Gå til innhold

Test: Syvio 200


Anbefalte innlegg

Dersom man har et budsjett rundt 3tusen kroner.

 

Er da disse media streamerene eller hva man velger å kalle det..

 

Som er den beste løsningen om man ønsker en "maskin/box" som kan :

 

Lagre filmer,musikk osv på en lokal hdd.

Hente filmer, musikk osv via det lokale nettverket (streaming)

Det er de viktigste tingene for meg.

 

 

Er den beste løsningen en boks ala Syvio, PCH, HDX eller liknende.

Eller er det å bygge seg en billig media PC som er best?

Endret av Arteju
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte en av disse på komplett, og den skal rett tilbake via angrefrist.

 

Møkkaprodukt, som må hard-resettes ofte.

 

Det jeg sliter med er at hvis en stream(f.eks) youtube, 'klikker' og får 'unable to play' så må du hard-resette boksen før du kan fortsette. Har tv'en stått av en stund må du hard-restte.. samt at boksen var TREG.

Lenke til kommentar
Jeg kjøpte en av disse på komplett, og den skal rett tilbake via angrefrist.

 

Møkkaprodukt, som må hard-resettes ofte.

 

Det jeg sliter med er at hvis en stream(f.eks) youtube, 'klikker' og får 'unable to play' så må du hard-resette boksen før du kan fortsette. Har tv'en stått av en stund må du hard-restte.. samt at boksen var TREG.

 

nå er ikke tanken med disse boksene at de skal streame youtube da. det er en ekstra-funksjon.

 

forsøker du å bruke den slik den er tenkt, nemlig til å spille av .avi/.mkv/.mpg eller andre videofiler enten fra en harddisk som du setter inn i den, eller via nettverk så vil du merke at ting fungerer vesentlig bedre.

Lenke til kommentar
Dersom man har et budsjett rundt 3tusen kroner.

 

Er da disse media streamerene eller hva man velger å kalle det..

 

Som er den beste løsningen om man ønsker en "maskin/box" som kan :

 

Lagre filmer,musikk osv på en lokal hdd.

Hente filmer, musikk osv via det lokale nettverket (streaming)

Det er de viktigste tingene for meg.

 

 

Er den beste løsningen en boks ala Syvio, PCH, HDX eller liknende.

Eller er det å bygge seg en billig media PC som er best?

 

jeg har kun testet PCH selv, men Syvio og PCH er så og si nøyaktig samme produkt, med unntak av forskjellig software. Om du ser på selve kabinettet på de to, så er det også tilnærmet identisk.

 

Mediacenter-pc vil være dyrere, men også gjerne ha et større bruksområde.

Jeg tør påstå disse medie-streamerne er noe som vil komme i fremtiden. Grunnen til at PCH og nok Syvio har slått såpass godt an hos noen av forumdeltakerne her er at de dekker noen av de formatene/filtypene som andre velger å ikke støtte av diverse årsaker.

 

Microsoft med sin XBOX360 valgte lenge å unngå .avi og divx/xvid fordi de følte at det ville være å "støtte" piratkopiering av filmer om de supporterte disse formater. Matroska(.mkv-filer) er en annen container som gir fantastiske muligheter til avspilling av video.

 

En stillegående PC med f.eks XBMC(for enten windows eller linux) vil etter min mening være det beste alternativet, men da også dyrere, større, mer bråkete(selv en stille pc har vifter som bråker litt).

Lenke til kommentar
Dersom man har et budsjett rundt 3tusen kroner.

 

Er da disse media streamerene eller hva man velger å kalle det..

 

Som er den beste løsningen om man ønsker en "maskin/box" som kan :

 

Lagre filmer,musikk osv på en lokal hdd.

Hente filmer, musikk osv via det lokale nettverket (streaming)

Det er de viktigste tingene for meg.

 

 

Er den beste løsningen en boks ala Syvio, PCH, HDX eller liknende.

Eller er det å bygge seg en billig media PC som er best?

 

jeg har kun testet PCH selv, men Syvio og PCH er så og si nøyaktig samme produkt, med unntak av forskjellig software. Om du ser på selve kabinettet på de to, så er det også tilnærmet identisk.

 

Mediacenter-pc vil være dyrere, men også gjerne ha et større bruksområde.

Jeg tør påstå disse medie-streamerne er noe som vil komme i fremtiden. Grunnen til at PCH og nok Syvio har slått såpass godt an hos noen av forumdeltakerne her er at de dekker noen av de formatene/filtypene som andre velger å ikke støtte av diverse årsaker.

 

Microsoft med sin XBOX360 valgte lenge å unngå .avi og divx/xvid fordi de følte at det ville være å "støtte" piratkopiering av filmer om de supporterte disse formater. Matroska(.mkv-filer) er en annen container som gir fantastiske muligheter til avspilling av video.

 

En stillegående PC med f.eks XBMC(for enten windows eller linux) vil etter min mening være det beste alternativet, men da også dyrere, større, mer bråkete(selv en stille pc har vifter som bråker litt).

 

Det går greit å lage en like stille media-center-pc. Dog er det endel jobb. Jeg har kjøpt en sånn boks til min far, den er nok bra for han, men oppsettet er ikke så enkelt egentlig. Han hadde nok strevd med å sette den opp, så enn så lenge synes jeg ikke det er så veldig mye enklere enn en PC.

 

AtW

Lenke til kommentar
<up>.

 

nå er ikke tanken med disse boksene at de skal streame youtube da. det er en ekstra-funksjon.

 

forsøker du å bruke den slik den er tenkt, nemlig til å spille av .avi/.mkv/.mpg eller andre videofiler enten fra en harddisk som du setter inn i den, eller via nettverk så vil du merke at ting fungerer vesentlig bedre.

 

Var kun et eksempel, gjelder 1080p mkv, generelt ting som streames over nettverk. Har ikke innebygget harddisk så kan ikke uttale meg om det, men ang streaming av h264/avi så gjelder samme leksa. Får du en 'unable to play' så må du hard-resete boksen. (Skjer ofte på 1080p .mkv filer) Filmen går fint i 2-3minutter, så starter bildet å hakke, lyden forsvinner. 'Unable to play', så går du tilbake til menyen igjen alt virker 'normalt' ut, men uansett hva du prøver å gjøre, enten det er å se på en ny fil/spille musikk/se på bilder, så får du en error.

 

Venter på et bedre produkt, og holder meg til trådløst-tastatur på pcen.

Lenke til kommentar
Hadde vært spennende med noe tilbakemeldinger fra folk som har brukt denne en stund nå.

 

Jeg vurderer å kjøpe denne.

Jeg har ikke noe spesielt negativt å bemerke etter en tids bruk. Min Syvio 200 har vært veldig stabil, og jeg har ikke hatt et eneste kræsj hittil. Jeg har "plaget" den med alle mulige slags filformater, stresset disken kontinuerlig i halvannet døgn osv, men boksen surrer og går uten problemer.

Det er selvsagt noen ting som kunne vært forbedret, men stabiliteten er det ikke noe å utsette på.

Lenke til kommentar
Hadde vært spennende med noe tilbakemeldinger fra folk som har brukt denne en stund nå.

 

Jeg vurderer å kjøpe denne.

Jeg har ikke noe spesielt negativt å bemerke etter en tids bruk. Min Syvio 200 har vært veldig stabil, og jeg har ikke hatt et eneste kræsj hittil. Jeg har "plaget" den med alle mulige slags filformater, stresset disken kontinuerlig i halvannet døgn osv, men boksen surrer og går uten problemer.

Det er selvsagt noen ting som kunne vært forbedret, men stabiliteten er det ikke noe å utsette på.

 

bruker du den med en intern disk eller streamer du via nettverk.

isåfall, streames det via windows-shares(smb) eller via upnp, eventuelt NFS?

 

det eneste jeg selv har opplevd særlig begrensninger på har vær wmv-filer som er i 720p eller 1080p.

disse streamer jeg via xbox'en derimot og får dolby digital som ønsket.

Lenke til kommentar

Kjøpte Popcorn Hour A-110 igår (er den samme som Syvio 200). Fungerte uten problemer. Spennende greier. Enaste negative er at den er nokså treig på meny navigering....men ellers er jeg vannvittig fornøyd!

 

Men den klarer ikke å lese ISO og IMG filer....noe folk sier den skal kunne gjøre.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar
Kjøpte Popcorn Hour A-110 igår (er den samme som Syvio 200). Fungerte uten problemer. Spennende greier. Enaste negative er at den er nokså treig på meny navigering....men ellers er jeg vannvittig fornøyd!

 

Men den klarer ikke å lese ISO og IMG filer....noe folk sier den skal kunne gjøre.

 

Hva med å ha Deamon Tools Montert på din hjemme server/hjemme pc.

 

Og så dele Deamon tools Stasjonen på nettverket?

 

Da skulle man jo kunne kjøre alt som finnes av img filer?

Lenke til kommentar

iso og img kan den lese hvis du bruker windows-shares(smb).

streames det gjennom myihome(upnp) vil de ikke være synlig derimot.

 

edit:

dette kan nok sikkert konfigureres derimot, men da jeg primært ser mkv-filer så har jeg ikke tatt meg bryet med det ennå

 

edit 2:

 

dette kan definitivt løses med myihome for .iso og mest sannsynlig også .img om en endrer følgende fil:

 

C:\Program Files (x86)\myiHome\webapps\ROOT\application\video\xml\extension.xml

 

og legger 2 linjer som ser slik ut:

<ext>iso</ext>
<ext>img</ext>

dette må da legges over den nederste linjen. min extension.xml-fil ser slik ut:

 

<extension>
 <ext>mpg</ext>
 <ext>mpe</ext>
 <ext>mpeg</ext>
 <ext>m2v</ext>
 <ext>m1v</ext>
 <ext>vob</ext>
 <ext>avi</ext>
 <ext>divx</ext>
 <ext>xvid</ext>
 <ext>rmp4</ext>
 <ext>mov</ext>
 <ext>mp4</ext>
 <ext>vro</ext>
 <ext>m4v</ext>
 <ext>m2p</ext>
 <ext>hnl</ext>
 <ext>asf</ext>
 <ext>mp2</ext>
 <ext>mkv</ext>
 <ext>m2ts</ext>
 <ext>tp</ext>
 <ext>mts</ext>
 <ext>evo</ext>
 <ext>iso</ext>
 <ext>img</ext>
</extension>

Endret av Sikelik
Lenke til kommentar

Fant ut av problemet IMG filer osv kan kunn spilles av enten med en USB/intern HDD eller stream via NFS server...så jeg satt opp en NFS server, og alt fungerer nå som en drøm. Selv gigantiske mkv filer på 11 GB spiller/steamer feilfritt. Noe som selv min laptop sleit med.

 

Jeg er også overrasket over hvor bra den viser Divx/xvid. På min laptop/data kan du se "ruter" fra filmen, men Popcorn Hour viser disse i bedre kvalitet. Det er sikkert en renderering eller noe prossess som øker kvaliteten. Det ser strålende ut.

 

Video_TS mapper spilles av som en DVD med meny og alt.

 

Nei, dette var en god investering. Er litt rart at mangen klager, men jeg tror at problemet er at den er ikke noe "Plug and Play" produkt. Du må sette deg neg og lese og feilsøke en del. Den er ikke noe for den utolmodige.

 

Jeg er kjempe fornøyd!

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Har hatt no Popcornhour A-110 i snart eit halvt år.

Har fungert supert heile tida.

Det må være noken alvorlige brukerfeil ute og går på dei som ikkje får denne boksen til å fungere, ellerså er boksen defekt.

Den støtter også Blu-ray på ein måte, om du får m2ts fila di på ein harddisk, og du må bruke http stream fra f.eks myIhome.

Har testa ut det meste av filformater, på den, og den har spelt av alt til no.

 

Eg hadde før i tida pc'n min tilkobla AV-recivern/forsterkern, men etter ein opprydding i kabel spaghettien forsvant dvi-hdmi kabelen gitt, PCH'n har tatt over jobben som filmavspeler her i huset.

 

Smilte når eg såg dette dukka opp i displayet på forsterkern min, når eg spelte av bluray filmen!

 

3296591078146ce88caabxb4.jpg

Lenke til kommentar
Sjekket det dere myihome, men hverken nettsiden eller manualen er så veldig oppklarende, hva er det egentlig programmet gjør, sånn i forbindelse med popcorn hour?

 

AtW

 

Den er en "streaming server" som kommuniserer med Popcorn Hour. Du bruker den for å peke til mapper som du vil Popcorn Hour skal se.

 

Men MyiHome kan ikke streame ISO/IMG filer. Samtiding som Video_TS (VOB) filer blir ikke lest i sin helhet som en DVD med kan spilles av 1 og 1 fil.

 

Bruker du NFS server isteden får du raskere/bedre streaming og kan lese av alle filer.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...