Gå til innhold

Anbefalingstråden: Trenger du filmanbefalinger? Spør her!


Xanman

Anbefalte innlegg

Trenger tips til film jeg trenger til en skoleoppgave, skal sammeligne en del film fra forskjellige land med spesielle særpreg. Må derfor ha filmer innenfor samme sjanger fra forskjellige land som; india, norge, usa, frankerike, spania, kina, japan, korea. (ikke nødvendigvis disse, eller så mange).

Hva med "Menn som hater kvinner" Svenske og amerikanske versjonen som et eksempel på "hollywoodifisering". Også en lett sjanger å finne filmer i. Kan jo legge til anything Bollywood, og for eksempel koreanske "Oldboy".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan noen gi med en liste med masse bra komedier, så jeg kan finne noen jeg ikke har sett?

 

Se en av disse, eventuelt begge to:

 

The Quiet Family av Kim Ji-woon (A Tale of Two Sisters, I Saw the Devil +++) med blant annet Choi Min-sik (Oldboy, I Saw the Devil +++) og Song Kang-ho (Sympathy for Mr. Vengeance, Memories of Murder +++). Fantastisk bra horrorkomedie!

 

The Happiness of the Katakuris av Takashi Miike. The Happiness of the Katakuris er løst basert på The Quiet Family, og er min personlige Takashi Miike-favoritt, noe som sier en del da han også har mesterverk som Audition og Ichi the Killer på filmografien sin, pluss masse annet snacks. The Happiness of the Katakuris er en veldig surrealistisk horrorkomedie som inneholder mye sært og godt. Jævlig morsom, jælvlig sjarmerende og jævlig bra. Enda bedre enn The Quiet Family, som også er en fantastisk film.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...