avinor som bestemmer hvor du skal jobbe, og da er du pliktig til å flytte til Oslo, hvis det er der de vil ha deg til å jobbe.

Lenke til kommentar
Hva er rart med raske penger?

 

Kun idioter spiller lotto. Gevinst / Innsats = ~0,5

 

Og motivasjonen, for de som lurte, er å spare penger nok til at jeg kan tjene litt ekstra på høyrente eller verdipapirer i fremtiden. Da må jeg ha en jobb som gjør meg i stand til å spare opp mot 80-100 000 i året i noen år. Det klarer jeg ikke nå.

 

Lotto er raske penger ;)

 

Og det du mener er at over halvparten av Norge er idioter? .. haha

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om du prøver å være morsom, men lotto er like lurt som spilleautomater. Du stapper på en krone og får en femtiøring tilbake. Så enkelt er det.

 

Om jeg mener over halvparten av nordmenn er idioter? Såklart. Jeg mener de fleste i norge er idioter. Og mange av dem spiller tilfeldigvis lotto. Om du synest lotto var er seriøst forslag så er du velkommen i rekken. Nuff said.

 

Hold oss nå on-topic.

Lenke til kommentar

Fellesnemmneren for desse korte utdanningane som gir høg lønn er at det lange arbeidsdagar og ukurrant arbeidstid.

 

Det er dessverre ikkje mange yrker som både har kort utdanning, god lønn og lite arbeid. Som grunnregel så må du stryke et av desse tre alternativa.

 

Men om du ikkje er redd for å arbeide så alt av nattarbeid og offshore arbeid noke som passar deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...