Gå til innhold

Anbefalingstråden: Trenger du filmanbefalinger? Spør her!


Xanman

Anbefalte innlegg

Noen som har noen forslag til kule dokumentarer? Fikk veldig lyst til å se en i natt.

 

Noen eksempler på dokumentarer jeg liker:

Exit Through the Gift Shop

The King of Kong

Dear Zachary: A Letter to a Son About His Father

Iron Maiden: Flight 666

Sicko

The Union: The Business Behind Getting High

Cocaine Cowboys

Endret av Crippled
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som har noen forslag til kule dokumentarer? Fikk veldig lyst til å se en i natt.

-Global Metal (2008) - Jeg vil tro den funker fint selv om man ikke er fan av metal.

-This Film Is Not Yet Rated (2006)

-Outfoxed: Rupert Murdoch's War on Journalism (2004)

-Czech Dream (2004)

-"Nova: The Pluto Files (#37.14)" (2010) - En episode fra serien "Nova" (1974) med Neil DeGrasse Tyson.

 

Edit: Oh, The Pluto Files er faktisk tilgjengelig her: http://video.pbs.org/video/1425502261/

Lurer på om ikke jeg selv skal se den om igjen. Selv om jeg også har sett sikkert 4 foredrag/intervjuer av Tyson om saken fra før. Får aldri hørt nok av den mannen ^^

 

Edit: Den var mer fjollete enn jeg husket. Hans foredrag er egentlig bedre.

Endret av Venerable
Lenke til kommentar

God ettermiddag. Kjeder vettet av meg, og trenger en film å se på. Liker veldig godt "familiefilmer". Ikke slik som passer for familier med små barn, men filmer som handler om familier, slik som "Hjelp det er juleferie", "Hjelp vi skal på ferie", "Grown Ups", "RV", etc.

 

Noen her som kan anbefale slike filmer? :) Takker og bukker på forhånd!

Lenke til kommentar

God ettermiddag. Kjeder vettet av meg, og trenger en film å se på. Liker veldig godt "familiefilmer". Ikke slik som passer for familier med små barn, men filmer som handler om familier, slik som "Hjelp det er juleferie", "Hjelp vi skal på ferie", "Grown Ups", "RV", etc.

 

Noen her som kan anbefale slike filmer? :) Takker og bukker på forhånd!

The Family Man :)

Lenke til kommentar

Noen som har noen forslag til kule dokumentarer? Fikk veldig lyst til å se en i natt.

-Global Metal (2008) - Jeg vil tro den funker fint selv om man ikke er fan av metal.

-This Film Is Not Yet Rated (2006)

-Outfoxed: Rupert Murdoch's War on Journalism (2004)

-Czech Dream (2004)

-"Nova: The Pluto Files (#37.14)" (2010) - En episode fra serien "Nova" (1974) med Neil DeGrasse Tyson.

 

Edit: Oh, The Pluto Files er faktisk tilgjengelig her: http://video.pbs.org/video/1425502261/

Lurer på om ikke jeg selv skal se den om igjen. Selv om jeg også har sett sikkert 4 foredrag/intervjuer av Tyson om saken fra før. Får aldri hørt nok av den mannen ^^

 

Edit: Den var mer fjollete enn jeg husket. Hans foredrag er egentlig bedre.

 

Takker! Endte opp med å se Into the Wild i går, men skal sjekke litt til uka. :D

Lenke til kommentar

Trenger tips til film for en fagdag i Historie og Filosofi.

Temaet er som følger: Politisk utvikling på 1800-tallet

Jeg skulle til å si The Elephant Man (1980), men politisk utvikling? Hm... Nei den var verre.

 

Du kan jo titte gjennom 1800-tallet på IDMB. Anbefaler å søke etter hvert tiår, 1810, 1820 osv. Er ikke så mange filmer nevnt inni 1800-nøkkelordet.

 

http://www.imdb.com/find?s=kw&q=1800

Lenke til kommentar

Er ute etter film som innholder "Den nye gutten/jenta på skolen i klasserommet" Altså ei scene der vi ser hovedkarakteren eller en eller annen random kis som blir introdusert. Kan gjerne være ei mobbefilm der han blir driti ut første skoledag i klasserommet ellerno.. anyone?

Lenke til kommentar

Er ute etter film som innholder "Den nye gutten/jenta på skolen i klasserommet" Altså ei scene der vi ser hovedkarakteren eller en eller annen random kis som blir introdusert. Kan gjerne være ei mobbefilm der han blir driti ut første skoledag i klasserommet ellerno.. anyone?

 

Join the gay side, Twilight serien er noe for deg :)

Lenke til kommentar

Er ute etter film som innholder "Den nye gutten/jenta på skolen i klasserommet" Altså ei scene der vi ser hovedkarakteren eller en eller annen random kis som blir introdusert. Kan gjerne være ei mobbefilm der han blir driti ut første skoledag i klasserommet ellerno.. anyone?

Donnie Darko (2001) har en ganske bra 'nye jenta i klassen' scene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så nå nylig de japanske animasjonsfilmene:

 

Tekkonkinkreet

http://www.imdb.com/title/tt0831888/

 

og

 

Mind Game

http://www.imdb.com/title/tt0452039/

 

Og de gjorde stort inntrykk både med sine særegne tegnestiler og historie. Noen som har flere av denne typen gode animasjonsfilmer filmer å anbefale? Trenger ikke nødvendigvis å være japansk. Gjerne andre asiatiske land eller andre land generelt i verden også?

 

:)

Lenke til kommentar

Paprika (2006)

Dead Leaves (2004)

La planète sauvage (1973)

Gandahar (1988)

Les maîtres du temps (1982)

I Married a Strange Person! (1997)

L'homme qui plantait des arbres (1988)

The Princess and the Cobbler (1993)

Mononoke-hime (1997)

Kaze no tani no Naushika (1984)

Sen to Chihiro no kamikakushi (2001)

Akira (1988)

Lenke til kommentar

Er ute etter film som innholder "Den nye gutten/jenta på skolen i klasserommet" Altså ei scene der vi ser hovedkarakteren eller en eller annen random kis som blir introdusert. Kan gjerne være ei mobbefilm der han blir driti ut første skoledag i klasserommet ellerno.. anyone?

 

Keeper'n til Liverpool har en slik scene.

 

Noen som kan nevne noen nyere filmer med samme stil som Jason Bourne, Die Hard, RED osv? :)

 

From Paris With Love fra regissøren av Taken. Ikke like godt mottatt, men jeg hadde det like gøy med den. Kick-Ass er som RED basert på en voldelig tegneserie. Shooter har mye til felles med Jason Bourne, handsome fyr som alene jobber med vold mot en gruppe han har jobbet for.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...