Gå til innhold

Test: Syvio 200


Anbefalte innlegg

Oppgraderte nettopp firmwaren, men det ble selvsagt problemer etter boksen rebootet og spurte etter NMT apps. Endte med at jeg måtte nedgradere ettersom det ikke funket å oppdatere verken via USB eller nett (setup fail).

 

Noen som har fått til å oppgradere både firmware og NMT apps?

Endret av Nichlas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Oppgraderte nettopp firmwaren, men det ble selvsagt problemer etter boksen rebootet og spurte etter NMT apps. Endte med at jeg måtte nedgradere ettersom det ikke funket å oppdatere verken via USB eller nett (setup fail).

 

Noen som har fått til å oppgradere både firmware og NMT apps?

 

NB! Husk at du må oppgradere NMT apps først:

SE:

1. Requires NMT apps 00-17-090115-15-CMI-402

Lenke til kommentar
Ser ut som at mange flere har samme problem. Jeg har sendt en e-post til CMI og poster svaret her - når/hvis det kommer (med mindre noen andre glupinger gjør det før meg).

 

Har også fulgt opp dette mot CMI! Vi har også testet og dobbelt-testet, og har funket supert.

 

Mychoice - Importør

Lenke til kommentar

jeg har oppdtert til nyeste firmware (50-17-090201-15-CMI-402-000)

og nyeste NMT app version(NMT apps: 00-17-090115-15-CMI-402)

(nesten) uten problem.

 

Jeg oppdterte først firmware. Når jeg så reboota gikk den rett inn på en meny der den spurte etter NMT oppdateringen som jeg hadde

liggende klar på en usb penn. oppdaterte den også uten problem.

 

Når det er sagt er jeg FREMDELES plaget med at jeg må reboote syvioen 1-2 ganger om dagen.

Jeg har ikke klart å finne ut hva det er som gjør at den henger seg. Det kan være mens jeg overfører data, ser på film, eller mens

den står der uten å gjøre noen ting. Jeg kjører 2 servere på den. ftp og smb.

 

blir det ikke bedre blir den returnert til komplett, men ønske om poppcorn box i stede :(

 

kenneth

 

ps: kom plutselig på at når jeg skulle oppdatere NMT app versionen måtte jeg gjøre det på en litt spesiell måte. jeg gikk UT i fra NMT Update sia som den automatisk gikk til ved reboot. gikk så til den siden der man velger "media source" valgte usb. og på menyen der man kan velge: video,musikk,etc. gikk jeg helt til høyre og valge "fil" (eller hva det nå heter). Jeg fikk da opp en nettside med en link på og den linken var til nmt oppdateringen.

 

Om dere ikke får det til kan jeg prøve å skrive en litt mere oversiktlig "howto" på dette når jeg kommer hjem.

 

 

Ser ut som at mange flere har samme problem. Jeg har sendt en e-post til CMI og poster svaret her - når/hvis det kommer (med mindre noen andre glupinger gjør det før meg).

 

Har også fulgt opp dette mot CMI! Vi har også testet og dobbelt-testet, og har funket supert.

 

Mychoice - Importør

Endret av nappy1
Lenke til kommentar

Jeg har blant annet gjort sånn som du skriver, nappy1, men funker ikke :( Jeg kan egentlig ikke tenke meg noe annet enn at det er noe galt med filen som ligger på CMIs nettsted, og for sikkerthets skyld har jeg lastet den ned flere ganger.

 

Hvis du hadde giddet å ta deg tid til å skrive en detaljert how-to, så gjerne det. Men jeg tviler egentlig på at det er noe mer jeg kan gjøre...

Lenke til kommentar
Jeg har blant annet gjort sånn som du skriver, nappy1, men funker ikke :( Jeg kan egentlig ikke tenke meg noe annet enn at det er noe galt med filen som ligger på CMIs nettsted, og for sikkerthets skyld har jeg lastet den ned flere ganger.

 

Hvis du hadde giddet å ta deg tid til å skrive en detaljert how-to, så gjerne det. Men jeg tviler egentlig på at det er noe mer jeg kan gjøre...

 

Har fått kontrabeskjed fra CMI - Dere skal oppgradere NMT apps først. Håper dere får svar direkte fra CMI også. Om ikke gi meg beskjed.

 

Mychoice

Syvio Importør

Lenke til kommentar

Takk for tilbakemelding, mychoice ;) Første gang jeg skulle oppgradere firmware og NMT apps, så oppgraderte jeg firmwaren først. Og da det ikke fungerte å installere NMT apps med ny firmware, så nedgraderte jeg til forrige firmware-versjon. Og så prøvde jeg å oppgradere NMT apps for deretter å oppgradere firmware, men det funket heller ikke.

 

Jeg har som sagt sendt en e-post til CMI (lørdag), men ikke fått svar ennå.

Lenke til kommentar

okay. slik gjorde jeg:

 

1. last ned siste firmware: http://www.cmicable.com/syvio/firmware/50-...CMI-402-000.bin

2. kopier denne filen over på en USB penn (legg den i roten)

3. last ned siste NMT app version: http://www.cmicable.com/syvio/nmt/syb8634.nmt

4. kopier denne filen over på en USB penn (legg den i roten og pass på at filnavnet er:syb8634.nmt)

5. lag en fil kalt: usbupdate.html

6. i denne filen skriver du følgende:<A href="50-17-090201-15-CMI-402-000.bin" update>Firmware: 50-17-090201-15-CMI-402-000</A>

7. lagre filen (pass på at du ikke får en fil kalt usbupdate.html.txt, men usbupdate.html) på samme plass som de 2 andre.

8.Skru av syvioen og sett in USB pennen. skru på syvioen og på siden der det står mediakilde, instillinger, webtjenester går du opp til høyre og velger USB.

8. på neste side har du flere valg. Det er bilde av en filmrull, ett kamera, en musikk note og helt til høyre, ett ark med en pil. Velg arket.

9. Nå ser du på en oversikt over filer på USB pennen. Her skal du ha en fil som heter usbupdate.html. Velg denne.

10. du har nå forhåpentligvis en hvit side med noe tekst helt på toppen. Dette er en link til firmware oppdateringen som du har på USB pennen. Trykk på OK knappen på fjernkontrollen. Den vil da begynne oppdateringen automatisk.

11. Når den er ferdig å oppdatere vil den reboote og gå rett inn i en meny der du kan oppdatere NMT app versjonen.

12. velg om du vil installere NMT versjonen og slette all gammel data, eller beholde den (jeg valgte å beholde).

13. på neste siden velger du kilde. internet eller USB. jeg valgte USB. den begynte da umiddelbart å oppdatere NMT versjonen og etter en stund var den ferdig.

 

Det var i grunnen alt jeg gjorde.

håper det hjelper.

 

kenneth

Endret av nappy1
Lenke til kommentar

Mange takk for innsatsen, nappy1 :thumbup: Dette er nøyaktig samme fremgangsmåte som jeg har prøvd tidligere, som dessverre ikke virket.

 

"Setup fail, your source is not valid" er feilmeldingen jeg får når jeg skal oppgradere NMT apps, uavhengig om det er via USB (har prøvd to forskjelline minnepenner) eller online eller om jeg gjør det før eller etter firmware-oppgradering.

Lenke til kommentar

besynderlig...

sitter her og funderer over hva som kan være galt, men kommer ikke på noe.....

det er EN ting du kan teste, men jeg er usikker på om det vil fungere, og hva konsekvensen vil være om det ikke

fungerer.

 

lag en html side som peker på syb8634.nmt i stede for til firmware filen. når du da får opp den hvite siden vil linken

gå til nmt app versjonen i stede.

 

f.eks: <A href="syb8634.nmt" update>NMT</A>

 

Grunnen til at jeg kanskje tror dette kanskje kan fungere (legg merke til alle kanskje) er at firmware oppdateringen

fungerer på denne måten. man trenger ikke anngi hvilket (internt) program som skal til for å oppdatere den.

Den velger rett program basert på filnavnet.. kanskje oppdateringen av NMT fungerer på samme måte?

Men....jeg tar ingen ansvar for følgende av dette :()

 

Ellers har jeg desverre ikke noen ideer. Håper dere får det til.

 

kenneth

 

 

 

 

Mange takk for innsatsen, nappy1 :thumbup: Dette er nøyaktig samme fremgangsmåte som jeg har prøvd tidligere, som dessverre ikke virket.

 

"Setup fail, your source is not valid" er feilmeldingen jeg får når jeg skal oppgradere NMT apps, uavhengig om det er via USB (har prøvd to forskjelline minnepenner) eller online eller om jeg gjør det før eller etter firmware-oppgradering.

Endret av nappy1
Lenke til kommentar

En smart idé, men funket ikke det heller, dessverre. Etter at jeg klikket på HTML-fila, så gikk den inn i firmware-oppdateringsmodus (?) og ga denne feilmeldingen: "Wrong update image size". Jeg kalte filen usbupdate.html (samme som for firmware-oppdatering) og trodde det kanskje var grunnen til at den ville gå i firmware-modus. Ga filen et annet navn, men feilmeldingen var den samme.

 

Fælt så vanskelig dette skulle være :)

Lenke til kommentar

Nei, jeg sliter bare med NMT-apps. Har ingen problemer med å oppgradere firmware. Men måtte som sagt nedgradere firmwaren igjen ettersom den krever nyere NMT apps enn det jeg har.

 

Firmware: 50-17-081024-15-CMI-402-000

NMT apps: 00-17-081023-15-CMI-402

Endret av Nichlas
Lenke til kommentar

hmmm. prøver å tenke logisk her. jeg ser 2 potensielle feilkilder.

1. syvioen finner ikke den nye nmt filen din.

2. syvioen finner den, men vil ikke ha den(feil fil/checksum error/feil på filen)

 

forresten. er du 100000000% sikker på at fil navnet er korrekt?

syb8634.nmt ? (husk at windows ikke alltid viser de 3 siste bokstavene etter punktum. du kan endre det i utforskern under verktøy | mappe alternativer | vis | avanserte instillinger)

og at den ligger i rot katalogen på usb pennen?

 

ellers er jeg helt blank :(

 

nappy

 

ps: vet ikke om dette er relevant men når vi først er "far out fishing".....jeg nappa ut nettverks kabelen når jeg gjorde oppdateringene.

 

pps: jeg putta usb pennen inn i den øverste usb kontakten i fronten av syvioen (ja nå er jeg virkelig på fisketur...)

 

ppps: mener å ha lest på http://www.networkedmediatank.com/ at popcornhour har problem med å lese usbpenner hvis mer enn 1 er koblet til til enhvertid. prøv å ta ut usb wireless donglen hvis du har en?

 

Nei, jeg sliter bare med NMT-apps. Har ingen problemer med å oppgradere firmware. Men måtte som sagt nedgradere firmwaren igjen ettersom den krever nyere NMT apps enn det jeg har.

 

Firmware: 50-17-081024-15-CMI-402-000

NMT apps: 00-17-081023-15-CMI-402

Endret av nappy1
Lenke til kommentar

1. Jeg tror boksen finner fila ettersom den rapporterer at det er noe galt med kilden.

 

2. Som jeg skrev i et tidligere innlegg, så mistenker jeg også at det er noe galt med fila. Kan kanskje være noe kluss med at den ikke funker på visse revisjoner av Syvio 200?

 

- Jeg er 100000000,1 prosent sikker på at fila heter syb8634.nmt :)

 

PS: Jeg tviler på at det hjelper å ha nettverkskabelen ute, men jeg skal prøve og gir beskjed hvis det funker.

 

PPS: Jeg har prøvd begge USB-portene i fronten, i tillegg til at jeg har prøvd to forskjellige minnepenner.

 

PPPS: USB wireless dongelen ligger trygt plassert i en kasse langt unna Syvioen :)

 

Jeg må takke deg for innsatsviljen, forresten :D

Lenke til kommentar

Da kaster jeg inn håndkleet. Det kan være ett revisjons problem. var borti det på ett hovedkort for mange år siden.

Ellers har jeg har absolutt ingen ide om hva som er galt (såfremt filen er ok).

Må THOR se nåde i din syvio 200 :cry:

 

kenneth

 

1. Jeg tror boksen finner fila ettersom den rapporterer at det er noe galt med kilden.

 

2. Som jeg skrev i et tidligere innlegg, så mistenker jeg også at det er noe galt med fila. Kan kanskje være noe kluss med at den ikke funker på visse revisjoner av Syvio 200?

 

- Jeg er 100000000,1 prosent sikker på at fila heter syb8634.nmt :)

 

PS: Jeg tviler på at det hjelper å ha nettverkskabelen ute, men jeg skal prøve og gir beskjed hvis det funker.

 

PPS: Jeg har prøvd begge USB-portene i fronten, i tillegg til at jeg har prøvd to forskjellige minnepenner.

 

PPPS: USB wireless dongelen ligger trygt plassert i en kasse langt unna Syvioen :)

 

Jeg må takke deg for innsatsviljen, forresten :D

Endret av nappy1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...