Gå til innhold

Test: Syvio 200


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Streamer du filene eller bruker du USB/intern Hard disk?

 

Ifølge MyiHome så støttes ikke det å spille av ISO. Ja du kan redigere som nevnt over, men det er svært blandet resultater fra dette. Mangen får frem filene men de spilles ikke av osv....MyiHome tror jeg bruker SMB og dette er et redusert streaming metode.

 

Enaste måten å få det "feilfritt" er å enten bruke en USB/intern Hard disk, eller stream ved bruk at NFS.

 

Det er en grei guide her (tror det er det samme for Syvio) som tar deg igjennom alt, og hvordan å sette opp en NFS server.

 

Etter jeg har følge denne guiden funker alt uten problemer.

 

http://www.mpcclub.com/temp/MPC_SMB_and_NFS_Guide_PCH.pdf

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

sorry at jeg plager dere altså, men dette får jeg ikke til... vanskelig med alle forkortelser og på engelsk når ikke menyene på data'n er de samme som i guiden...

Han sa i butikken at jeg måtte sette opp ett hjemmenettverk (var det han hadde gjort sa han).... Men hvordan i alle dager jeg skal gjøre det skjønner ikke jeg. Alt jeg finner når jeg søker etter oppskrift er jo kun hjemmenettverk med to eller flere pc'er og det er jo ikke det jeg trenger...

Tror jeg trenger dette med teskje metoden...?!

Lenke til kommentar

Det første du bør gjøre er å oppdatere firmware til den.

 

Sørg for at den er tilkoblet internet også går du inn på setup og maintenance, der finner du update firmware. Dette kan ta litt tid, og kan virke at den henger seg. Gjelder å være tolmodig her.

 

Nå har ikke jeg Syvio 200, men Popcorn Hour A-110. Vet ikke om menyene og oppsetter er det samme, så om jeg skulle hjelpe er det mulig anderledes med Syvio.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Her er oppkoblinga:

 

Kabel fra router til Syvio.

Trådløst fra router til pc.

 

Ekstern HD med usb til pc.

ingen Hd tilkoblet Syvio.

 

Pc og syvio i to forskjellige rom.

 

Streamer med MyiHome.

 

(dro ned til han som solgte med den og han sa det "bare" var å sette opp ett hjemmenettverk og vips så kunne jeg spille av alt :no: )

Lenke til kommentar
Hva slags skin/plugin er det du bruker til dette?

 

AtW

YAMJ - Yet Another Media Jukebox. Bruker utviklet html GUI. Ta turen innom video jukebox forumet på networkedmediatank.com. Her finner du de forskjellige jukeboksene, samt utviklerne.

 

Ash

 

I YAMJ, hvordan får man slettet filer fra menyen til selve boksen? Det er min far som bruker det, og det er litt stress for hann å mounte opp drevet o.l., så jeg er ute etter en ganske lett lsøning man kan bruke fra fjernkontrollen.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Greit nok, men en annen ting er at versjonen der også kan kjøpes med en HDMI-Kabel for mindre enn dere selger enheten for.

Som du sier så vil jo ikke garanti gjelde, men det er en grei nok risk for 500 kroner.

Forøvrig skal alle firmakontoer på dette forumet ha et navn som identifiserer firmaet.

Endret av SpecialForce
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

hei alle sammen. har akkurat kjøpt meg en syvio 200 med 1TB intern disk og en USB wireless dongle.

 

Den er akkurat det jeg trenger. en liten sak der jeg kan samle all musikk, film og bilder, har fjernkontrol, brukervenlig (slik at samboern min kan bruke den), slipper vedlikehold (bare firmware) og som støtter NFS,FTP,etc.

 

Men jeg sliter litt. jeg har noen .mkv filer (med DTS lyd format) som jeg ikke får lyd på når jeg spiller disse av på HD TV'en min via HDMI kabelen.

 

Jeg har siste firmware og jeg har vært å rota litt i setup'en. Det som bekymrer meg er at under audio så kan jeg IKKE velge analog (PCM), bare digital(raw) eller DTS-HD(raw). PCM er der, men er "grået ut" slik at jeg ikke kan velge den.

Dette gjelder bare filer med DTS formatet. for alle andre formater kan jeg velge PCM. Hva gjør jeg?

 

JEg har ikke lyst å strekke enda en lydkabel da det blir rimelig stygt under tv'en (som henger på veggen).

 

Noen som har noen ideer?

 

kenneth

 

ps: glemte å si at filmene (så langt) har blitt spilt av fra den interne disken. Vil på ett senere tidspunkt sette opp NFS eller myhome for å streame fra de andre pc'ene mine.

Endret av nappy1
Lenke til kommentar

ja, bruker HDMI kabel. Har ikke så veldig lyst å sette tilbake til "factory setting" da det var en BI**H å skrive in passordet til det trådløse nettverket mitt med fjernkontrollen :D

 

men men. hvis det er det som skal til så får jeg vel gjøre det.

 

takker for hjelpen.

 

kenneth

 

Regner med du bruker HDMI kabel?

 

Jeg har funnet ut å bruke den "restore to default" nederst på siden pleier å hjelpe. Jeg hadde samme problem da jeg tok med meg boksen til en kamerat.

Lenke til kommentar

vel. jeg gjorde som du satt. gikk tilbake til "factory settings", men det hjelp ikke noe, PCM er fremdeles "grået" ut for DTS lydformater. Har du noen mulighet for å si hvilken versjon av firmware du har?

 

Det er det eneste jeg kommer på akkurat nå, som kan være problemet her.

 

kenneth

Lenke til kommentar

hmm.jeg ser nå at jeg IKKE har fått til å oppgradere firmwaren.

 

Den nett siden (http://www.cmicable.com/syvio/firmware/8634update.htm) de referer til på

http://www.cmicable.com/syvio/firmware/download.html eksisterer ikke jo ikke. min firmware er 2 versjoner gammel.

 

På den nettsiden kan jeg laste ned en binary av den nyeste firmwaren, men jeg har ikke skjønt hvordan jeg skal installerer den. De sier noe om en boot USB dongle, men det har jeg ikke. Noen som har noen ideer ?

 

hilsen

 

kenneth

Lenke til kommentar

Har Popcorn Hour jeg, men de skal være hele like (jeg kllarte å veilede hegefrem).

 

Jeg meinte ikke å sett tilbake til factory settings. Jeg tenkte å gå default på den siden med audio...men men.

 

Får du kontakt på internett i det hele tatt? Forsøk å koble den direkte til router/modem og se om du klarer å bruke de webside portalen. Klarer du ikke det da må du få løyst det problemet først.

 

Mulig skrive inn IP og Default Gateway manuelt isteden for auto config.

 

Når du klarer å komme på internett bør du kunne update firmware. Vær obs på at dette kan ta lang tid, og vil til tider virke som om alt har hengt seg.

 

At du ligger 2 firmware bak er nok grunnen. De ble lagt til støtte for mye digial lyd, nemmelig også HD...og masse nettverks problemer ble fikset.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

syvio boksen min er på nett, dhcp servern min har ingen problemer med å gi den en ip adresse. jeg har låst ip adressen på MAC adressen (slik at de andre maskinene mine når den enkelt), men jeg filterer ikke noe mere mot eksterne adresser. Jeg hadde heller ikke noen problemer for å gå på nett da jeg skulle konfigurere NMT på syvio boksen.

Den nett siden jeg snakket om over:

http://www.cmicable.com/syvio/firmware/8634update.htm

når jeg ikke, selv ikke med en nettleser på en annen maskin (firefox på en suse box). Det virker som om den rett og slett ikke eksisterer.

Eneste mulighet jeg nå ser er å kopiere over firmware binaryen, lage en html fil og putte det på en usb stick, og boote med den i.. og krysse fingrene.

 

kenneth

 

 

 

 

Har Popcorn Hour jeg, men de skal være hele like (jeg kllarte å veilede hegefrem).

 

Jeg meinte ikke å sett tilbake til factory settings. Jeg tenkte å gå default på den siden med audio...men men.

 

Får du kontakt på internett i det hele tatt? Forsøk å koble den direkte til router/modem og se om du klarer å bruke de webside portalen. Klarer du ikke det da må du få løyst det problemet først.

 

Mulig skrive inn IP og Default Gateway manuelt isteden for auto config.

 

Når du klarer å komme på internett bør du kunne update firmware. Vær obs på at dette kan ta lang tid, og vil til tider virke som om alt har hengt seg.

 

At du ligger 2 firmware bak er nok grunnen. De ble lagt til støtte for mye digial lyd, nemmelig også HD...og masse nettverks problemer ble fikset.

Endret av nappy1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...