Gå til innhold

Anbefalingstråden: Trenger du filmanbefalinger? Spør her!


Xanman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

MV5BMTc0MTkzODY2OV5BMl5BanBnXkFtZTcwMjIzMzU5MQ@@._V1._SY317_CR1,0,214,317_.jpg

http://www.imdb.com/title/tt1136684/

 

Denne er fet banksy. :)

 

Er du seriøs? En av de aller, aller, aller dårligste rape & revenge-filmene jeg noen sinne har sett, og jeg er så stor rape & revenge-fan at jeg svelger nesten absolutt alt av rape & revenge uten problemer.

 

Ja, skal gjøre det når jeg får sett den. ;)

 

Hadde holdt meg unna om jeg var deg, og sjekket ut noe langt bedre i sjangeren.

Endret av Video Girl
Lenke til kommentar

Da blir det en del forskjellige filmer da sjangeren er rimelig bred. Man finner filmer hvor offeret selv står for revenge-biten, også har man filmer hvor slekt og venner står for revenge-biten, og det er ikke sånn at alle filmene inneholder voldtekt liksom. Men Jungfrukällan, Thriller - en grym film, Death Wish 1 & 2, I Spit On Your Grave (1978), I Saw the Devil, The Last House on the Left (1972), Kill Bill Volume 1 & 2, Straw Dogs, Sudden Impact, Lady Snowblood, Irréversible, Ms. 45, Hard Candy og Female Convict 701: Scorpion

 

En helt grei og variert liste. Om jeg skal velge fem favoritter så ender jeg opp med Jungfrukällan, Thriller - en grym film, Straw Dogs, Lady Snowblood og Female Convict 701: Scorpion. Men jeg bloddigger alle disse filmene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Ser etter noen filmer som Brooklyn Rules. Forslag?

Drar på fjellet i helgen, så er bare å pøse på med forslag. Gjerne komedier og action, helst ikke så dype filmer :)

Takker for svar :)

SuperSaxy

Lenke til kommentar

Da blir det en del forskjellige filmer da sjangeren er rimelig bred. Man finner filmer hvor offeret selv står for revenge-biten, også har man filmer hvor slekt og venner står for revenge-biten, og det er ikke sånn at alle filmene inneholder voldtekt liksom. Men Jungfrukällan, Thriller - en grym film, Death Wish 1 & 2, I Spit On Your Grave (1978), I Saw the Devil, The Last House on the Left (1972), Kill Bill Volume 1 & 2, Straw Dogs, Sudden Impact, Lady Snowblood, Irréversible, Ms. 45, Hard Candy og Female Convict 701: Scorpion

 

En helt grei og variert liste. Om jeg skal velge fem favoritter så ender jeg opp med Jungfrukällan, Thriller - en grym film, Straw Dogs, Lady Snowblood og Female Convict 701: Scorpion. Men jeg bloddigger alle disse filmene.

Jeg ser at noen av filmene har fått dårlig kritikk hos kritikerne og publikum. Er det fordi de er for groteske for den gjennomsnittlige filmtitteren, eller er de bare dårlige?

 

The Skin I Live In er også en god rape & revenge-film.

Lenke til kommentar

Det er vel så enkelt som at det ikke er filmer for absolutt alle, og ikke den typen filmer mannen i gaten vil kreme i trusene av. Filmer som Thriller - en grym film, I Spit On Your Grave og The Last House on the Left kommer aldri til å få femmere og seksere av dagbladet, VG eller den vanlige mannen i gaten, men de har blitt kult-filmer av en grunn, og er høyt verdsatt av folk som virkelig liker exploitation-filmer og sjangeren, og blir sett på som klassikere.

 

Slasher-sjangeren lider litt av samme sjebne. De fleste slasherne fra 81-90 ligger på 4-6 på IMDB, Rotten Tomatoes og lignende sider, men filmer som The House on Sorority Row, Friday the 13th, The Burning, Sleepaway Camp, The Slumber Party Massacre og The Prowler er fremdeles høyt verdsatt av folk som er glade i sjangeren.

Endret av Video Girl
Lenke til kommentar

Noen som har en god skrekk eller grøsserfilm med en bra storyline, som ikke er så forutsigbar?

 

Profondo Ross aka Deep Red eller Suspiria. Muligens Gialloguden Dario Argento sine to beste filmer. Om ikke de beste, i hvertfall to av de fem beste, noe som sier en hel del med tanke på filmografien hans.

Lenke til kommentar

Irreversible er den beste/verste jeg har sett innenfor sjangeren, Gaspar Noé gjør noe helt spesielt med filmene.

 

irreversible er barnemat i forhold til noen av filmene som nevnes her. seriøst skjønner at irreversible er bra, men den er ikke så grotesk som alle skal ha den til. bare fordi at den er kjent så skal det være så badass liksom, lukter hipster lang vei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Irréversible er selvfølgelig en fantastisk film, og er sammen med Jungfrukällan den beste filmen av de jeg nenvte, uten at det er min favoritt. Tror det kun handler om hvor grotesk en film er, eller? En film kan være fæl selv om det ikke er mye blod, involler og annet med, vøtt.

Ser ikke hva som er så veldig hipt ved å like den heller. Er det sånn at man må avstå fra å like gode filmer for ikke å bli ansett for og være en hipster, eller?

Endret av Video Girl
  • Liker 1
Lenke til kommentar

nei snakker ikke om kvalitet eller hvor "fantastisk" den er men når han sier værste så tenker jeg mest grusomme og da kommer ikke irreversibel i nærheten en gang. a serbian film prøv å se den du.

 

uhuu, dame som går billig kledd blir voldtatt for det skjer ikke hver eneste dag også en annen dør av stomp vold og det skjer hvertfall ikke hver eneste dag. historien er gripende helt klart, ekke det, men samtidig veldig overvurdert. det er ikke til å komme unna at det er sjokk faktoren som har litt å gjøre med hvor kjent den er. annet enn det så er det en litt "meh" film i sin sjanger imho.

Lenke til kommentar

Jeg har sett A Serbian Film og synes at den var sykt døll, og den gikk heller ikke inn på meg på samme måte som f.eks Irréversible gjorde. A Serbian Film fremstår som ekstremt påtatt og er utelukkende laget for å tøye grenser, sjokkere og være ekkel, og har absolutt ingenting og by på utenom det. Den tøyer muligens et par grenser, men den er fremdeles bare påtatt og døll. Srdjan Spasojevic prøvde kun å sjokkere, men feilet totalt. Der hvor Irréversible fremsto som ekte og grusom, fremsto A Serbian Film som barnslig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...