Gå til innhold

Clevo lager ny monster-maskin


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
"...og vekten havner på småpene 5,4 kg..."

 

Ehm, javel? Dette kan ikke kalles en bærbar datamaskin. Det er jo ingen som gidder å flytte rundt på en slik en.

 

Men stilig var den. :)

5 og en halv kilo er jo ikke dritt-tungt, når du putter det i en ryggsekk veier det antageligvis mindre enn skolebøkene.

Men i TILLEGG til skolebøkene kan det bli litt tungt. Men, alt er relativt :)

Lenke til kommentar
5 og en halv kilo er jo ikke dritt-tungt, når du putter det i en ryggsekk veier det antageligvis mindre enn skolebøkene. Men i TILLEGG til skolebøkene kan det bli litt tungt. Men, alt er relativt :)

Det er ganske nøyaktig like tungt som å drasse rundt på en Ag3 med to fulladede magasiner.

 

post-3851-1233613304.jpg

 

Fullt overkommelig, men langt i fra behagelig å slepe rundt på mer enn nødvendig.

Lenke til kommentar
5 og en halv kilo er jo ikke dritt-tungt, når du putter det i en ryggsekk veier det antageligvis mindre enn skolebøkene. Men i TILLEGG til skolebøkene kan det bli litt tungt. Men, alt er relativt :)

Det er ganske nøyaktig like tungt som å drasse rundt på en Ag3 med to fulladede magasiner.

 

post-3851-1233613304.jpg

 

Fullt overkommelig, men langt i fra behagelig å slepe rundt på mer enn nødvendig.

Jeg synes det blir urettferdig å klage over vekta på denne maskina, da den sannsynligvis er beregna til å ta over plassen til en stasjonær PC. Faktum at den er bærbar gjør det bare mye mye enklere å slenge den i en sekk og dra på The Gathering. En slipper å pakke skjerm, tastatur, 20 kilos kabinett osv osv

Lenke til kommentar
5 og en halv kilo er jo ikke dritt-tungt, når du putter det i en ryggsekk veier det antageligvis mindre enn skolebøkene. Men i TILLEGG til skolebøkene kan det bli litt tungt. Men, alt er relativt :)

Det er ganske nøyaktig like tungt som å drasse rundt på en Ag3 med to fulladede magasiner.

 

post-3851-1233613304.jpg

 

Fullt overkommelig, men langt i fra behagelig å slepe rundt på mer enn nødvendig.

Jeg synes det blir urettferdig å klage over vekta på denne maskina, da den sannsynligvis er beregna til å ta over plassen til en stasjonær PC. Faktum at den er bærbar gjør det bare mye mye enklere å slenge den i en sekk og dra på The Gathering. En slipper å pakke skjerm, tastatur, 20 kilos kabinett osv osv

 

 

true... blir vel heller kategorisert som slepbar... men den blir også lettere å stjele på tg også da :p

Lenke til kommentar

5,5kg er jo ikke noe problem å bære sånnsett. Det vet alle vi stakkarne som har vært i militæret og gått noen mil i strekk med AG, ammo, gru, og full oppakkning.

Men det er kanskje litt i meste laget å drasse med seg på skolen. Til LAN er det jo perfekt for de som ikke har bil, denne vil kunne gå i en ryggsekk på moped/motorsykkel, eller på bussen.

Lenke til kommentar
5 og en halv kilo er jo ikke dritt-tungt, når du putter det i en ryggsekk veier det antageligvis mindre enn skolebøkene. Men i TILLEGG til skolebøkene kan det bli litt tungt. Men, alt er relativt :)

Det er ganske nøyaktig like tungt som å drasse rundt på en Ag3 med to fulladede magasiner.

 

post-3851-1233613304.jpg

 

Fullt overkommelig, men langt i fra behagelig å slepe rundt på mer enn nødvendig.

Jeg synes det blir urettferdig å klage over vekta på denne maskina, da den sannsynligvis er beregna til å ta over plassen til en stasjonær PC. Faktum at den er bærbar gjør det bare mye mye enklere å slenge den i en sekk og dra på The Gathering. En slipper å pakke skjerm, tastatur, 20 kilos kabinett osv osv

Jepp, det var akkurat det jeg påpekte når BallsMcLongCock snakket om å drasse maskina med seg i skolesekken hver dag. Det er null problem å flytte den en gang i blant, men ikke særlig behagelig å drasse rundt på til daglig.

 

PS. Hvis man skal kjøre til TG kan det være lurt å legge den i bagasjerommet. Hvis man skulle være så uheldig å frontkollidere med maskina liggende løst i setet bak seg eller på hattehylla kan bakhodet knuse selv om man er aldri så godt beskyttet av kollisjonsputer foran ansiktet. Vær varsom, dette er et drapsvåpen. :p

Lenke til kommentar
Ingenting om batterilevetid? Ikke at det betyr så veldig mye men hadde vært morsomt å vite.

Hva skal man med batteri i en sånn? Det er jo praktisk talt en desktop-maskin med et noe kompakt/flatt design.

Batteriet fungerer kun som en UPS light funksjon... når strømmen går rekker du akkurat å slå av maskinen kontrollert :p

 

 

[...] Garantert fakeRAID men allikavell noe uvanlig. [...]

 

Hvis chipsetbasert raid er "fakeRAID" hva er da softwarebasert raid?

 

Skal ikke si det for sikkert, men jeg mener at chipsett raid og software raid er det samme, siden alt blir håndtert av CPU på hovedkortet via software, ekte RAID er med en kontroller med CPU og minne som tar seg av fordelingen. Correct me if i'm wrong

 

Hardware basert "fakeRaid" gir deg ofte muligheten for boot, det gjør ikke alltid software basert eller OS definert Raid. Selve Raid utregningen etc. blir utført i CPU i begge tilfeller.

 

HW raid betyr at det er hw som har kontroll på raidoppsettet. Du installerer så OS'et på disse diskene. Har ikke lest meg opp så mye på raid på slike maskiner, men en eller annen form for onboard raidkontroller finner du nok.

 

Med software raid installerer du først OS'et på en disk, for så å i OS'et bestemme at man skal ha diskene i et raid. All lasten går da på CPU.

Endret av serpentbane666
Lenke til kommentar

Må vell bare konstantere at dette ikke en en bærbar slik vi tenker på dem. På engelsk brukes ofte desktop replacement system/notebook.

 

Det er altså snakk om så mye ytelse som mulig i en boks som "lett" kan flyttes.

 

Kjøpte en slik i 2004 selv, fra Alienware. Formålet var spilling og grafikkbehandling i en maskin som lett kunne flyttes. Area 51m maskinen jeg kjøpte da var perfekt. Dyr (nesten 25K inkl. mva.) var den, men veldig rå. Har du penger som bare ligger å slenger har jeg ingen innvending mot denne typen maskiner.

 

Ja, batterilevetiden er lav, og den blir litt varm, men jeg brukte den ikke på bussen eller flyet, etc.

 

PS: Selv anbefaler jeg Alienware på det sterkeste. Et par/tre år etter denne fikk jeg tak i en Alienware stasjonær også. Syntes boksen var kul, og så hadde jeg ikke tid til å bygge noe like fansy selv.

 

Clevo har forresten levert maskiner til Alienware og mange andre high end leverandører opp gjennom tiden. Derfor ser man ofte at slike maskiner er svørt like foruten farge og toppen på lokket. Tror ikke AW har clevomaskiner nå, har dog ikke sjekket så nøye.

Lenke til kommentar

Hmm, lurer på om denne støyer mye.

 

Ingenting om batterilevetid? Ikke at det betyr så veldig mye men hadde vært morsomt å vite.

Hva skal man med batteri i en sånn? Det er jo praktisk talt en desktop-maskin med et noe kompakt/flatt design.

Det er vel ganske vanlig med batteri til skrivebordsmaskiner (UPS) blant oss nerder. Det er sikkert ekstra nyttig i denne, da en kan flytte den fra et rom til et annet uten stress.
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...